Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Koronawirus: Czy można zrezygnować z wykupionej w biurze podróży wycieczki lub zwrócić bilet lotniczy ze względu na zagrożenie wirusem?

Justyna Dopierała
Justyna Dopierała
Z informacji UOKiK wynika, że można bezpłatnie odstąpić od umowy o udział w wycieczce lub wczasach w przypadku wystąpienia nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności. Rezygnując z wycieczki, można żądać wyłącznie zwrotu dokonanych wpłat i nie można ubiegać się o dodatkowe zadośćuczynienie czy odszkodowanie.
Z informacji UOKiK wynika, że można bezpłatnie odstąpić od umowy o udział w wycieczce lub wczasach w przypadku wystąpienia nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności. Rezygnując z wycieczki, można żądać wyłącznie zwrotu dokonanych wpłat i nie można ubiegać się o dodatkowe zadośćuczynienie czy odszkodowanie. Grzegorz Dembinski
W związku z rozprzestrzeniającym się na świecie i w Europie koronawirusem, pojawiają się wątpliwości, czy można zrezygnować z wykupionej wcześniej w biurze podróży wycieczki lub zwrócić bilet lotniczy i odzyskać pieniądze. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów opublikował informacje o prawach konsumentów i obowiązkach przedsiębiorców w takich przypadkach.

Czy można zrezygnować z wcześniej wykupionej w biurze podróży wycieczki lub zwrócić bilet lotniczy z powodu zagrożenia zarażeniem koronawirusem? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów odpowiada.

Koronawirus a rezygnacja z wycieczki

Z informacji UOKiK wynika, że można bezpłatnie odstąpić od umowy o udział w wycieczce lub wczasach w przypadku wystąpienia nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności. Rezygnując z wycieczki, można żądać wyłącznie zwrotu dokonanych wpłat i nie można ubiegać się o dodatkowe zadośćuczynienie czy odszkodowanie.

Sprawdź też:

Czytaj także: Koronawirus: Co zrobić, jeśli z powodu wirusa zamknięta zostanie szkoła, przedszkole lub żłobek? Nowa ustawa przewiduje taką możliwość

Koronawirus z zwrot biletów lotniczych

Przy zakupie biletów lotniczych nie ma szczególnych przepisów określających możliwość odstąpienia w przypadku „nadzwyczajnych okoliczności”. Do czasu wykonania usługi można dokonać zmiany terminu lotu lub nawet zwrócić bilet lotniczy. Przewoźnik może jednak zastrzec, że pasażer ponosi konsekwencje finansowe takich zmian. Kwestie te określają regulaminy przewoźników.

- Kwestia zwrotu biletów lotniczych nie jest tak szczegółowo uregulowana jak odstąpienia od wycieczki z biurem podróży. Nie ulega jednak wątpliwości, że linie lotnicze także powinny zachować się odpowiedzialnie i monitorować bieżącą sytuację, aby uniknąć zagrożenia dla zdrowia pasażerów – tłumaczy Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Zobacz też: Koronawirus w Polsce: Czy Wielkopolska Stacja Pogotowia Ratunkowego jest odpowiednio przygotowana na transport pacjentów z koronawirusem?

MASKI ANTYWIRUSOWE CHRONIĄCE DROGI ODDECHOWE
>> Sprawdź modele w sklepie <<

Zobacz też:

Temat koronawirusa nadal nie ucichł. Z dnia na dzień przybywa zakażonych na całym świecie. Choć wirus rozprzestrzenia się w zawrotnym tempie, to nie ma jeszcze potwierdzonych przypadków zakażenia nim w Polsce. Sprawdź w galerii, co powinieneś wiedzieć o koronawirusie, zanim pojawi się w naszym kraju.Czytaj dalej -->

KORONAWIRUS - Co powinniśmy wiedzieć? Jak się przenosi? Spra...

Sprawdź też:

Koronawirus: o czym pracodawca i pracownik powinni pamiętać? Zobacz wideo:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski