Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Młodzi działacze PO z Poznania chcą edukacji ekonomicznej, obywatelskiej i Stypendium Konstytucji 3 maja

Hubert Ossowski
Hubert Ossowski
Wśród zaprezentowanych postulatów znalazło się wprowadzenie do szkół edukacji ekonomicznej i obywatelskiej.
Wśród zaprezentowanych postulatów znalazło się wprowadzenie do szkół edukacji ekonomicznej i obywatelskiej. fot. Łukasz Gdak
W poniedziałek, 10 maja 2021 r., młodzi działacze Platformy Obywatelskiej w Poznaniu przedstawili swoje postulaty. Domagają się wprowadzenia edukacji ekonomicznej, edukacji obywatelskiej oraz Stypendium Konstytucji 3 maja. Ich praca jest efektem powstania Platformy Młodych. Jej członkowie mieli wpływ na deklarację ideową partii.

Postulaty młodych członków Platformy Obywatelskiej zostały zaprezentowane na konferencji prasowej z udziałem przewodniczącego wielkopolskiej PO, Rafała Grupińskiego.

- Te postulaty wynikają z refleksji, którą podzielamy od kilku lat. Zwycięstwo i popularność populistów jest efektem m.in. braku odpowiedniej i pogłębionej edukacji obywatelskiej. Istotne są wychowanie obywatelskie i przygotowanie młodego pokolenia do tego, by rozumiało świat aktywności publicznej i to, co znaczy uczestnictwo w świecie, w którym rozstrzygają się ich prawa i obowiązki

– przekonywał Grupiński.

Wielka depopulacja Polski

od 16 lat

Edukacja ekonomiczna i obywatelska w szkołach

Wśród zaprezentowanych postulatów znalazło się wprowadzenie do szkół edukacji ekonomicznej i obywatelskiej.

- Najmłodsi obywatele, w przedziale wiekowym 15-24 lat, mają problem z odróżnieniem wynagrodzenia netto i brutto. Z kolei 75 proc. ankietowanych Polaków nie zna aktualnej wartości inflacji

– zauważał Jakub Suder.

Celem nowej edukacji ekonomicznej byłoby pragmatyczne przygotowanie do wkroczenia w dorosłość, od strony teoretycznej i praktycznej. Ta edukacja pomagałaby młodzieży zrozumieć procesy ekonomiczne, sprawy związane z gospodarką i podatkami oraz funkcjonowanie przedsiębiorczości.

Wiedz o funkcjonowaniu Sejmu i Senatu

Innym proponowanym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie edukacji obywatelskiej. Jej zadaniem miałoby być zachęcenie młodych do uczestnictwa w życiu obywatelskim i odpowiedzialności za kształt debaty publicznej.

- Chodzi o przekazywanie rzetelnej wiedzy z zakresu postaw obywatelskich. Istotne jest m.in. przybliżenie roli Sejmu i Senatu oraz znaczenie powszechnych i bezpośrednich wyborów

– wyjaśniała Kinga Wieczorek.

Młodzi działacze PO proponują też powstanie Stypendium Konstytucji 3 maja, które byłoby wsparciem dla najzdolniejszych absolwentów szkół ponadpostawowych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski