Koronawirus w Poznaniu: Kwarantanna w urzędach i instytucjach. Jak załatwić sprawę? ZDM, ZTM, ZKZL, Enea, Aquanet, PGNiG, Urząd Wojewódzki

Anastazja Bezduszna
Anastazja Bezduszna
Punkt informacyjny Starostwa Powiatowego w Poznaniu przy ul. Jackowskiego działa. Do końca marca można tam składać dokumenty.
Punkt informacyjny Starostwa Powiatowego w Poznaniu przy ul. Jackowskiego działa. Do końca marca można tam składać dokumenty. Lukasz Gdak
W celu profilaktycznego przeciwdziałania rozpowszechnieniu się zarażeń koronawirusem urzędy i punkty obsługi klienta w Poznaniu częściowo lub w całości zawieszają pracę. Przez internet przyjmują wnioski i dokumenty między innymi Enea, Aquanet, ZDM, ZTM, ZKZL. Ten ostatni nawet umożliwił kontakt klientom przez Skype. PGNiG skraca godziny pracy swoich pracowników. Przed podjęciem próby kontaktu z każdą instytucją najlepiej sprawdzić aktualne zasady pracy placówki przez internet czy telefonicznie.

Starostwo Powiatowe. Godziny pracy w marcu 2020

Od 12 marca do 31 marca składanie wszystkich dokumentów odbywa się w Punkcie Informacyjnym znajdującym się na parterze urzędu przy ul. Jackowskiego 18 w Poznaniu. Kancelaria Ogólna zostaje zamknięta dla klientów. Ponadto od 16 marca do 31 marca 2020 roku Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności przy ul. Słowackiego 8 odwołuje posiedzenia składów orzekających. Zamknięte zostaną też filie Wydziału Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Poznaniu z wyjątkiem placówek w Stęszewie i Swarzędzu.

Wielkopolski Urząd Wojewódzki

Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu wprowadza ograniczenia wizyt klientów w urzędzie od 13 marca 2020 r. do 25 marca 2020 r. Okres ten może zostać wydłużony w zależności od rozwoju sytuacji epidemiologicznej w kraju.

Pracownicy Punktu Obsługi Klienta w Biurze Organizacyjno – Administracyjnym i Archiwum Zakładowego nie będą przyjmować klientów. W tym okresie zawieszone zostają przyjęcia klientów w sprawach skarg i wniosków.

W Punkcie Obsługi Klienta w sprawach obywatelstwa polskiego przy al. Niepodległości 16/18 w Poznaniu do 25 marca przyjmowani będą wyłącznie:

  • klienci składający wniosek w sprawie obywatelstwa polskiego posiadający rezerwację internetową,
  • klienci składający dokumenty uzupełniające złożony wniosek w sprawie obywatelstwa polskiego po okazaniu wezwania do uzupełnienia wniosku.

W okresie od 13 do 25 marca br. nie będzie możliwości odbycia spotkania z pracownikami Wydziału Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego w sprawach związanych ze złożonymi wnioskami. Spotkania już umówione zostają przełożone na termin późniejszy. Okres ten może zostać wydłużony w zależności od rozwoju sytuacji epidemiologicznej w kraju.
Kontaktować się można wyłącznie drogą telefoniczną oraz elektroniczną na adres: [email protected]
Wszystkie dokumenty będące uzupełnieniem do złożonych wniosków prosimy wysyłać pocztą.

Wniosek o wydanie dokumentu paszportowego złożyć można wyłącznie w Oddziale Paszportów w Poznaniu, Koninie, Lesznie, Kaliszu i w Pile w przypadku:

  • posiadania rezerwacji internetowej,
  • wystąpienia sytuacji niecierpiącej zwłoki po uprzednim umówieniu wizyty drogą telefoniczną pod numerami:

Oddział Paszportów w Poznaniu: 61 854 10 16 lub 61 854 10 51, Oddział Paszportów w Koninie: 63 247 77 29, Oddział Paszportów w Lesznie: 65 511 82 13, Oddział Paszportów w Kaliszu: 62 760 83 18, Oddział Paszportów w Pile: 67 211 89 05.
Nie ma możliwości złożenia wniosku o wydanie dokumentu paszportowego w Terenowym Punkcie Paszportowym w Gnieźnie, Szamotułach, Nowym Tomyślu i Ostrowie Wlkp. Odbiór paszportu odbywa się na dotychczasowych zasadach we wszystkich lokalizacjach, przy czym klientom Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu zaleca się wstrzymanie lub ograniczenie wizyt do sytuacji niecierpiących zwłoki.

Bezpośrednia obsługa klientów w Wydziale Spraw Cudzoziemców odbywać się będzie w Poznaniu oraz w delegaturach (Kalisz, Konin, Leszno, Piła) w godzinach: 10 – 14. Realizowane będą tylko i wyłącznie wizyty zarezerwowane drogą internetową na wyżej wymienione godziny. Wszystkie pozostałe wizyty zostaną przerejestrowane na późniejsze terminy. Nie będzie możliwości pobrania numerka z biletomatu bez wcześniejszej rezerwacji wizyty. Odwołane są wszystkie zaplanowane wizyty w celu przeglądania akt postępowań administracyjnych oraz przesłuchania stron. Nowe, możliwe terminy, zostaną przekazane za pośrednictwem poczty elektronicznej. W Poznaniu zamknięta zostaje całkowicie SALA „B” przy pl. Wolności 17 – zamknięty zostaje Punkt Podawczy oraz Informacja Wydziału. Zalecamy kontakt za pośrednictwem operatorów pocztowych, poczty elektronicznej oraz infolinii Wydziału.

ZKZL. Godziny pracy w marcu 2020

Wstrzymane są przyjęcia w terenowych POK, Biurze Obsługi Klienta przy ul. Matejki 57 i oddziale spółki przy ul. Ognik 20a. Najemcom zalecany jest kontakt drogą mailową i telefoniczną. Dodatkowo od wczoraj została uruchomiona linia na komunikatorze Skype.

ZTM i ZDM. Godziny pracy w marcu 2020

Zarząd Transportu Miejskiego apeluje o zgłaszanie spraw drogą elektroniczną na adres [email protected] lub przez platformę ePUAP. Od 12 marca nieczynny do odwołania jest Punkt Obsługi Klienta ZTM w CH Kupiec Poznański przy pl. Wiosny Ludów. Klientów mających do odbioru karty PEKA w POK przy placu Wiosny Ludów proszono o odbiór w POK pod rondem Kaponiera. Zachęcają też do korzystania ze zdalnych form zakupu biletów i doładowywania karty PEKA – w tym przede wszystkim poprzez portal www.peka.poznan.pl lub korzystanie z automatów biletowych. Zawieszona została sprzedaż biletów przez kierowców na liniach ZTM.

ZDM:Osobom, które mają do załatwienia sprawy w Zarządzie Dróg Miejskich, ale nie muszą przybyć osobiście polecamy składanie wniosków i pism pocztą tradycyjną, elektroniczną, poprzez ePUAP. Pracownicy merytoryczni nie spotykają się z klientami do odwołania. Kontakt jest możliwy poprzez e-mail [email protected] lub telefonicznie pod nr 61 64 77 200. Kasa w siedzibie ZDM przy ul. Wilczak 17 jest zamknięta do odwołania. Wpłaty należy dokonywać przelewem. Numery kont dostępne są na stronie www. Kasy Strefy Płatnego Parkowania przy ul. Pułaskiego 9 do 27 marca są czynne w godz. 8.-17.

ENEA. Godziny pracy w marcu 2020

Enea zamyka stacjonarne Biura Obsługi Klienta od piątku 13 marca do odwołania. Osobistą wizytę w Biurze Obsługi Klienta zastąpi kontakt z konsultantami Enei za pośrednictwem infolinii 611 111 111 oraz czat na stronie operatora.

PGNiG. Godziny pracy w marcu 2020

Z powodu wystąpienia przypadków koronawirusa w Polsce PGNiG Obrót Detaliczny informuje, że od 13 marca do odwołania Biura Obsługi Klienta będą pełnić dyżury w godz. 10.00 – 14.00. przypominamy, że działa Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta PGNiG, przez które można nawet podać stan licznika i sprawdzić nadchodzące opłaty.

Aquanet. Godziny pracy w marcu 2020

Aquanet zamknął wszystkich Punktów Obsługi Klienta do odwołania.. Nie ma również możliwości załatwienia spraw, które wymagałyby osobistej wizyty w siedzibach Spółki. Kontakt jest możliwy wyłącznie droga mailową: [email protected] lub przez EBOK. Wszystkie ważne dokumenty i oferty prosimy zostawiać na portierni siedziby Spółki przy ul. Dolna Wilda 126. Do rozwiązania spraw pilnych naszych klientów będziemy starać się podchodzić indywidualnie.

ZOBACZ TEŻ:

W Biedronce jak w szpitalu! Sieć sklepów wprowadziła duże zm...

Mity na temat koronawirusa. Nie powinieneś w to wierzyć!

Koronawirus: Co kupić? Jakie produkty medyczne i spożywcze ...

Czapury pod Poznaniem - tu mieszkała pierwsza ofiara koronawirusa w Polsce. Czy mieszkańcy nie obawiają się epidemii?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie