Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mierzą się ze 138 inwestycjami o wartości ponad dwóch miliardów

Bogna Kisiel
Tak ma wyglądać węzeł Grunwaldzka, gdzie powstanie m.in. tunel pod torami kolejowymi.
Tak ma wyglądać węzeł Grunwaldzka, gdzie powstanie m.in. tunel pod torami kolejowymi. wizualizacja ZDM Poznań
W latach 2019-2020 mieszkańcy muszą uzbroić się w cierpliwość. Dlaczego? Nastąpi wtedy apogeum inwestycji i związanych z nimi uciążliwości.

Żaden nie był urzędnikiem, jeśli nie liczyć, że jeden z nich zaliczył trzymiesięczny epizod w magistracie. Minęły właśnie dwa lata, gdy w tym składzie kierują Poznańskimi Inwestycjami Miejskimi. Pracę w miejskiej spółce rozpoczynali w trudnym momencie.

- Pokutowało przeświadczenie, że miasto to dojna krowa – mówi Paweł Śledziejowski, prezes PIM, a wiceprezes Krzysztof Sas dodaje: - I nieważne, co napisze się w roszczeniu, to i tak dostanie się pieniądze.

W tym czasie trwała skomplikowana przebudowa Bałtyckiej i Gdyńskiej. Na Kaponierze, estakadzie Katowickiej, trasie tramwajowej na Dąbrowskiego (odcinek od Botanicznej do Przybyszewskiego), przy budowie tunelu na Dębcu prace toczyły się niemrawo lub stały w miejscu, a trzy z tych inwestycji były zagrożone zejściem wykonawcy z placu budowy.

- Udało się wyjść z tego obronną ręką, zakończyć je w terminach, które uzgodniliśmy późnym latem z wykonawcami. W przypadku estakady udało się to nawet z dwumiesięcznym wyprzedzeniem – zaznacza Jaromir Weigel, wiceprezes PIM.

- W 2015 r. powiedzieliśmy, że w grudniu pojedzie przez Kaponierę tramwaj, a w sierpniu 2016 zostanie ona oddana do użytku. I słowa dotrzymaliśmy – przypomina K. Sas.

Przez te dwa lata wiele się zmieniło. Diametralnej zmianie uległy warunki pracy i wymagania co spowodowało, że niektórzy musieli odejść z PIM-u.

- Do spółki trafiają inwestycje nie tylko za kilkadziesiąt milionów, ale też za milion złotych. Każda prowadzona jest w ten sam sposób. Każdy etap ma wyznaczony termin, szczegółowy zakres, a na końcu jest bacik w postaci kary umownej, jeśli coś nie jest zrobione – zaznacza P. Śledziejowski.

Przykładem inwestycja na Dąbrowskiego. W sądzie trwa proces z byłym wykonawcą, na którego spółka nałożyła ponad 4 mln zł kary.

Jaki jest obecny stan robót realizowanych inwestycji oraz jakie nowe remonty są planowane? Tego dowiesz się z artykułu w serwisie Plus:

Mierzą się ze 138 inwestycjami o wartości ponad dwóch miliardów

Zmiany na ul. Święty Marcin - zobacz wideo:

źródło: gloswielkopolski.pl/x-news.pl.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski