Czy można zrezygnować z wcześniej wykupionej w biurze podróży wycieczki lub zwrócić bilet lotniczy z powodu zagrożenia zarażeniem koronawirusem? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów odpowiada.
Koronawirus a rezygnacja z wycieczki
Z informacji UOKiK wynika, że można bezpłatnie odstąpić od umowy o udział w wycieczce lub wczasach w przypadku wystąpienia nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności. Rezygnując z wycieczki, można żądać wyłącznie zwrotu dokonanych wpłat i nie można ubiegać się o dodatkowe zadośćuczynienie czy odszkodowanie.
Sprawdź też:
Koronawirus z zwrot biletów lotniczych
Przy zakupie biletów lotniczych nie ma szczególnych przepisów określających możliwość odstąpienia w przypadku „nadzwyczajnych okoliczności”. Do czasu wykonania usługi można dokonać zmiany terminu lotu lub nawet zwrócić bilet lotniczy. Przewoźnik może jednak zastrzec, że pasażer ponosi konsekwencje finansowe takich zmian. Kwestie te określają regulaminy przewoźników.
- Kwestia zwrotu biletów lotniczych nie jest tak szczegółowo uregulowana jak odstąpienia od wycieczki z biurem podróży. Nie ulega jednak wątpliwości, że linie lotnicze także powinny zachować się odpowiedzialnie i monitorować bieżącą sytuację, aby uniknąć zagrożenia dla zdrowia pasażerów – tłumaczy Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.
MASKI ANTYWIRUSOWE CHRONIĄCE DROGI ODDECHOWE
>> Sprawdź modele w sklepie <<
Zobacz też:
Sprawdź też:
Koronawirus: o czym pracodawca i pracownik powinni pamiętać? Zobacz wideo:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?