Mały biznes, wielkie możliwości. Jak wykorzystać sponsoring piłkarski do rozwoju lokalnej firmy?

Artykuł sponsorowany Warty Poznań
Tej, Poznaniaku! Zastanawiasz się, co wspólnego mogą mieć ze sobą lokalna palarnia kawy, rodzinny salon optyczny i rzemieślniczy browar? Mogą wspólnie wspierać ekstraklasowy klub piłkarski – tym samym udowadniając, że sponsorowanie futbolu na najwyższym poziomie opłaca się również przedsiębiorcom, dla których priorytetem jest lokalny odbiorca. W stolicy Wielkopolski taki kierunek obiera coraz więcej firm – a to wszystko dzięki otwarciu się Warty Poznań na biznes.

Współpraca klubu piłkarskiego i lokalnego biznesu. Dla kogo, jak i po co?

Jak doskonale pokazuje historia, w Poznaniu lokalni przedsiębiorcy zawsze chętnie wspierali piłkę nożną i interesowali się nią. Jednak jeszcze do niedawna domeną małych i średnich firm pozostawał sponsoring drużyn grających w niższych ligach. Zespoły z Ekstraklasy jak magnes przyciągały duże, rozpoznawalne marki, które są w stanie wydawać na sport wielkie pieniądze. Tymczasem na naszych oczach rodzi się inny model współpracy na linii sponsor-klub piłkarski – nakierowany na obustronne korzyści płynące z podkreślania lokalności.

Choć Warta Poznań w ostatnich sezonach ponownie stała się marką rozpoznawalną w całej piłkarskiej Polsce, klub doskonale pamięta o wartościach stanowiących o jego poznańskim i wielkopolskim DNA. Co w takim razie mogą zyskać wspierające ją firmy?

  • Budowanie wizerunku na bazie wspólnych wartości.
  • Skuteczne eksponowanie marki wśród kibiców i konsumentów.
  • Kreowanie polityki CSR (społecznej odpowiedzialności biznesu).
  • Networking biznesowy i nawiązywanie cennych kontaktów.
  • Prowadzenie działań z zakresu employer brandingu.

Jeśli prowadzisz własny biznes i zastanawiasz, się czy również Twojej firmie opłaci się taka forma współpracy, koniecznie sprawdź, jak wygląda to w praktyce na przykładzie Partnerów Warty!

Zapach kawy na zielonej murawie

Dobra kawa pobudza równie mocno, jak emocjonujący mecz, czego najlepszym dowodem jest partnerstwo Warty Poznań z palarnią kawy Uno Espresso. – Nawiązanie współpracy z Wartą Poznań to dla nas krok, który ma nam pomóc zaistnieć w świadomości szerszego grona odbiorców w Poznaniu. Jesteśmy lokalną firmą i działamy lokalnie. Zależy nam na tym, aby docierać do poznaniaków u boku takiego fajnego partnera, jakim jest Warta Poznań. Myślę, że uda nam się postawić kolejny krok w tym właśnie kierunkutak o nawiązaniu współpracy z „Zielonymi” mówi Leszek Odija, właściciel Uno Espresso.

Silna lokalna marka i wspólnota wartości – jesteśmy na tak!

Dla lokalnej palarni kawy możliwość reklamowania się na stadionie ekstraklasowego klubu to oczywisty krok w kierunku zaistnienia w świadomości nie tylko poznańskich konsumentów. Podobnie do współpracy z Wartą podchodzi sieć salonów optycznych Bloch Optyk. Jej właściciel, Wieńczysław Bloch, od lat wspiera liczne sportowe inicjatywy w Poznaniu.

– Zostałem sponsorem Warty Poznań przede wszystkim dlatego, że lubię pomagać. W miarę możliwości, oczywiście, staram się też wspierać także inne kluby, które, tak jak Warta, stają na nogi. Cieszę się, że mogę w tym uczestniczyć i pomóc zasłużonej poznańskiej marce. Z tym klubem wiążą się też moje wspomnienia z dzieciństwa – mieszkałem na Ratajach, więc wystarczyło przejść przez most i już się właściwie było na stadionie. Chodziłem tam z kolegami, może nie na każdy mecz, ale byłem na wielu spotkaniach „Zielonych”mówił Wieńczysław Bloch w marcu 2019 roku, gdy zaangażował się we wsparcie drużyny, która była jeszcze wówczas beniaminkiem w I lidze.

Odpowiedzialny biznes to podstawa

Rozpoznawalne marki przyzwyczaiły już do przeciwdziałania społecznemu wykluczeniu czy też do promowania aktywności ekologicznych. Co ciekawe, taka współpraca możliwa jest również w skali lokalnej, czego dowodzą liczne inicjatywy Warty Poznań z jej partnerami należącymi do Klubu Biznesu. Wspólnie z głównym sponsorem klubu – marką BeGreen produkującą systemy fotowoltaiczne, „Zieloni” organizują wiele ciekawych akcji, jak np. założenie Zielonej pasieki.

– Uważamy, że nowoczesny klub piłkarski nie powinien się ograniczać do realizowania celów wyłącznie sportowych. Dlatego w Warcie Poznań stawiamy duży nacisk na walkę z wykluczeniami, aktywizowanie osób z niepełnosprawnościami, seniorów, dzieci i młodzież. Ponadto nasz przydomek to „Zieloni”, więc niejako byliśmy skazani na to, żeby zacząć również działać na rzecz ochrony środowiska naturalnego. Między innymi wspólnie z naszymi partnerami biznesowymi promujemy inicjatywy pro-ekologiczneuważa Jarosław Żubka, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w Warcie Poznań.

Biznes i wielki futbol grają do jednej bramki

Czy śladem poznańskiej Warty, która jako jedna z pierwszych drużyn w Ekstraklasie utworzyła własny Klub Biznesu, będą podążały pozostałe ligowe drużyny? Korzyści, jakie dzięki lokalnej współpracy odnosi cała zielona rodzina, z pewnością stanowią zachęcający przykład dla innych. Powyższe przykłady to jedynie część możliwości, jakie daje wspieranie sportu przez małe, lokalne przedsiębiorstwa. Nie zawsze liczy się wielomilionowy budżet – często znacznie ważniejsze są zaangażowanie, wiara we wspólne wartości i pomysł na dotarcie do lokalnego kibica-klienta.

Jeśli ta wizja jest dla Ciebie interesująca, koniecznie zapoznaj się z propozycją współpracy z Wartą – zostań Partnerem Stacjonarnym klubu, jeśli prowadzisz sklep lub punkt usługowy lub bądź Sponsorem Zielonych!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski