Koronawirus w Poznaniu: Kwarantanna w urzędach i instytucjach. Jak załatwić sprawę? ZDM, ZTM, ZKZL, Enea, Aquanet, PGNiG, Urząd Wojewódzki

Anastazja Bezduszna
Anastazja Bezduszna
Punkt informacyjny Starostwa Powiatowego w Poznaniu przy ul. Jackowskiego działa. Do końca marca można tam składać dokumenty.
Punkt informacyjny Starostwa Powiatowego w Poznaniu przy ul. Jackowskiego działa. Do końca marca można tam składać dokumenty. Lukasz Gdak
W celu profilaktycznego przeciwdziałania rozpowszechnieniu się zarażeń koronawirusem urzędy i punkty obsługi klienta w Poznaniu częściowo lub w całości zawieszają pracę. Przez internet przyjmują wnioski i dokumenty między innymi Enea, Aquanet, ZDM, ZTM, ZKZL. Ten ostatni nawet umożliwił kontakt klientom przez Skype. PGNiG skraca godziny pracy swoich pracowników. Przed podjęciem próby kontaktu z każdą instytucją najlepiej sprawdzić aktualne zasady pracy placówki przez internet czy telefonicznie.

Starostwo Powiatowe. Godziny pracy w marcu 2020

Od 12 marca do 31 marca składanie wszystkich dokumentów odbywa się w Punkcie Informacyjnym znajdującym się na parterze urzędu przy ul. Jackowskiego 18 w Poznaniu. Kancelaria Ogólna zostaje zamknięta dla klientów. Ponadto od 16 marca do 31 marca 2020 roku Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności przy ul. Słowackiego 8 odwołuje posiedzenia składów orzekających. Zamknięte zostaną też filie Wydziału Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Poznaniu z wyjątkiem placówek w Stęszewie i Swarzędzu.

Wielkopolski Urząd Wojewódzki

Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu wprowadza ograniczenia wizyt klientów w urzędzie od 13 marca 2020 r. do 25 marca 2020 r. Okres ten może zostać wydłużony w zależności od rozwoju sytuacji epidemiologicznej w kraju.

Pracownicy Punktu Obsługi Klienta w Biurze Organizacyjno – Administracyjnym i Archiwum Zakładowego nie będą przyjmować klientów. W tym okresie zawieszone zostają przyjęcia klientów w sprawach skarg i wniosków.

W Punkcie Obsługi Klienta w sprawach obywatelstwa polskiego przy al. Niepodległości 16/18 w Poznaniu do 25 marca przyjmowani będą wyłącznie:

  • klienci składający wniosek w sprawie obywatelstwa polskiego posiadający rezerwację internetową,
  • klienci składający dokumenty uzupełniające złożony wniosek w sprawie obywatelstwa polskiego po okazaniu wezwania do uzupełnienia wniosku.

W okresie od 13 do 25 marca br. nie będzie możliwości odbycia spotkania z pracownikami Wydziału Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego w sprawach związanych ze złożonymi wnioskami. Spotkania już umówione zostają przełożone na termin późniejszy. Okres ten może zostać wydłużony w zależności od rozwoju sytuacji epidemiologicznej w kraju.
Kontaktować się można wyłącznie drogą telefoniczną oraz elektroniczną na adres: koordynacja@poznan.uw.gov.pl
Wszystkie dokumenty będące uzupełnieniem do złożonych wniosków prosimy wysyłać pocztą.

Wniosek o wydanie dokumentu paszportowego złożyć można wyłącznie w Oddziale Paszportów w Poznaniu, Koninie, Lesznie, Kaliszu i w Pile w przypadku:

  • posiadania rezerwacji internetowej,
  • wystąpienia sytuacji niecierpiącej zwłoki po uprzednim umówieniu wizyty drogą telefoniczną pod numerami:

Oddział Paszportów w Poznaniu: 61 854 10 16 lub 61 854 10 51, Oddział Paszportów w Koninie: 63 247 77 29, Oddział Paszportów w Lesznie: 65 511 82 13, Oddział Paszportów w Kaliszu: 62 760 83 18, Oddział Paszportów w Pile: 67 211 89 05.
Nie ma możliwości złożenia wniosku o wydanie dokumentu paszportowego w Terenowym Punkcie Paszportowym w Gnieźnie, Szamotułach, Nowym Tomyślu i Ostrowie Wlkp. Odbiór paszportu odbywa się na dotychczasowych zasadach we wszystkich lokalizacjach, przy czym klientom Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu zaleca się wstrzymanie lub ograniczenie wizyt do sytuacji niecierpiących zwłoki.

