Leszno: Naciągają starsze osoby... na telefon

Daniel AndruszkiewiczZaktualizowano 
Miejski Rzecznik Konsumentów w Lesznie alarmuje - osób niezadowolonych z niecnych praktyk przedstawicieli Telefonii Dialog, którzy nakłaniają do zmiany operatora, jest coraz więcej. Na nic zdały się liczne interwencje i nagłaśnianie problemu. Firma nadal wykorzystuje niewiedzę i naiwność głównie ludzi starszych i niepełnosprawnych.

Dialog problemu zdaje się nie zauważać i przekonuje, że takie sytuacje są marginalne, a każde zgłoszenie nieprawidłowości skutkuje wyciąganiem poważnych konsekwencji względem nierzetelnych pracowników.

Przedstawiciele Dialogu podpisują umowy w mieszkaniach klientów. Przedstawiają się jako pracownicy telekomunikacji i przekonują ich, że podpisują aneks bądź umowę zmieniającą dotychczasowy abonament. Często nie zostawiają nawet kopii tejże umowy. Po ustawowym okresie 10 dni, w którym klient może bez konsekwencji odstąpić od umowy dowiaduje się telefonicznie, że zmienił operatora właśnie na Telefonię Dialog.

- Większość klientów czuje się oszukana i zrywa współpracę z tą firmą. Wtedy okazuje się, że trzeba zapłacić karę 122 złotych za przedterminowe odstąpienie od umowy zawartej na czas określony - wyjaśnia Arkadiusz Wlekły, miejski rzecznik konsumentów w Lesznie.

Telefonia Dialog jest wrocławską firmą, która chwali się 10-letnim doświadczeniem. Świadczy usługi głównie na własnej infrastrukturze, ale na terenie Wielkopolski wykorzystuje sieci Telekomunikacji Polskiej.

- Nie zmienia się numer telefonu, ani "gniazdko" w domu. Zmiana operatora odbywa się niejako wirtualnie - wyjaśnia Marta Pietranik-Pacuła - rzecznik prasowy Dialogu. - Wystarczy podpis na umowie, a dalszą procedurę przejścia klienta z TP do Dialogu operatorzy załatwiają już sami między sobą, bez udziału klienta.

Być może tutaj tkwi część problemu. Klienci nie zawsze zdają sobie sprawę, że "wirtualna" zmiana będzie skutkowała rzeczywistymi konsekwencjami. Arkadiusz Wlekły wspomina o kilkunastu przypadkach osób, które w ostatnich miesiącach z różnych przyczyn chciały zrezygnować ze współpracy z Dialogiem. Schemat był za każdym razem podobny, a bariera w porozumieniu z firmą praktycznie nie do sforsowania. W każdym przypadku firma nakładała kary finansowe na niezadowolonych klientów.

- Dialog nie pobiera żadnych kar finansowych za rozwiązanie umowy przed uruchomieniem usługi, nawet jeśli minął ustawowy termin na odstąpienie - twierdzi Pietranik-Pacuła.

- Stwierdzenie "że firma nie pobiera dodatkowych opłat za odstąpienie od umowy" wręcz mija się z prawdą. Nie sposób nawet z nim polemizować. Kary te są przewidziane w regulaminie Dialogu. To bulwersujące praktyki, które nazbyt jaskrawo określają politykę, którą realizuje ta firma. Bazując na niewiedzy i naiwności, przedstawiciele Dialogu oszukują głównie osoby starsze, a nawet niepełnosprawnych - podkreśla Wlekły.

polecane: 60 Sekund Biznesu: Niemcy najważniejszym partnerem handlowym.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3