MPK Poznań: Miasto chce zbudować trasę tramwajową na Marcelin. ZTM szuka wykonawcy koncepcji

Bogna KisielZaktualizowano 
Zakłada się, że torowisko zostanie włączone w w istniejącą sieć na skrzyżowaniu ulic Grunwaldzkiej i Grochowskiej. Dalej tramwaj ma pojechać Grochowską, Marcelińską do skrzyżowania z Bułgarską. zdjęcie ilustracyjne/Grzegorz Dembiński
Na Marcelinie powstają kolejne osiedla mieszkaniowe oraz biurowce. Z roku na rok wzrasta liczba mieszkańców tej części Poznania i coraz bardziej odczuwalny staje się brak rozwiązań transportowych. To ma się zmienić, za sprawą budowy trasy tramwajowej na Marcelin.

- Silna rozbudowa Marcelina oraz stale przybywająca liczba mieszkańców i pracowników biurowców powodują konieczność zwiększenia oferty komunikacyjnej dla tego rejonu – przyznaje Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania i dodaje, że w poniedziałek Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił postępowanie na wykonanie koncepcji funkcjonalno-przestrzennej trasy tramwajowej na Marcelin.

Czytaj też: Na Marcelinie przybywa mieszkańców

Trasa ma połączyć Marcelin z centrum Poznania. Zakłada się, że torowisko zostanie włączone w w istniejącą sieć na skrzyżowaniu ulic Grunwaldzkiej i Grochowskiej. Dalej tramwaj ma pojechać Grochowską, Marcelińską do skrzyżowania z Bułgarską.

Sprawdź też:

- To rozwiązanie pokrywa się z założeniami przyjętymi w dokumentach strategicznych miasta, które zakładały powstanie trasy tramwajowej w ulicach Grochowskiej i Szpitalnej, na odcinku od Arciszewskiego do Ogrodów – przypomina Jan Gosiewski, dyrektor ZTM w Poznaniu. - Dodatkowo, poprowadzona w taki sposób trasa umożliwi szybsze pokonanie drogi z centrum na Marcelin, niż gdyby wyznaczono ją ulicą Bułgarską.

Od skrzyżowania Marcelińskiej z Bułgarską autorzy koncepcji mają przygotować dwa warianty przebiegu trasy tramwajowej na Marcelin. W pierwszym wariancie tramwaj ma jechać Marcelińską aż do ulicy Wałbrzyskiej, gdzie powstałaby tzw. końcówka czołowa. W drugim wariancie trasa tramwajowa przebiegałaby ulicami Bułgarską i Łubieńską do ul. Kolorowej. Przewiduje się powstanie pętli ulicznej przez ulice Pastelową i Jasną oraz zintegrowany węzeł przesiadkowy tramwaj - autobus w ciągu ulicy Bułgarskiej (obecny przystanek autobusowy Ognik).

Wykonawca koncepcji, uwzględniając wytyczne przedstawicieli miasta, ma szczegółowo przeanalizować możliwości połączenia tramwajowego Marcelina z centrum Poznania, uwzględnić w opracowaniu korektę czy też budowę nowego układu drogowego (w tym budowę chodników i ścieżek rowerowych), a także parkingi typu „Bike & Ride”, miejsca „Kiss & Ride”. Ponadto propozycja ma zawierać takie rozwiązania, by w miarę możliwości przesiadki z tramwaju do autobusu i odwrotnie odbywały się „drzwi w drzwi”.

Zobacz też:

Tramwaj na Naramowice: Jak będzie przebiegać trasa z pętli W...

Sprawdź też:

polecane: FLESZ: Chaos podczas rekrutacji. Tysiące uczniów bez miejsc w szkołach

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 3

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
A
Andrzej
2019-06-19T10:44:32 02:00, Ja:

Wincyj tramwajuf, wincyj!

Ja pier.dole, już jest problem gdziekolwiek przejechać i dojechać autem, a tylko robią coraz gorzej... Co za barany rządzą tym miastem? Czy to z ludźmi może jest coś nie tak, że im nie przeszkadza, że są kopani w dupę? Niech w końcu wybudują Decathlon, Auchan i Ikeę w Gorzowie i już nigdy nie będę musiał do tego przeklętego miejsca jakim jest Poznań jechać

A po co Pan wjeżdża do miasta kiedy Decathlon, Auchan oraz Ikea są na jego obrzeżach? Decathlon, Auchan są w Swadzimiu (bliżej Gorzowa) i Komornikach. Natomiast razem z Ikea są, jak Pan pewnie wie, na Franowie.

Proponuję podróżować trasami S11, A2 i na węźle Krzesiny DW 433 na Franowo. Ewentualnie ze Swadzimia DK 92 na wschód do wiaduktu Antoninek i zjazd do ul. Browarnej następnie ulice Dymka i Szwajcarska.

Wówczas nie spotka Pan żadnej linii tramwajowej na swojej trasie. Trasy tramwajowe są dlatego projektowane i budowane (powinny być oczywiście wcześniej planowane i budowane) aby miasta nie zostały zakorkowane doszczętnie przez samochody. Bo to auta, a nie tramwaje mają największy wpływ na korki.

Płaci Pan podatki jak rozumiem w Gorzowie Wlkp. i może Pan mieć pretensje do tamtejszych władz, że nie ściągnęły tam inwestorów i nie powstały ulubione Pana sklepy.

Właśnie m.in. z takich powodów wyprowadziłem się 17 lat temu z Gorzowa do Poznania. Tutaj płacę podatki i cieszę się, że rozwija się komunikacja miejska.

Jestem pieszym, rowerzystą, motocyklistą, kierowcą aut osobowych i ciężarowych jednak w mieście poruszam się przede wszystkim rowerem, czasem komunikacją zbiorową, a najmniej pojazdami silnikowymi. Tak jest najwygodniej.

Panu życzę pogody ducha.

J
Ja

Wincyj tramwajuf, wincyj!

Ja pier.dole, już jest problem gdziekolwiek przejechać i dojechać autem, a tylko robią coraz gorzej... Co za barany rządzą tym miastem? Czy to z ludźmi może jest coś nie tak, że im nie przeszkadza, że są kopani w dupę? Niech w końcu wybudują Decathlon, Auchan i Ikeę w Gorzowie i już nigdy nie będę musiał do tego przeklętego miejsca jakim jest Poznań jechać

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3