Lekka atletyka: Biegacze mogą czerpać siłę z roślin

Radosław Patroniak
Violetta Domaradzka i Robert Zakrzewski, biegacze amatorzy będą na początku grudnia w Poznaniu przekonywać do stosowania diety roślinnej.

Autorzy książki „Kuchniadla biegaczy. Siła z roślin” poprowadzą specjalne warsztaty z myślą o bardziej lub mniej zaawansowanych uczestnikach biegów.

– Książka składa się nie tylko z porad ekspertów, ale również ze 140 przepisów. Są one od początku do końca nasze własne, wzięły się w dużej mierze z naszej chęci do eksperymentowania i zabaw w kuchni. Bieganie i gotowanie jest dla nas bardzo dużą radością i swobodą. Czasem ta swoboda kończy się eksperymentami – tłumaczyła Domaradzka.

O pozytywnym wpływie diety wegańskiej mieli się przekonać również uczestnicy niedawnego maratonu w Poznaniu. – Sprawa rozbiła się o kwestie techniczne, ale niewykluczone, że w przyszłym roku powrócimy do tematu i „zadebiutujemy” na trasie w stolicy Wielkopolski. Jestem przekonana, że opcja posiłku opartego na diecie wegańskiej będzie niezwykle popularna – dodała Domaradzka.

Wokół sposobu odżywiania przez sportowców amatorów krąży dużo mitów i niesprawdzonych informacji. – Z dietą roślinną jest tak, że można zacząć od rzeczy podstawowych i już po dwóch tygodniach będa widoczne pierwsze efekty. – Przede wszystkim ma się większą ochotę na wyjście z domu i odbycie trening. Dzięki diecie znikają problemy reumatyczne i organizm lepiej się regeneruje. Jeśli ktoś ma problemy z nadwagą też może oczekiwać dobrych rezultatów – przyznała biegaczka.

Jej przyjaciel, Robert Zakrzewski, z którym poznała się podczas krakowskiego maratonu, podał przykłady udanych rewolucji żywieniowych wśród znanych osób. – Były prezydent USA, Bill Clinton, zamiast operacji, dzięki zaleceniom lekarzy, przerzucił sue na dietę roślinną i w ten sposób uniknie operacji. Weganizm od podszewki od kilku lat poznaje również dyrektor kolarskiego Toru de Pologne, Czesław Lang. Byc może już niedługo dieta zostanie wprowadzona także wśród uczestników wyścigu – podkreślił Zakrzewski, który uważa, że bardzo ważne jest zróżnicowanie posiłków w zależności od stopnia trudności i długości trasy.
– Inaczej się trzeba odżywiać przed startem w maratonie niż w biegu na 5 km. Naszym celem nie jest jednak wcale zmuszanie ludzi do rewolucji kulinarnej, tylko przede wszystkim do ruszania się, do biegania się i czerpania z tego satysfakcji. A im więcej przekonanych, tym mniej wizyt u lekarza– zauważył Zakrzewski.

Chcesz skontaktować się z autorem informacji? r.patroniak@glos.com

FLESZ: Polacy żyją krócej. Co nas zabija?

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3