Mniej pociągów będzie w Wielkopolsce od 1 marca

Robert Domżał
Dopiero co powstała spółka Koleje Wielkopolskie ogranicza ilość połączeń
Dopiero co powstała spółka Koleje Wielkopolskie ogranicza ilość połączeń Fot. Bartłomiej Wutke/Archiwum
Udostępnij:
Od 1 marca zmieni się w Wielkopolsce rozkład jazdy pociągów. Powód? Kolejarze doszli do wniosku, że121 mln zł, które Wielkopolska przeznaczyła na dofinansowanie przewozów pasażerskich, nie wystarczy na pokrycie kosztów kursowania pociągów znajdujących się w obecnym rozkładzie jazdy. Dopiero co powstała spółka Koleje Wielkopolskie ogranicza ilość połączeń.

PRZECZYTAJ TAKŻE:
Koleje Wielkopolskie: Nowe trasy i droższe bilety
Falstart Kolei Wielkopolskich, zmiana rozkładu i remonty[FILM]

Począwszy od 1 marca zawieszone zostają połączenia: Leszno - Gostyń; Rogoźno - Wągrowiec. Ponadto pociąg z Wolsztyna 5:35 do Zbąszynka, pociąg Zbąszynek - Wolsztyn, Wolsztyn 4:33 - Leszno , Leszno 21:46 - Wolsztyn, Leszno 21:45 Krotoszyn, Krotoszyn 5:10 - Leszno , Krotoszyn 6:13 - Leszno, Leszno 7:43 - Ostrów Wlkp., Ostrów Wlkp. 12:30 - Leszno.

Skrócone zostaną połączenia z Leszna 9:45 do Zbąszynka i ze Zbąszynka 12.25 do Leszna. Pociąg ten będzie kursował tylko do Wolsztyna. Do tej też miejscowości będą kursowały pociągi, które obecnie jeżdżą między Lesznem 17:23 a Zbąszynkiem i ze Zbąszynka 19.10 do Leszna.

Powodem zmian jest to, że przewoźnicy zażądali dodatkowych 10 mln zł. W tym roku w budżecie Wielkopolski na dofinansowanie przewozów pasażerskich przeznaczono121 mln zł. Jest to o 8 mln zł więcej niż w roku ubiegłym. Jednak kolejarze zażądali dodatkowych 10 mln zł.

- Takiej kwoty nie mamy i dlatego musimy ograniczyć liczbę pociągów. Likwidacji ulegną te połączenia, które były najmniej rentowne - zapewnia Wojciech Jankowiak, wice marszałek województwa wielkopolskiego.

Dzisiaj będzie wiadomo, jakie połączenia zawieszą Przewozy Regionalne. Na pewno nie będzie kursował pociąg z Piły do Wałcza. Zdaniem wicemarszałka z tego połączenia korzystało co najwyżej kilkunastu pasażerów, a kosztowało no 1,2 mln zł. Jak zapewnia Krzysztof Pawlak, zastępca dyrektora Wielkopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych połączenia tej spółki będą głównie skracane.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Poznańska pyra
To znaczy niepotrzebnie wydaliśmy publiczne pieniądze.
Za dużo tej władzy na jednym terenie, kazdy sobie rzepkę skrobie.A my płacimy za nadmierną ambicję każdej władzy.
To prawda teraz prawie w każdej zagrodzie jest jakiś rzęch, do którego wsiadją i jadą do miasta. Tak że lokalnych pociągów korztsta coraz mniej. Więc najpierw sprawdić przed zapotrzebowanie na takie usługi, zanim się wyda pieniądz publiczny.
R
Roman
przynosi straty likwidować w ukochanym kapitaliźmie o który naród walczył z reżimem komunistycznym liczy się zysk
Więcej informacji na stronie głównej Głos Wielkopolski
Dodaj ogłoszenie