Ławica: Dla linii lotniczych zawsze liczy się biznes i opłacalność [ROZMOWA]

Norbert Kowalski
Norbert Kowalski
Mariusz Wiatrowski (z lewej) i Grzegorz Bykowski zapewniają, że Ławica wciąż będzie się rozwijała Waldemar Wylegalski
Rozmowa z prezesem Ławicy Mariuszem Wiatrowskim oraz wiceprezesem Grzegorzem Bykowskim o nowych połączeniach z poznańskiego lotniska.

Gdzie ostatnio leciał Pan z Poznania za granicę?

M.W.: Dość niedawno w sprawie służbowej do Dublina.

A gdzie chciałby Pan polecieć?

M.W.: Jest wiele miejsc w których nie byłem, przede wszystkim w Azji. Chciałbym kiedyś polecieć do Japonii.

Uda się tam polecieć z Poznania?

M.W.: Nie, ponieważ nie jesteśmy lotniskiem, które mogłoby wysyłać duże samoloty na tak dalekie dystanse. Daleki Wschód to domena dla hubów, czyli tzw. lotnisk przesiadkowych takich jak Warszawa, Frankfurt, Amsterdam, Paryż czy londyńskie Heathrow.

G.B.: Chcielibyśmy latać przede wszystkim do największych miast Europy Zachodniej i to jest naszym marzeniem.

Prowadzicie Państwo rozmowy nad otwarciem kolejnych połączeń z Poznania?

G.B.: Mamy swoją wewnętrzną listę kierunków, gdzie połączenia z Poznania miałyby według nas duży potencjał. To są kierunki, do których warto byłoby latać z Poznania i z których mieszkańcy również mogliby przylatywać do nas.

To tylko część rozmowy. Cały wywiad przeczytasz w naszym serwisie plus: Ławica: Dla linii lotniczych zawsze liczy się biznes i opłacalność [ROZMOWA]

Pytamy jeszcze m.in. o to:
  • czy możemy się spodziewać kolejnych nowych połączeń z Poznania
  • jaki potencjał ma poznańskie lotnisko
  • od czego zależy to, czy dana linia otwiera w jakimś mieście nowe połączenie

ZOBACZ TEŻ:
Coraz więcej żołnierzy amerykańskich w Polsce. Kolejna grupa wylądowała w Poznaniu

Źródło: TVN24/x-news

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
mieszkaniec

Lotnisko Ławica musi i będzie się rozwijać ponieważ jest zapotrzebowanie na latanie w naszym regionie.Mamy duży potencjał więc musimy go wykorzystać.

c
clex

Ławica ok kilku lat stoi w miejscu, czyli się cofa. Wrocław odprawia 2 razy więcej pasażerów, Gdańsk 3 razy więcej a Kraków 4 razy więcej.
Kłania się polityka zamykania lotniska. Lotnisku w Poznaniu obecnie bliżej do Bydgoszczy niż do Gdańska. To też skutki polityki Grobelnego, który nie robił nic dla przyciągnięcia większego biznesu do Poznania. W Gdańsku czy Krakowie jest mnóstwo oddziałów BPO z korporacji, w Poznaniu prawie nic.
Kto wymyślił lotnisko w środku miasta na Ławicy gdy była możliwość rozwijania Krzesin? Które są zaraz przy skrzyżowaniu autostrady i s11.

K
Kamil

Sny o potędze, mam nadzieję, że nigdy się nie spełnią. Budowa portu lotniczego za setki milionów budżetowych złotych, w granicach półmilionowego miasta, to biznesowy absurd. Musi skończyć się to katastrofą, jak w przypadku wielu już podobnych. To lotnisko nigdy nie miało szans powodzenia, bo było budowane, decyzją polityczną, jedynie na EURO 2012. Euro się skończyło i tak będzie z tym projektem. Uruchomienie nowego lotniska pod Berlinem i centralnego lotniska w okolicach Łodzi będzie ostatecznym gwoździem do trumny.

g
gfhfg

słabo, zamiast zrobić z ławicy super lotnisko to mam latać na zadupia europy żal d*** ściska
bo jest to raczej jedyne Polskie lotnisko z którego warto latać...

t
taksówkarz

Jeszcze trochę to podziękujemy i nie będziemy płacić za możliwość płatnej obsługi podróżnych. Zasady i pazerność Lotniska są nie do zaakceptowania w normalnym europejskim kraju.

Dodaj ogłoszenie