Potwierdziliśmy, że budowa nie powinna odbywać się w nocy. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Poznaniu już w 2009 roku wydała decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla modernizacji wielkopolskiej części linii kolejowej E-59 Wrocław - Poznań. Określono wtedy, że prace w rejonie terenów chronionych akustycznie mają być prowadzone wyłącznie w dzień. Ten warunek RDOŚ powtórzyła w ubiegłym roku, oceniając oddziaływanie na środowisko przebudowy odcinka szlaku kolejowego między Mosiną a Luboniem.
- Należy uznać, że warunek prowadzenia prac budowlanych w porze dziennej, tj. w godz. od 6.00 do 22.00 określony w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest warunkiem, który wynika również z pozwolenia na budowę i należy go respektować w procesie budowlanym - uważa Anna Grossmann, radca prawny RDOŚ w Poznaniu.
Wykonująca dla kolei prace firma budowlana z Ostrowa Wlk. twierdzi, że ograniczenie czasu pracy wyłącznie do pory dziennej nie dotyczy terenu, na którym ma powstać wiadukt.
- To nie jest teren parku ani leśny więc możemy pracować tam też w nocy - twierdzi Rafał Orłowski, kierownik budowy.
Decyzja RDOŚ dotyczy jednak wszystkich terenów chronionych akustycznie, a do nich należą również zabudowania mieszkalne. Zresztą wśród warunków środowiskowych postawionych inwestorowi jest zbudowanie osłon akustycznych chroniących dom państwa Mikołajczaków przed hałasem na linii kolejowej.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?