Bezpośrednia obsługa klientów w Wydziale Spraw Cudzoziemców odbywać się będzie w Poznaniu oraz w delegaturach (Kalisz, Konin, Leszno, Piła) w godzinach: 10 – 14. Realizowane będą tylko i wyłącznie wizyty zarezerwowane drogą internetową na wyżej wymienione godziny. Wszystkie pozostałe wizyty zostaną przerejestrowane na późniejsze terminy. Nie będzie możliwości pobrania numerka z biletomatu bez wcześniejszej rezerwacji wizyty. Odwołane są wszystkie zaplanowane wizyty w celu przeglądania akt postępowań administracyjnych oraz przesłuchania stron. Nowe, możliwe terminy, zostaną przekazane za pośrednictwem poczty elektronicznej. W Poznaniu zamknięta zostaje całkowicie SALA „B” przy pl. Wolności 17 – zamknięty zostaje Punkt Podawczy oraz Informacja Wydziału. Zalecamy kontakt za pośrednictwem operatorów pocztowych, poczty elektronicznej oraz infolinii Wydziału.

Czytaj także

ZKZL. Godziny pracy w marcu 2020

Wstrzymane są przyjęcia w terenowych POK, Biurze Obsługi Klienta przy ul. Matejki 57 i oddziale spółki przy ul. Ognik 20a. Najemcom zalecany jest kontakt drogą mailową i telefoniczną. Dodatkowo od wczoraj została uruchomiona linia na komunikatorze Skype.

ZTM i ZDM. Godziny pracy w marcu 2020

Zarząd Transportu Miejskiego apeluje o zgłaszanie spraw drogą elektroniczną na adres ztm@ztm.poznan.pl lub przez platformę ePUAP. Od 12 marca nieczynny do odwołania jest Punkt Obsługi Klienta ZTM w CH Kupiec Poznański przy pl. Wiosny Ludów. Klientów mających do odbioru karty PEKA w POK przy placu Wiosny Ludów proszono o odbiór w POK pod rondem Kaponiera. Zachęcają też do korzystania ze zdalnych form zakupu biletów i doładowywania karty PEKA – w tym przede wszystkim poprzez portal www.peka.poznan.pl lub korzystanie z automatów biletowych. Zawieszona została sprzedaż biletów przez kierowców na liniach ZTM.

ZDM:Osobom, które mają do załatwienia sprawy w Zarządzie Dróg Miejskich, ale nie muszą przybyć osobiście polecamy składanie wniosków i pism pocztą tradycyjną, elektroniczną, poprzez ePUAP. Pracownicy merytoryczni nie spotykają się z klientami do odwołania. Kontakt jest możliwy poprzez e-mail zdm@zdm.poznan.pl lub telefonicznie pod nr 61 64 77 200. Kasa w siedzibie ZDM przy ul. Wilczak 17 jest zamknięta do odwołania. Wpłaty należy dokonywać przelewem. Numery kont dostępne są na stronie www. Kasy Strefy Płatnego Parkowania przy ul. Pułaskiego 9 do 27 marca są czynne w godz. 8.-17.

ENEA. Godziny pracy w marcu 2020

Enea zamyka stacjonarne Biura Obsługi Klienta od piątku 13 marca do odwołania. Osobistą wizytę w Biurze Obsługi Klienta zastąpi kontakt z konsultantami Enei za pośrednictwem infolinii 611 111 111 oraz czat na stronie operatora.

PGNiG. Godziny pracy w marcu 2020

Z powodu wystąpienia przypadków koronawirusa w Polsce PGNiG Obrót Detaliczny informuje, że od 13 marca do odwołania Biura Obsługi Klienta będą pełnić dyżury w godz. 10.00 – 14.00. przypominamy, że działa Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta PGNiG, przez które można nawet podać stan licznika i sprawdzić nadchodzące opłaty.

Czytaj także

Aquanet. Godziny pracy w marcu 2020

Aquanet zamknął wszystkich Punktów Obsługi Klienta do odwołania.. Nie ma również możliwości załatwienia spraw, które wymagałyby osobistej wizyty w siedzibach Spółki. Kontakt jest możliwy wyłącznie droga mailową: klient@aquanet.pl lub przez EBOK. Wszystkie ważne dokumenty i oferty prosimy zostawiać na portierni siedziby Spółki przy ul. Dolna Wilda 126. Do rozwiązania spraw pilnych naszych klientów będziemy starać się podchodzić indywidualnie.

ZOBACZ TEŻ:

W Biedronce jak w szpitalu! Sieć sklepów wprowadziła duże zm...

Mity na temat koronawirusa. Nie powinieneś w to wierzyć!

Koronawirus: Co kupić? Jakie produkty medyczne i spożywcze ...

Czapury pod Poznaniem - tu mieszkała pierwsza ofiara koronawirusa w Polsce. Czy mieszkańcy nie obawiają się epidemii?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3