reklama

Kontrola dróg w Poznaniu: Mnóstwo nieprawidłowości i niebezpieczne rondo Kaponiera

Błażej DąbkowskiZaktualizowano 
Kontrola wykazała, że rondo Kaponiera jest niebezpieczne dla rowerzystów
Kontrola wykazała, że rondo Kaponiera jest niebezpieczne dla rowerzystów Łukasz Gdak
Na początku roku wojewoda wielkopolski zlecił kontrolę dróg w Poznaniu. Jej ustalenia są dla miejskich jednostek miażdżące. Na 9 z 10 z wytypowanych odcinków stwierdzono nieprawidłowości i uchybienia.

W pierwszej połowie lutego urząd wojewódzki poinformował o przeprowadzeniu kontroli zarządzania ruchem na drogach w Poznaniu. Wojewoda Zbigniew Hoffmann swoją decyzję tłumaczył licznymi skargami mieszkańców i prośbami o interwencję.

Kontrola ta dotyczyła zmian na poznańskich drogach, które zostały wprowadzone po 1 stycznia 2017 r. Urzędnicy z wydziału infrastruktury i rolnictwa sprawdzali m.in. oznakowanie pionowe i poziome, spójność organizacji ruchu z aktualnym oznakowaniem.

Pod lupę wzięto 10 odcinków dróg, w tym rondo Kaponiera, ulicę Słowackiego, gdzie zmieniono sposób parkowania pojazdów i wprowadzono kontraruch rowerowy, ul. Kościuszki, gdzie powstało tzw. mini rondo, ul. Kruczą, Czechosłowacką, Babimojską, Klonową, Rawicką, Maczka i Piątkowską (do skrzyżowania z ul. Słowiańską) oraz fragment Słowiańskiej (od ul. Murawa do ul. Naramowickiej).

Cały tekst przeczytasz w naszym Serwisie Plus. A w nim:

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 27

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

J
Ja

Po co ta ścieżka na jezdni skoro obok jest tak szeroki chodnik, na którym wytyczono równolegle ścieżkę dla rowerów?! Niewspółmiernie do natężenia ruchu rowerowego.

J
Ja

Wojewoda ma rację! Kaponiera korkuje się od Marcina i Skrzyżowania od strony Mostu Dworcowego. Zmniejszono przepustowość ronda. Ścieżki spokojnie mogły przebiegać skrajem wysepek przystanków tramwajowych. A rowerzyści i tak jeżdżą jak chcą. Nie interesuje ich sygnalizacja świetlna i przepisy.

D
Developer

Co dalej tęczowa koalicjo?

S
SSS

Niestety przedstawiciel społeczników p. Wudarski nadzoruje zarządzanie drogami w Poznaniu. Jak widać gdy społecznik usiądzie na stołku nie ma już recepty na rządzenie miastem. Oby wybory nie dały ich nam więcej....

k
krscp

Jak kierowcy dostają oczopląsów i znaków nie widzą, to niech kierowcy się do okulisty udadzą. Jestem kierowcą od 20 lat i nie miewam problemów z oczopląsami. Znaki rozpoznaję i stosuję.

A
Anatol

@ Poznanaik (gość) 16.03.18, 

Zanim kogoś zaczniesz nazywać troll-em to najpierw chociaż trochę pomyśl, rozumiem że myślenie dotyczy tylko niektórych, ale może warto spróbować

G
Gość

z radosną twórczością drogowców do których się pewnie zaliczasz.
Uprzejmie wyjaśniam.
Wprowadzenie strefy T-30 spowodowało powszechne "wkurwienie" - nawet p.Prezydentowej.
"Wkurwieni" w strefie T-30 automatycznie nie przestają być "wkurwieni" poza strefą.
A kierowcy "wkurwieni" łatwiej popełniają błędy i powodują wypadki.
Jak kierowca sterczy pół godziny w korku to mu krew uderza w stopę
i odpływa z niedotlenionego mózgu - stopa robi się ciężka.
Rozumiem ,że "krscp" uważa, że realizowana przez niego infrastruktura drogowa jest wspaniała
tylko kierowcy są paskudni i nie pasują do kolorowej nawierzchni ulic.
Kuriozalne jest to ubolewanie "krscp" o braku "użycia jakichkolwiek środków uspokajania ruchu".
Drogowy totalniak "krscp" najchętniej widziałby wszystkich uspokojonych kierowców za kierownicami
w gustownych kaftanikach z zaszytymi rękawami?
Znaków drogowych bez sensu, ładu i składu wszędzie jak "nasrane",
więc trudno się dziwić, że kierowcy dostają oczopląsów i znaków drogowych nie widzą.

k
krscp

To wyjaśnij jak wprowadzenie strefy T-30 w centrum wpłynęło na liczbę wypadków poza nią, mądralo.
Po drugie, badanie obejmowało strefę Tempo 20 mph w Bath, wprowadzoną za pomocą znaku ograniczenia, bez użycia jakichkolwiek środków uspokajania ruchu. W efekcie kierowcy przekraczali nagminnie prędkość, a piesi nie mieli w strefie żadnej ochrony.

31 węzłowy Burke

jest parking strzeżony. Tam pracownicy Głosu mogą parkować bez problemu.31

G
Gość

Wprowadzenie stref ograniczenia prędkości do 20 mph (ok.32 km/h)
miało pozytywnie wpłynąć na poziom bezpieczeństwa na drogach Wielkiej Brytanii.
Okazuje się jednak, że pozornie właściwe zmiany poskutkowały znacznym wzrostem ilości wypadków.
W 2014 roku w porównaniu do poprzedniego ilość poważnych wypadków zwiększyła się
aż o 26%, a drobnych o 17%."
W samym Poznaniu ilość wypadków w 2017 roku w stosunku do roku poprzedniego
zwiększyła się tylko o ok.100%?

k
krscp

Skoro ten pas jest taki niebezpieczny dla rowerzystów, to musiało być tam wiele wypadków z rowerzystami... Tyle, że w rzeczywistości nie było ani jednego.

31 węzłowy Burke

Rzeczywiscie piłeś od rana skoro ja wudarsko-beretkowy.31

31 węzłowy Burke

Może rednacz wpuści? Bo zaczęło się odliczanie.31

D
Developer

A gdzie Burek pisze o ul.Marcelińskiej? Nawaliłeś się od rana, gamoniu?

P
Poznanaik

Trol nie anatol. Trol obecnej władzy

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3