reklama

Led Zeppelin Night: Ołowiany Sterowiec w Blue Note

Cyprian Łakomy
Cyprian Łakomy
Zaktualizowano 
Sobotni wieczór upłynął publiczności poznańskiego Blue Note w cieniu ołowianego sterowca, który zawisł nad sceną. Natomiast na klubowych deskach z twórczością Led Zeppelin zmagała się formacja Joe’s Garage.

Sala po brzegi wypełniona była tymi, którzy przyszli posłuchać utworów legendarnej grupy Jimmy’ego Page’a i Roberta Planta. Dowodzi to, że musi upłynąć jeszcze mnóstwo czasu, by ich twórczość odeszła w zapomnienie. Jaki jest zatem sens jej coverowania?

– Na dobrą sprawę robimy rzecz podobną do The Australian Pink Floyd Show – twierdzi wokalista Bartosz Kajdasz. - Być może nie gramy dźwięk w dźwięk tak samo jak Led Zeppelin, jednak wszyscy mamy do tej muzyki serce. Jesteśmy w czwórkę trochę jak jego dwa przedsionki i dwie komory. Uważam, że w sytuacji, gdy oryginalny zespół już nie gra, warto przypominać ludziom jego muzykę.

W ciągu ponad dwugodzinnego show zatytułowanego "Dancing Days - Led Zeppelin Night", można było usłyszeć utwory z różnych etapów działalności hardrockowej legendy. Wśród nich „Immigrant Song”, „Communication Breakdown”, lecz także mniej popularne kompozycje takie jak „We’re Gonna Groove” z ostatniej płyty „Coda” (1982) czy progresywny „Achilles Last Stand”.

- Wydaje mi się, że nie ma najmniejszego sensu granie numerów, które znają wszyscy. Stąd brak „Stairway To Heaven” czy „Whole Lotta Love” – wyjaśnia Kajdasz. Cytat z tej ostatniej kompozycji pojawił się jednak podczas zagranego pod koniec „Black Dog”. - Wykorzystaliśmy główny riff piosenki, jednak nie chcemy grać jej w całości. Ci zaś, którzy wychwycili patenty z „Whole Lotta Love” w „Black Dog”, mogli się chwilami uśmiechnąć – mówi gitarzysta Joe’s Garage, Jerzy Śmiankowski.

To nie pierwszy raz, gdy poznaniacy sięgają po dorobek Led Zeppelin. Biorąc jednak pod uwagę zarówno przekrojowy charakter koncertu, jak i czas jego trwania, nie mogłem zapytać o to, jak wyglądają przygotowania do takiego wydarzenia.

- Pracujemy nad nim od czterech lat, jednak w repertuarze mamy również piosenki takich zespołów jak Red Hot Chilli Peppers, Queen czy The Cult, więc trudno o jednoznaczną odpowiedź. Zaczęliśmy grać covery, żeby się wspólnie dotrzeć. Aktualnie pracujemy już nad autorskim materiałem - opowiada grający na perkusji Tomasz Głowinkowski.

Standardowe instrumentarium Joe’s Garage uzupełniały w wybranych utworach harmonijka i instrumenty smyczkowe, na których grali zaproszeni goście. Z kolei w tle wyświetlane były zdjęcia bohaterów wieczoru oraz archiwalne filmy ze wszystkich etapów ich kariery.

Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3