Rozbierana kratownicowa konstrukcja mostu ma ponad 140 lat. Przez lata z mostu korzystały nie tylko pociągi, ale i piesi. PKP nie ukrywało jednak, że przeprawa jest w złym stanie technicznym. W ostatnim czasie po południowej nitce nie poruszały się już pociągi, a w 2013 roku zamknięta została kładka dla pieszych.
Na początku tego roku rozpoczęła się rozbiórka mostu. Będzie ona prowadzona etapami. Najpierw zniknie południowa nitka - jej nowa konstrukcja ma być gotowa w listopadzie 2015 roku. Prace przy drugiej nitce zaplanowano na 2016 rok.
ZOBACZ TEŻ: Jak Warta w Poznaniu tętniła życiem [ZDJĘCIA ARCHIWALNE]
Przy tej okazji pojawiają się pytania, czy na nowym moście nie zabraknie kładki, z której mogliby korzystać piesi, a może nawet i rowerzyści. Według przedstawiciela Porozumienia dla Twierdzy Poznań, konieczne jest odbudowanie kładki o takiej szerokości, która umożliwiałaby sprawną komunikację pieszych między Starołęką a Dębcem.
- Wielu ludzi na co dzień pokonywało tę trasę, skracając sobie drogę do pracy. W tej chwili wydłuża się ona o co najmniej cztery kilometry - wyjaśnia Konrad Dąbrowski.
Czy jest szansa, że coś się zmieni? PKP PLK tłumaczy, że w 2012 roku kolejarze pytali urzędników, czy miasto pomogłoby finansowo w odbudowie kładki. Urzędnicy nie byli jednak zainteresowani sprawą, dlatego kolejarze zbudują kładkę, z której będą mogli korzystać tylko pracownicy PKP.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?