Współpraca klubu piłkarskiego i lokalnego biznesu. Dla kogo, jak i po co?
Jak doskonale pokazuje historia, w Poznaniu lokalni przedsiębiorcy zawsze chętnie wspierali piłkę nożną i interesowali się nią. Jednak jeszcze do niedawna domeną małych i średnich firm pozostawał sponsoring drużyn grających w niższych ligach. Zespoły z Ekstraklasy jak magnes przyciągały duże, rozpoznawalne marki, które są w stanie wydawać na sport wielkie pieniądze. Tymczasem na naszych oczach rodzi się inny model współpracy na linii sponsor-klub piłkarski – nakierowany na obustronne korzyści płynące z podkreślania lokalności.
Choć Warta Poznań w ostatnich sezonach ponownie stała się marką rozpoznawalną w całej piłkarskiej Polsce, klub doskonale pamięta o wartościach stanowiących o jego poznańskim i wielkopolskim DNA. Co w takim razie mogą zyskać wspierające ją firmy?
- Budowanie wizerunku na bazie wspólnych wartości.
- Skuteczne eksponowanie marki wśród kibiców i konsumentów.
- Kreowanie polityki CSR (społecznej odpowiedzialności biznesu).
- Networking biznesowy i nawiązywanie cennych kontaktów.
- Prowadzenie działań z zakresu employer brandingu.
Jeśli prowadzisz własny biznes i zastanawiasz, się czy również Twojej firmie opłaci się taka forma współpracy, koniecznie sprawdź, jak wygląda to w praktyce na przykładzie Partnerów Warty!
Zapach kawy na zielonej murawie
Dobra kawa pobudza równie mocno, jak emocjonujący mecz, czego najlepszym dowodem jest partnerstwo Warty Poznań z palarnią kawy Uno Espresso. – Nawiązanie współpracy z Wartą Poznań to dla nas krok, który ma nam pomóc zaistnieć w świadomości szerszego grona odbiorców w Poznaniu. Jesteśmy lokalną firmą i działamy lokalnie. Zależy nam na tym, aby docierać do poznaniaków u boku takiego fajnego partnera, jakim jest Warta Poznań. Myślę, że uda nam się postawić kolejny krok w tym właśnie kierunku – tak o nawiązaniu współpracy z „Zielonymi” mówi Leszek Odija, właściciel Uno Espresso.
Silna lokalna marka i wspólnota wartości – jesteśmy na tak!
Dla lokalnej palarni kawy możliwość reklamowania się na stadionie ekstraklasowego klubu to oczywisty krok w kierunku zaistnienia w świadomości nie tylko poznańskich konsumentów. Podobnie do współpracy z Wartą podchodzi sieć salonów optycznych Bloch Optyk. Jej właściciel, Wieńczysław Bloch, od lat wspiera liczne sportowe inicjatywy w Poznaniu.
– Zostałem sponsorem Warty Poznań przede wszystkim dlatego, że lubię pomagać. W miarę możliwości, oczywiście, staram się też wspierać także inne kluby, które, tak jak Warta, stają na nogi. Cieszę się, że mogę w tym uczestniczyć i pomóc zasłużonej poznańskiej marce. Z tym klubem wiążą się też moje wspomnienia z dzieciństwa – mieszkałem na Ratajach, więc wystarczyło przejść przez most i już się właściwie było na stadionie. Chodziłem tam z kolegami, może nie na każdy mecz, ale byłem na wielu spotkaniach „Zielonych” – mówił Wieńczysław Bloch w marcu 2019 roku, gdy zaangażował się we wsparcie drużyny, która była jeszcze wówczas beniaminkiem w I lidze.
Odpowiedzialny biznes to podstawa
Rozpoznawalne marki przyzwyczaiły już do przeciwdziałania społecznemu wykluczeniu czy też do promowania aktywności ekologicznych. Co ciekawe, taka współpraca możliwa jest również w skali lokalnej, czego dowodzą liczne inicjatywy Warty Poznań z jej partnerami należącymi do Klubu Biznesu. Wspólnie z głównym sponsorem klubu – marką BeGreen produkującą systemy fotowoltaiczne, „Zieloni” organizują wiele ciekawych akcji, jak np. założenie Zielonej pasieki.
– Uważamy, że nowoczesny klub piłkarski nie powinien się ograniczać do realizowania celów wyłącznie sportowych. Dlatego w Warcie Poznań stawiamy duży nacisk na walkę z wykluczeniami, aktywizowanie osób z niepełnosprawnościami, seniorów, dzieci i młodzież. Ponadto nasz przydomek to „Zieloni”, więc niejako byliśmy skazani na to, żeby zacząć również działać na rzecz ochrony środowiska naturalnego. Między innymi wspólnie z naszymi partnerami biznesowymi promujemy inicjatywy pro-ekologiczne – uważa Jarosław Żubka, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w Warcie Poznań.
Biznes i wielki futbol grają do jednej bramki
Czy śladem poznańskiej Warty, która jako jedna z pierwszych drużyn w Ekstraklasie utworzyła własny Klub Biznesu, będą podążały pozostałe ligowe drużyny? Korzyści, jakie dzięki lokalnej współpracy odnosi cała zielona rodzina, z pewnością stanowią zachęcający przykład dla innych. Powyższe przykłady to jedynie część możliwości, jakie daje wspieranie sportu przez małe, lokalne przedsiębiorstwa. Nie zawsze liczy się wielomilionowy budżet – często znacznie ważniejsze są zaangażowanie, wiara we wspólne wartości i pomysł na dotarcie do lokalnego kibica-klienta.
Jeśli ta wizja jest dla Ciebie interesująca, koniecznie zapoznaj się z propozycją współpracy z Wartą – zostań Partnerem Stacjonarnym klubu, jeśli prowadzisz sklep lub punkt usługowy lub bądź Sponsorem Zielonych!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?