- Dwukrotnie powiększy się część, w której oczekujemy na odlot. Będzie też oddzielna hala odlotów i przylotów - mówi Hanna Surma, rzeczniczka prasowa lotniska.
Przede wszystkim zwiększy się przepustowość lotniska. Wszystko dzięki nowemu pasowi, na którym zawracać będą samoloty. Do tej pory samolot po wylądowaniu skręcał i wracał tym samym pasem. Teraz po wylądowaniu będzie mógł zjechać na wybudowany, sąsiedni pas, aby następny samolot zacząć procedurę odlotu.
- Dotychczas w ciągu godziny odlatywało 6 samolotów, teraz będzie ich 12 - dodaje Krzysztof Ochocki, pełnomocnik zarządu Ławicy ds. inwestycji. - Równocześnie spada liczba samolotów nocnych, z 16 do 12. Jest to nasza własna inicjatywa. Uciążliwość hałasu w tym czasie będzie mniejsza. Zainteresowanie nocnymi lotami jest mniejsze.
Dużą zmianą będzie układ części portu lotniczego. Do tej pory funkcję hali przylotów i odlotów pełnił jeden terminal. Teraz stary zamieni się w powiększoną salę odlotów. Budowany łącznik będzie mieścił bramki odpraw. Zaś w nowym terminalu znajdzie się hala przylotów z trzema taśmami z bagażami wyjeżdżającymi z podziemnego poziomu.
Prace modernizacyjne potrwają do 2013 r., ale nowy terminal gotowy będzie wiosną 2012 r. Rozbudowa hali kosztowała łącznie 96 mln zł, z czego połowę stanowiła dotacja unijna.
CZYTAJ TEŻ:
Wmurowali kamień węgielny pod nowy terminal
Powstanie terminal za 96 milionów złotych
Z ławicy polecimy do Oslo, Rzymu i Barcelony
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?