Po raz jedenasty studenci towaroznawstwa uczelni z całej Polski spotkają się na Dniach Młodego Towaroznawcy, które rozpoczną się w czwartek Po raz jedenasty studenci i wykładowcy Wydziału Towaroznawstwa Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu będą gościli u siebie studentów i absolwentów tej specjalności z uczelni całego kraju.Obywające się już po raz kolejny Dni Młodego Towaroznawcy to okazja do prezentacji osiągnięć naukowych, wymiany doświadczeń, a także po prostu poznania się.

Przez dwa dni studenci, w tym również aktywni w kołach naukowych z dziedziny towaroznawstwa, będą mieli okazję zapoznać się z osiągnięciami swoich kolegów i pochwalić własnymi w czasie Konkursu Prac Seminaryjnych, a także Forum Studenckich Kół Towaroznawstwa.

W najbliższy czwartek, 12 maja uczestnicy Dni Młodego Towaroznawcy będą mieli okazję wysłuchać sześciu prezentacji prac seminaryjnych, a także obejrzeć kolejnych dziewięć w czasie sesji posterowej.

Tematyka prezentacji ustnych, jak i posterowych, jest bardzo zróżnicowana: począwszy od zagadnień związanych z zarządzaniem jakością, przez problematykę dotyczącą opakowań (ich właściwości oraz oznaczeń), po kwestie związane z markami własnymi sieci handlowych.

Na posterach będzie można obejrzeć między innymi prezentacje dotyczące wpływu sposobu mielenia i parzenia na właściwości przeciwutleniające, robiącej ostatnio zawrotną karierę, zielonej kawy, prezentujące właściwości napojów izotonicznych czy olejków eterycznych.

Po wysłuchaniu i obejrzeniu prezentacji jury przyzna nagrody w konkursie i ogłosi zwycięzców.

Piątek, 13 maja upłynie pod znakiem prezentacji kół naukowych.

Swoich reprezentantów będą miały koła z takich uczelni jak Akademia Morska w Gdyni, Politechnika Łódzka. Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, Politechnika Gdańska, Uniwersytet Przyrodniczy z Krakowa czy Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu.

Oczywiście zaprezentują się także koła naukowe działające na poznańskim Uniwersytecie Ekonomicznym. Twardość wody, preferencje dotyczące soków, kosmetyków, kawiarni sieciowych czy pubów, innowacyjne formy sprzedaży żywności, jakość kawy i herbaty, motywacja do treningu to tylko niektóre zagadnienia, które zostaną poruszone w czasie prezentacji.