Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Lepiej, czyli słabo

Katarzyna Sklepik
Zbyt trudne zadania były usprawiedliwieniem ubiegłorocznej klęski szóstoklasistów. W tym roku, zaraz po teście okazało się, że pytania są banalne i test był... zbyt łatwy. Po takich komentarzach, nie tylko uczniów, ale i nauczycieli, spodziewaliśmy się wysokiego wyniku.

Jest wyższy niż w ubiegłym roku, ale nadal nie jest wysoki. A wysoki wynik oznaczałby, że w szkołach uczą dobrze. Ale co to znaczy dobrze?

Czy było tak wtedy, kiedy uczniowie musieli przyswajać encyklopedyczne wiadomości i wkuwać do głowy setki informacji, które teraz przydają się głównie przy rozwiązywaniu krzyżówek? Czy jest teraz - kiedy szkoła pokazuje, gdzie szukać wiedzy, ale sama - niestety - do końca jej nie przekazuje.

Obserwując dzisiejszą szkołę, coraz bardziej tęsknię za swoją starą podstawówką. Taką, w której zadawano do domu, w której uczeń musiał być przygotowany do zajęć, w której wymagano szacunku nie tylko do nauczyciela, do zdobywanej wiedzy, ale i do samego siebie.

Teraz uczeń nie szanuje wiedzy. O sobie i nauczycielu nie wspomnę. Ot, takie czasy. Lepsze. I trudniejsze. Bo jak tu bez wiedzy osiągnąć sukces i zrobić karierę?

Nowy system egzaminów pokazuje, że szkoły coraz słabiej przygotowują uczniów do dalszej nauki. Zamiast solidnych podstaw mają... internet.

Miało być pięknie, a wyszło jak zwykle. Jest lepiej, ale nadal słabo.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski