Modertrans podpisał umowę i dostarczy tramwaje do Poznania

Redakcja
Tramwaj Moderus Gamma
Tramwaj Moderus Gamma Piotr Robakowski
To już pewne. Modertrans dostarczy 50 nowych tramwajów do Poznania. Umowa między firmą a MPK została podpisana.

– Jestem zadowolony, ale jednocześnie świadomy, że ten kontrakt to potężna odpowiedzialność. Będziemy odpowiadali przed MPK, prezydentem Poznania i mieszkańcami, że zrealizujemy kontrakt z należytą starannością i dostarczymy tramwaje w terminie – nie ma wątpliwości Andrzej Bręczewski, prezes firmy Modertrans, która wygrała przetarg na dostarczenie 50 nowych tramwajów do Poznania.

W zajezdni na Franowie przedstawiciele Modertrans oraz MPK podpisali umowę w tej sprawie. Zgodnie z nią, zwycięska firma ma teraz 30 miesięcy na budowę wszystkich tramwajów. Najlepszy okazał się projekt tramwaju z rodziny Moderus Gamma, zaś w grę wchodzi dostarczenie 30 pojazdów jednokierunkowych i 20 dwukierunkowych.

– To był największy przetarg dotyczący zakupu nowych tramwajów, zaś sama budowa pojazdów ma zostać zrealizowana w dość krótkim okresie – przekonuje Wojciech Tulibacki, prezes MPK. Jednocześnie dodaje, że kiedy nowe tramwaje wyjadą na ulice Poznania, MPK będzie dysponowało flotą, która w 80 procentach będzie składała się z tramwajów niskopodłogowych. Modertrans dostarczy bowiem pojazdy, które będą miały w stu procentach niską podłogę.

50 nowoczesnych tramwajów dla Poznania

– Prawie nikt nie dowierzał, że zrobimy taki tramwaj. A to ciekawy pojazd. Ma mały nacisk jednostkowy na koła, co oznacza, że nie będzie niszczył torowiska, a jednocześnie sam nie będzie się szybko niszczył. Ponadto to bardzo energooszczędny tramwaj – opowiada Andrzej Bręczewski.

I nie ukrywa, że zwycięski przetarg jest dotychczas największym sukcesem Modertrans w jego historii. – To będzie dla nas największe wyzwanie. Jednak przez ostatnie 10 lat przebudowaliśmy tak firmę, że obroty i wpływy zwiększyliśmy ponad pięciokrotnie. A teraz stajemy prawdopodobnie przed kolejnym podwojeniem produkcji i jesteśmy na to przygotowani – zapewnia Andrzej Bręczewski.

Zadowolony ze zwycięskiego projektu tramwaju jest Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania. – To piękny, wygodny i nowoczesny tramwaj, który dla mieszkańców oznacza wygodę w przemieszczaniu się. Ten przetarg to także realizacja naszych obietnic wyborczych, że będziemy inwestowali w sprawny transport publiczny – mówi prezydent Poznania.

I dodaje: – Jestem przekonany, że za kilka lat pojedziemy tym tramwajem trasą na Naramowice.

Historia przetargu
Przetarg na zakup 50 tramwajów został ogłoszony we wrześniu. Pierwotnie miał zakończyć się pod koniec października. Wtedy został jednak przedłużony do połowy listopada, a zaś później jeszcze raz do końca listopada. Dopiero wtedy nastąpiło otwarcie ofert przez MPK.

Ostatecznie wpłynęły trzy oferty złożone przez Modertrans, bydgoską PESĘ oraz poznański Solaris we współpracy ze szwajcarskim konsorcjum Stadler. Ostatecznie przetarg wygrał Modertrans, który zdobył ponad 96 pkt. Firma zobowiązała się wybudować nowe pojazdy za nieco ponad 397 mln zł. Na drugim miejscu znalazła się PESA, która zdobyła 95 pkt, zaś Solaris oraz Stadler uzyskały 85 pkt.

Wideo

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
m
bo tam tylko można jechać miedzy torowiskiem a krawędzią jezdni żeby skręcić w lewo w Ratajczaka. Zawsze się mieścili.
j
ja
przy placu Wolności
P
Pasażer LOT-u
Czy te tramwaje mają podłogę w 100% płaską, czy niewygodną, pofalowaną - jak Tramina?
m
m
bo jakos nie zauważyłem. Za to na św.Marcinie (przy Alfach) pojawili sie pionierzy skośnego parkowania.
j
ja
Tylko po co nam nowe tramwaje skoro dzięki prezydentowi stoją w korkach bo samochody jadą po torowisku żeby jeden rowerzysta na godzinę mógł pojechać nową ścieżką rowerową? Kupuję starego rzęcha i mam w .. że smrodzi.
k
kierowca bombowca
"A to ciekawy pojazd. Ma mały nacisk jednostkowy na koła, co oznacza, że nie będzie niszczył torowiska, a jednocześnie sam nie będzie się szybko niszczył. Ponadto to bardzo energooszczędny tramwaj." - to ciekawe, bowiem ten tramwaj(a właściwie dwa tramwaje) nie istnieje poza SIWZ i komputerami Modertransu i Politechniki Poznańskiej!
k
kierowca bombowca
"A to ciekawy pojazd. Ma mały nacisk jednostkowy na koła, co oznacza, że nie będzie niszczył torowiska, a jednocześnie sam nie będzie się szybko niszczył. Ponadto to bardzo energooszczędny tramwaj." - to ciekawe, bowiem ten tramwaj(a właściwie dwa tramwaje) nie istnieje poza SIWZ i komputerami Modertransu i Politechniki Poznańskiej!
N
Narsisi
Byle bydło nie zaczęło ich niszczyć.
Dodaj ogłoszenie