Do zorganizowania konsultacji społecznych zobligowała zarząd konieczność przygotowania raportu o oddziaływaniu na środowisko, niezbędnego do realizacji planowanych w następnych latach inwestycji.
W spotkaniu udział wzięli członkowie samorządów pomocniczych, m.in.: osiedli Edwardowo, Ławica, Lotników, ul. Świt, jak również goście z Przeźmierowa i Baranowa.
Niektórzy z gości kwestionowali sensowność inwestowania w Ławicę, gdyż ich zdaniem to nie jest ani dobre, ani perspektywiczne miejsce na lotnisko dla Poznania.
- Decyzje związane z lokalizacją lotniska należą do naszych właścicieli, my staramy się profesjonalnie zarządzać obiektem - odpowiadał Mariusz Wiatrowski, prezes portu. Także na wykonywane próbne podejścia do lądowania przez F-16 na Ławicy, zarząd portu nie ma żadnego wpływu. Decyzje podejmują wojskowi, a jest to związane z koniecznością przetestowania przez pilotów F-16 podejścia do lądowania na każde duże lotnisko w pobliżu Krzesin.
Mieszkańcy mogli się zapoznać z Planem Inwestycyjnym Portu na lata 2009-2013. Z kolei dr Piotr Kokowski z firmy Akustix wyjaśnił szczegóły metodologii wprowadzanego przez port ciągłego monitoringu hałasu. System ten będzie zbierał dane dotyczące emisji hałasu przez lotnisko za pomocą stałych i ruchomych punktów pomiaru.
- Dzięki ciągłemu pomiarowi uzyskane zostaną precyzyjne informacje o natężeniu hałasu na poszczególnych obszarach, co będzie podstawą do zastosowania metod redukcji hałasu oraz - w przypadku wystąpienia przekroczeń - do ewentualnego proceduralnego wyznaczenia obszaru ograniczonego użytkowania - mówi Hanna Surma, rzecznik Portu Ławica.
System zacznie działać w grudniu tego roku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?