Magia fotografii 360 - produkt w nowym świetle

Materiał partnera zewnętrznego Zaktualizowano 
Zakupy w Internecie mają swoją specyfikę. Przede wszystkim, trudno jest podjąć decyzję o zakupie bez wcześniejszych dokładnych oględzin wybranego produktu. Dotyczy to szczególnie artykułów, które kupuje się dla materiału, faktury, kształtu, wyglądu. Fotografia 360 to odpowiedź na potrzeby sklepów internetowych i ich klientów. Pozwala obejrzeć produkt z każdej strony, wydobywa jego detale, daje szansę by zachwycić się czymś, czego fotografia klasyczna nigdy nie pokaże.

Fotografia 360 - jak wyglądają efekty?

Gdy profesjonalista tworzy fotografię 360 (zwaną też fotografią 3D), na początku stara się uchwycić przedmiot z każdej strony, pod wieloma kątami. Wszystko to odbywa się z dbałością o oświetlenie i kadr, podobnie jak w klasycznej fotografii produktowej. Następnie szereg wykonanych zdjęć jest zamieniany na animację multimedialną za pomocą specjalnych programów komputerowych.

Efekt to interaktywne zdjęcie, które można za pomocą kursora obracać o 360 stopni wokół własnej osi oraz w górę i w dół. Klient może zajrzeć na spód produktu, obejrzeć go od góry, przybliżyć, oddalić i obrócić kilkukrotnie - całkiem jak w sklepie stacjonarnym. Fotografia 360 w dużej mierze rekompensuje brak takiej możliwości i spełnia założenia o potrzebie interakcji z produktem. Takie zdjęcie jest niezwykle efektowne, przykuwa uwagę i dostarcza mnóstwa informacji na temat produktu. To z pewnością przyszłość fotografii produktowej.

Sprzęt i umiejętności, czyli nie taka prosta fotografia 360

Przygotowanie dobrej fotografii 360 wymaga czasu, doświadczenia i umiejętności fotografa, ale także specjalnego sprzętu i oprogramowania. Aby wykonać przeciętną fotografię 3D, trzeba w rzeczywistości przygotować ponad 60 dobrych ujęć, o podobnej jakości i takim samym oświetleniu. To dość mozolna praca. Możliwe jest również naniesienie na gotową prezentację punktów, których kliknięcie powoduje jakąś reakcję - przeniesienie do strony, wyświetlenie opisu lub przejście do animacji pokazującej fotografowany produkt np. od środka.

Aby wykonać dobrej jakości fotografię 360, potrzebne jest nowoczesne oprogramowanie, a także świetny sprzęt fotograficzny - nie tylko aparaty, ale i lampy, statywy, blendy. Można również zlecić zdjęcia obrotowe wyspecjalizowanej firmie.

Zastosowanie fotografii 360

Głównym obszarem, w którym zastosowanie znajduje fotografia 360 jest sprzedaż internetowa. Zmienione w odpowiedni format fotografie umieszcza się na rozmaitych serwisach, od własnej platformy sprzedażowej po popularne serwisy, jak Allegro, eBay, Amazon. Takie fotografie świetnie sprawdzają się także podczas promocji produktu w mediach społecznościowych, takich jak Instagram, Facebook lub Pinterest.

Fotografie 360 robią też bardzo dobre wrażenie, gdy umieszcza się je w prezentacjach multimedialnych. Tak zaprezentowany produkt na pewno przykuje większą uwagę, niż tradycyjny pokaz slajdów, zwłaszcza gdy chodzi o produkt, który trudno jest przynieść na konferencję i pokazać wszystkim zaprezentowanym. Profesjonalne studio fotograficzne nie tylko przygotowuje plik z fotografią 360, ale także udostępnia go swoim klientom w wielu różnych formatach, tak, by możliwie rozszerzyć obszar zastosowań.

PROTOTU: Ulica Lubelska 16-18, 30-003 Kraków
Telefon: 12 400 40 12

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3