Specjaliści z MONAR-u, we współpracy z pedagogami i psychologami szkolnymi zaprosili do udziału przy realizacji kampanii młodzież z Gimnazjum nr 65 im. Orląt Lwowskich i VIII Liceum Ogólnokształcącego im. A. Mickiewicza, słuchaczy Centrum Nauki i Biznesu "Żak" oraz studentów nauk społecznych i kierunków medialnych.
- Mamy nadzieję, że nastolatki i młodzi ludzie pomogą nam jak najlepiej dobrać treść i nowoczesną formę prezentacji informacji wśród rówieśników - wyjaśnia Jagoda Gierczyk, kierownik Poradni MONAR, specjalista terapii uzależnień.
Organizatorzy kampanii twierdzą, że zainteresowanie środkami psychoaktywnymi wśród młodzieży jest i będzie, trzeba więc stworzyć alternatywny przekaz, który dotrze do młodych ludzi. Chcą, by osoby zainteresowane niekonwencjonalnymi doświadczeniami brały pod uwagę również te informacje o tych środkach, których dealerzy narkotykowi lub zafascynowani ich zażywaniem koledzy im nie dostarczą.
- Młodzi zazwyczaj uważają, że narkotyki są niegroźne, za to atrakcyjne. Kojarzą się z niezależnością, buntem, odwagą, ciekawością, spontanicznością, kreatywnością, przeciwstawieniem się konformizmowi dorosłych. Pracując z osobami uzależnionymi, wiemy jak bardzo są to błędne przekonania, ale też jak bardzo młodzież zagubiona w tym niebezpiecznym zaburzeniu, jest zdziwiona konsekwencjami swoich decyzji - dodaje Jagoda Gierczyk.
Od 26 października trwało tworzenie grup projektowych w wybranych szkołach. Od przyszłego tygodnia ruszą zaś warsztaty, podczas których powstaną projekty na rzecz kampanii.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?