Międzychód: Forum Lokalnego Biznesu już w czwartek

Krzysztof Sobkowski
Międzychód: Forum Lokalnego Biznesu już w czwartek
Międzychód: Forum Lokalnego Biznesu już w czwartek Arkadiusz Dembiński
Jesteś lokalnym liderem w swojej branży? Twoja firma chce wypłynąć na szersze wody? To spotkanie jest dla Ciebie. Forum Lokalnego Biznesu to okazja do wymiany doświadczeń dla właścicieli i menadżerów firm oraz przedstawicieli samorządów i instytucji zajmujących się wspieraniem biznesu.

Jak się robi dobry biznes? Jak - z korzyścią dla swojej firmy czy instytucji - współpracować z innymi firmami na rynku? Jak wyglądają współczesne narzędzia marketingowe, jak wykorzystać nowoczesne media w promowaniu swojej działalności? Między innymi na takie pytania odpowiadają eksperci zapraszani na spotkania Lokalnego Biznesu odbywające się od ubiegłego roku w Wielkopolsce.

Takie spotkanie to gratka: właściciele lokalnych firm, samorządowcy, ale też przedstawiciele instytucji zajmujących się na co dzień obsługą biznesu oraz największego koncernu prasowego w Polsce - spotykają się cyklicznie podczas Forum Lokalnego Biznesu. To jedyna taka okazja, aby menadżerowie mogli wymienić się poglądami, umiejętnościami i kontaktami, które mogą pomóc im w rozwijaniu swoich przedsiębiorstw. Lokalnie to one mają więcej do powiedzenia niż międzynarodowe koncerny, to one budują rynek, miejsca pracy, konsolidują lokalną społeczność.

- Forum lokalnego biznesu to czas i miejsce wymiany doświadczeń oraz aktualizacji wiedzy o nowoczesnych narzędziach oraz innowacyjnych pomysłach na rozwój biznesu, przydatnej do umocnienia pozycji lokalnych marek i firm rodzinnych na regionalnym rynku - mówi Marek Rodwald, prezes Polska Press Poznań, organizatora Forum. Firma jest wydawcą Głosu Wielkopolskiego, ale także 19 innych dzienników regionalnych i 191 tygodników lokalnych w całej Polsce, ponad 100 serwisów internetowych o charakterze informacyjnym, branżowym oraz e-commerce , które docierają do 15 milionów realnych użytkowników.

- Do realizacji tego projektu w wielkopolskich powiatach, skłoniła nas chęć wykorzystania naszego doświadczenia biznesowego oraz zaprezentowania innowacyjnych możliwości reklamowych i marketingowych. Lokalizacje każdego z planowanych eventów wynikają z mocnej pozycji rynkowej naszych mediów w danej miejscowości i powiecie - lokalnego tygodnika oraz serwisu naszemiasto.pl. Poprzez Forum mamy nadzieję stworzyć centrum kompetencji biznesowych oraz reklamowo-marketingowych dla lokalnych marek, przydatnych do umocnienia ich pozycji na rynkach regionalnych i globalnych - dodaje Marek Rodwald.
- Wszelkie merytoryczne działania mające na celu profesjonalizację zarówno rodzin biznesowych jak i firm rodzinnych, które są zakorzenione głęboko w lokalnych społecznościach są wartościowe i potrzebne - komentuje dr Adrianna Lewandowska, prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego, która dostrzega, że aż 92 procent polskich firm prywatnych jest potencjalnie rodzinnych, choć zaledwie jedna trzecia z nich tak siebie postrzega. Z tego powodu wiele z nich jest traktowanych jako nieprofesjonalnie zarządzane.

- Szkoda - bo to właśnie czynniki rodzinności dodają przedsiębiorstwu wiarygodności i autentyczności - komentuje prezes, która wielu takim firmom pomaga. Ona także bierze udział w Forum Lokalnego Biznesu. - To ciekawy cykl wydarzeń, gdyż skupia się na regionalnych firmach w mniejszych miejscowościach, które często niesłusznie bywają zapominane przez biznes, który funkcjonuje głównie w obrębie dużych miast. Warto wspierać firmy rodzinne, gdyż w mniejszych miejscowościach są one nierzadko jedynymi pracodawcami, właściciele nie są tam anonimowi, a jak pokazują badania i obserwacje krajów o dłuższej tradycji przedsiębiorczości niż Polska, sprofesjonalizowane rodziny biznesowe mają większe szanse na sukcesję - dodaje Adrianna Lewandowska.

Najbliższe Forum Lokalnego Biznesu, które odbędzie się 23 marca w Międzychodzie, gościć będzie m.in. ekspertów do spraw internetu, mediów społecznościowych, nowych technologii w biznesie, przedstawicieli Instytutu Biznesu Rodzinnego oraz lokalnych firm. Liczba miejsc jest ograniczona (w każdym ze spotkań bierze udział ok. 70 osób). Chcesz jeszcze dołączyć? Zgłoś akces przedstawicieli swojej firmy w tym wydarzeniu (Artur Nowak, tel. 514800945 lub mail: artur.nowak@polskapress.pl). Jego program obejmuje m.in. prezentację nowoczesnych rozwiązań reklamowe dla biznesu oraz samorządów lokalnych, wprowadzenie do innowacyjnych rozwiązań online oraz narzędzi marketingowych, a także metody budowania strategii firmy w erze nowych technologii. Podczas spotkania będzie również czas na wymianę kontaktów.

Zobacz też - Forum Lokalnego Biznesu w Wągrowcu:

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie