Ławica: Z Poznania (nie) polecimy w świat

Norbert Kowalski
Mimo nowych połączeń, z poznańskiego portu wciąż nie polecimy do wielu miejsc
Mimo nowych połączeń, z poznańskiego portu wciąż nie polecimy do wielu miejsc Waldemar Wylegalski
Mimo że Ławica w listopadzie otworzy połączenie do hiszpańskiego Alicante, z poznańskiego lotniska wciąż brakuje lotów do wielu miejsc.

Hiszpańskie Alicante oraz Ras Al Khaimah w Zjednoczonych Emiratach Arabskich to nowe miejsca, do których będzie można dolecieć z poznańskiej Ławicy. Pierwsze z połączeń będzie obsługiwane przez linię Ryanair od 3 listopada. Z kolei loty na Bliski Wschód będą obsługiwane tylko połączeniami czarterowymi przez biuro podróży Itaka od 30 października.

- Poznań zostanie jednym z trzech lotnisk w Polsce, które będą posiadały bezpośrednie czarterowe połączenie ze Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi - mówi Bartosz Grochal, rzecznik prasowy Ławicy.

Jednak mimo nowych, atrakcyjnych kierunków lotów w rozpoczynającym się właśnie sezonie turystycznym poznaniacy wciąż nie będą mieli tak dużego wyboru regularnych połączeń lotniczych jak mieszkańcy innych miast Polski.

- Z Poznania mamy obecnie sześć regularnych połączeń. Są to Barcelona, Girona, Rzym, Mediolan, greckie Korfu oraz Malta. I do tego dojdzie jeszcze Alicante - komentuje Paweł Sowa z inicjatywy Latamy z Poznania. - Inne miasta mają znacznie więcej. Z Poznania przydałyby się połączenia do takich miast jak: Madryt, Amsterdam, Helsinki, Bruksela, Lizbona, Malaga czy Ateny - wylicza Paweł Sowa.

I dodaje, że w ostatnich latach Ławica została w tyle za lotniskami z Krakowa, Wrocławia czy Gdańska. Bogatą siatkę połączeń oferuje przede wszystkim stolica Małopolski, z której można dolecieć m.in. do Madrytu, Malagi, Majorki, Cagliari, Bolonii, Pizy, Aten czy wyspę Kos. Loty do Malagi, Madrytu oraz Bolonii oferuje także Wrocław. A ponadto z Dolnego Śląska można również dotrzeć na Teneryfę, Kretę czy do Wenecji.
Atrakcyjne połączenia są również z Katowic. Tam bowiem wylatują samoloty do Neapolu, bułgarskiego Burgas, izraelskiego Tel Awiw czy cypryjskiej Larnaki. Z kolei z Gdańska turyści mogą dotrzeć do wielu miejsc na północy Europy takich jak: Cork, Belfast, Alesund, Trondheim, Molde, Helsinki, Newcastle czy Leeds.

Z poznańskiego lotniska za pomocą regularnych połączeń do tych miejsc się nie dostaniemy. Wielkopolanie bardzo często korzystają z berlińskich lotnisk. Dojazd trwa nie więcej niż wyprawa do Warszawy, a ceny biletów niemieckich przewoźników wielokrotnie są niższe od tych oferowanych przez krajowych.

Władze Ławicy zwracają jednak uwagę, że w kwietniu tego roku liczba obsłużonych pasażerów wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku o 10 procent. Z kolei w całym pierwszym kwartale tego roku Ławica odprawiła o 12 procent więcej pasażerów niż w 2015 roku.

Przyrost zanotowano przede wszystkim w przypadku liczby osób podróżujących regularnymi połączeniami. Tych bowiem było w kwietniu o 16 tys. więcej niż w analogicznym okresie w ubiegłym roku.
Największy wzrost zanotowały przede wszystkim PLL LOT oraz Wizz Air, które przewiozły odpowiednio 41 i 42 proc. pasażerów więcej niż w 2015 roku. Mimo to najpopularniejszym kierunkiem wybieranym przez poznaniaków był jednak Dublin, który jest obsługiwany przez Ryanair.

Przez ostatni rok zmalała za to liczba połączeń czarterowych. O ile jeszcze w kwietniu 2015 roku wykonano ich ponad 10 tys., o tyle w tym roku było ich już niespełna 6 tys., a do najpopularniejszych kierunków należały Teneryfa, Fuerteventura, Hurghada, Antalya i Kos.

Paweł Sowa zwraca jednak uwagę, że władze Ławicy powinny myśleć o większej licznie połączeń nie tylko ze względu na wylatujących poznaniaków, ale także z powodu turystów, którzy mogliby przylecieć do Poznania. - Nasz potencjał turystyczny jest duży, ale wciąż niewykorzystany - kończy.

Prof. Górski o wywiadzie posłanki Urszuli Zielińskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 18

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
mieszkaniec
nuesteros zamilknij degeneracie i dalej podniecaj sie tym prowincjonalnym lądowiskiem zwanym ławica.
B
Bartosz Grochal
Polecam spojrzeć na mapę i zobaczyć lokalizację lotnisk.
n
nuestros nombres
Ktoś się tu chyba rozpycha. Wizjoner lotnictwa w Poznaniu? Jeszcze jakieś zyczenia? Szersza Bukowska? Chcesz duze samoloty, a widziałeś ostatnio przekierowanego 777 na poznańskim lotnisku? Ludzie mniej żółci.
p
pasażer
Po pierwsze należy wymienić zarząd lotniska po drugie wydłużyć pas startowy z 2,5 km do 2,8 km tak jak to bylo pierwotnie planowane by większe samoloty mogły lądować a co za tym idzie by można w końcu latać za ocean do USA i Kanady.Poza tym brakuje połączeń z Francją Hiszpanią Portugalią Wegrami i Finlandią.
T
Tomasz
Londyn barcelona i oslo x2 to chyba jednak 22 badz 23 .....kierunki
B
Bartosz Grochal
Witam, Port Lotniczy Poznań-Ławica posiada 25 (od listopada b.r. + 1 Alicante) a nie 6 kierunków. poniżej lista, dla przypomnienia:
1ALICANTE (ALC)
2BARCELONA (BCN)
3BARCELONA GIRONA (GRO)
4BIRMINGHAM (BHX)
5BRISTOL (BRS)
6DONCASTER (DSA)
7DUBLIN (DUB)
8EDINBOURGH (EDI)
9EINDHOVEN (EIN)
10FRANKFURT (FRA)
11GLASGOW (GLA)
12COPENHAGEN (CPH)
13CORFU (CFU)
14LIVERPOOL (LPL)
15LONDON LUTON (LTN)
16LONDON STANSTED (STN)
17MALMO (MMX)
18MALTA (MLA)
19MILAN - BERGAMO (BGY)
20MUNICH (MUC)
21OSLO RYGGE (RYG)
22OSLO TORP (TRF)
23PARIS BEAUVAIS (BVA)
24ROME CIAMPINO (CIA)
25STOCKHOLM SKAVSTA (NYO)
26WARSAW (WAW)
oraz 36 (37 od października 2016) kierunków czarterowych.
n
nitka
To są brednie, a nie rzetelny "artykuł".
a
adam
chyba widać rozwój lotniska i próbę przywrócenia świetności. ten Pan chyba powinien pomyśleć nad swoją stroną "latamy z POZnania" bo ona w przeciwieństwie do lotniska się nie rozwija.
M
Michał Sowa
Paweł Sowa? Kolejny ekspert lotniczy, a jego porównania są z d**y.
j
ja
W niedzielę odbierałem brata z lotniska w Poznaniu. Średnio zgodnie z tablicą lądował tam 1 samolot na godzinę. 3/4 stanowisk do odpraw było pustych. Parking olbrzymi. Policjant schowany w szklanym korytarzu wejścia, wyskakiwał i dawał mandaty jak ktoś się źle zatrzymał. Tak to u nas fajnie.
p
poznaniak
Na pewno ich nie ułatwia w porównując do Wrocławia, Gdańska, Katowic nie mówiąc o Warszawie.
p
pasażer
Może ktoś zna odpowiedź ?
M
Marcin
Zbyt dużo negatywnych emocji, zdecydowanie. Ja jestem bardzo zwykłym poznaniakiem i mnie cieszy możliwość skorzystania z siatki każdego z przewoźników. Wysokie ceny są mitem, który ma bardzo negatywny wpływ na potencjalnych pasażerów, którzy mogliby odlecieć z Poznania. Chcesz porównać ceny do WAW i Berlina? pomyśl o oferowaniu w tamtych portach (SF) i skali miast. Zły PR na temat ławicy wraca jako niechęć do Poznania - "tu jest drogo" - czy to jest prawda? Uważam, że nie. Czy aktualna siatka POZ uniemożliwia podróże po całym świecie? Nie!
p
pomylenie pojęć
to lotnisko nasze służyłoby jako rezerwowe dla Warszawy i Wrocławia- wyłącznie.
G
Gość
Ławica to przykre i ponure wrażenie powiatowej gigantomanii w upadku.
Nawet z "tarasu widokowego" zniknęły tablice informacyjne.
"Pusto wszędzie, głucho wszędzie co to będzie, co to będzie?"
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski
Dodaj ogłoszenie