Oba mają realizować wizję idealnego podróżowania, dzięki nie tylko komfortowym i nowoczesnym rozwiązaniom, gwarantowanemu bezpieczeństwu i specjalnemu personelowi na pokładzie, ale także – a może przede wszystkim – dzięki myśli, jaka przyświecała ich powstaniu, i która przerodziła się w specjalną koncepcję, której elementy są w trakcie procesu patentowego.
Oto bowiem spółka zadała sobie pytanie – jak można zaprojektować autobus rejsowy, z maksymalnymi wygodami dla pasażera? Jak zapewnić mu maksimum miejsca, nawet kosztem ilości foteli, jak zaprojektować półeczki, podnóżki, klimatyzację, oświetlenie, monitory, jaką wybrać konstrukcję fotela, i jak zorganizować optymalną obsługę ze strony personelu, by cała podróż była nie nudnym pokonywaniem autostrad, lecz przyjemną przygodą, w czasie której nawet jazdę korkującymi się ulicami obserwuje się z ciekawością.
Nikt z producentów początkowo nie chciał podjąć się aż tak wymagającego zadania, aż w końcu na tapetę wzięto seryjnego hiszpańskiego Irizara. Wizja ucieleśniła się w i8, która jest już gotowa do trasy, a bilety na pierwsze trasy są już sprzedane.
Busclub ma teraz jedyną w Europie flotę w standardzie Platinum+ oraz Platinum, składającą się z pięciu pojazdów: dwóch autokarów w standardzie Platinum+, dwóch autokarów w standardzie Platinum i busa, reprezentującego standard Platinum.
Platinum znane jest od kwietnia pasażerów korzystających z turystyki autokarowej, podczas gdy Platinum+ trafia właśnie na regularne przejazdy na trasie Poznań - Warszawa oraz weekendowo zasili wycieczki autokarowe.
Trzeba przyznać, że pasażerowie siedzą naprawdę wygodnie: w strefie Platinum+ fotele są pojedyncze, regulowane, z podnóżkami i oparciem na stopy, oczywiście z pasami bezpieczeństwa, uchwytami po obu stronach zagłówka, i odchylanymi stolikami, z wyprofilowaniem na kubek. Nad nimi ulokowano panele z bagażnikami podręcznymi, oświetleniem, klimatyzacją i głośnikami.
W autobusie zamontowano też pięć monitorów (można np. obserwować obraz z przedniej szyby siedząc w ostatnich rzędach), jest toaleta i kuchnia. Autobusy kursować mają bez przystanków po drodze, dodatkowo pasażerowie mogą zamawiać z ich pokładu taksówkę, oczekującą na miejscu docelowym. Serwowane jest śniadanie w drodze do- i obiad w drodze powrotnej, kawa (arabica specjalnie dobrana, a nie z sieciówki), pięć rodzajów również dobranych herbat, soki stuprocentowe, wody gazowane i niegazowane.
Stewardesy przeszły szereg szkoleń specjalistycznych (m.in. z parzenia kawy – naprawdę bardzo dobrej!), a prowadzący autobusy również dobrani są dla potrzeb tej linii spośród doświadczonych kierowców. Dodajmy, że w czasie jazdy inauguracyjnej na pokładzie pracowali kierowcy Paweł i Bartek oraz stewardesy Karolina i Malwina.
Autobusy mają 30 miejsc, dostępne są dwie klasy. Platinum+ oraz Platinum. Jazda w pierwszej z nich kosztuje 180 złotych, a a drugiej – 125 złotych. Busclub jako jedyny przewoźnik w Polsce umożliwia płatności BLIKiem na pokładzie. Teraz, w ramach promocji, każdy pasażer, który za dowolną pozycję z pokładowego menu zapłaci BLIKiem dostanie zwrot 50% kosztów za zamówienie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?