Lipna estetyka bez plastyka: chaos i nieład

Beata MARCIŃCZYKZaktualizowano 
Reklamodawcy powinni przejrzeć na oczy. W natłoku billboardów nikt o nich nie przeczyta
Reklamodawcy powinni przejrzeć na oczy. W natłoku billboardów nikt o nich nie przeczyta M. Zakrzewski
Kolejne miasta powołują lub przywracają funkcje plastyka miejskiego. Choć ich kompetencje bywają różne, to jednak jedno jest pewne - dostrzeżono, że polskie miasta są po pierwsze brzydkie, po drugie zaśmiecane reklamami.

- W Poznaniu także jest wiele zagadnień, które umykają wydziałowi urbanistyki i architektury - mówi Andrzej Kurzawski, prezes SARP w Poznaniu. - Przykładem jest ocieplanie budynków. Przepisy stanowią tylko o materiałach do termoizolacji. O kolorach nie, a efekty widać choćby na osiedlach. Wiele do życzenia pozostawiają remonty części parterowych, które nie nawiązują do reszty budynków. Do tego dochodzi cała sfera reklam wizualnych, choćby na wlotach do Poznania.

O tym, że plastyk miejski Poznaniowi by się przydał, przekonany jest także Andrzej Maciej Łubowski, prezes Związku Polskich Artystów Plastyków.

- Od dwóch lat występujemy do prezydenta Ryszarda Grobelnego o powołanie takiego stanowiska, ale nie otrzymaliśmy odpowiedzi - mówi Łubowski. - W całym mieście panuje wolna amerykanka. Poznań powinien wyglądać dobrze, skoro ubiega się o tytuł Stolicy Kultury 2016.
Odkąd w mieście nie ma plastyka miejskiego, czyli od około 8 lat, pracy przybyło Miejskiemu Konserwatorowi Zabytków.

- Bywają wystawy, imprezy czasowe, instalacje, które ustala się z nami, a my przecież nie na wszystkim musimy się znać. Powinien być ktoś, kto zadba o ład przestrzenny i wizję całego miasta - mówi Maria Strzałko, miejski konserwator zabytków.

Przeciwny powołaniu plastyka jest jednak Tadeusz Jurga, zastępca dyrektora wydziału urbanistyki i architektury, który przez niemal rok pełnił tę funkcję w urzędzie.

Więcej w dzisiejszym wydaniu Polska Głos Wielkopolski, lub www.prasa24.pl

polecane: FLESZ: Podział Mandatów po wyborach parlamentarnych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3