- To właśnie tutaj pracowali Marian Rejewski, Jerzy Różycki i Henryk Żygalski, którzy mają spore zasługi w złamaniu kodu Enigmy - tłumaczyła Katarzyna Kamińska, dyrektor Wydawnictwa Miejskiego Posnania.
Na pomysł gry wpadł Szymon Dąbrowski, który podczas prezentacji zwracał szczególną uwagę na jej walory edukacyjne. - Ważną rzeczą w grze jest szyfrowanie. Gracze nauczą się posługiwać szyfrem prostym, aprzy tym dowiedzą się, jak łamać kody - podkreśla Szymon Dąbrowski.
Gra powstała w dwóch wersjach. Prostej i rozszerzonej. Ta pierwsza przeznaczona jest dla osób starszych, posiada więcej informacji, które pomogą złamać szyfr. Natomiast drugą zaprojektowano z myślą o nastolatkach, którzy chcieliby dowiedzieć się czegoś na temat łamania szyfrów. Stąd trudniejsze czeka ich zadanie.
Autor projektu wielokrotnie zaznaczał, że dużą zaletą gry jest jej rozbudowana akcja.
- Każdy z graczy może wcielić się w innego bohatera. Mamy polskich agentów z biura szyfrów, Niemców, agentów sowieckich i kilku z państw sojuszniczych - dodaje Szymon Dąbrowski
„Łamacz szyfrów” ma dwie wersje: łatwiejszą i trudniejszą. Warto zagrać w obie
Na razie gra dostępna będzie tylko na rynku poznańskim, ale Wydawnictwo Miejskie Posna-nia już planuje wypromować ten projekt w innych miastach.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?