Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

MPK Poznań: Miasto chce zbudować trasę tramwajową na Marcelin. ZTM szuka wykonawcy koncepcji

Bogna Kisiel
Bogna Kisiel
Zakłada się, że torowisko zostanie włączone w w istniejącą sieć na skrzyżowaniu ulic Grunwaldzkiej i Grochowskiej. Dalej tramwaj ma pojechać Grochowską, Marcelińską do skrzyżowania z Bułgarską.
Zakłada się, że torowisko zostanie włączone w w istniejącą sieć na skrzyżowaniu ulic Grunwaldzkiej i Grochowskiej. Dalej tramwaj ma pojechać Grochowską, Marcelińską do skrzyżowania z Bułgarską. zdjęcie ilustracyjne/Grzegorz Dembiński
Na Marcelinie powstają kolejne osiedla mieszkaniowe oraz biurowce. Z roku na rok wzrasta liczba mieszkańców tej części Poznania i coraz bardziej odczuwalny staje się brak rozwiązań transportowych. To ma się zmienić, za sprawą budowy trasy tramwajowej na Marcelin.

- Silna rozbudowa Marcelina oraz stale przybywająca liczba mieszkańców i pracowników biurowców powodują konieczność zwiększenia oferty komunikacyjnej dla tego rejonu – przyznaje Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania i dodaje, że w poniedziałek Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił postępowanie na wykonanie koncepcji funkcjonalno-przestrzennej trasy tramwajowej na Marcelin.

Czytaj też: Na Marcelinie przybywa mieszkańców

Trasa ma połączyć Marcelin z centrum Poznania. Zakłada się, że torowisko zostanie włączone w w istniejącą sieć na skrzyżowaniu ulic Grunwaldzkiej i Grochowskiej. Dalej tramwaj ma pojechać Grochowską, Marcelińską do skrzyżowania z Bułgarską.

Sprawdź też:

- To rozwiązanie pokrywa się z założeniami przyjętymi w dokumentach strategicznych miasta, które zakładały powstanie trasy tramwajowej w ulicach Grochowskiej i Szpitalnej, na odcinku od Arciszewskiego do Ogrodów – przypomina Jan Gosiewski, dyrektor ZTM w Poznaniu. - Dodatkowo, poprowadzona w taki sposób trasa umożliwi szybsze pokonanie drogi z centrum na Marcelin, niż gdyby wyznaczono ją ulicą Bułgarską.

Od skrzyżowania Marcelińskiej z Bułgarską autorzy koncepcji mają przygotować dwa warianty przebiegu trasy tramwajowej na Marcelin. W pierwszym wariancie tramwaj ma jechać Marcelińską aż do ulicy Wałbrzyskiej, gdzie powstałaby tzw. końcówka czołowa. W drugim wariancie trasa tramwajowa przebiegałaby ulicami Bułgarską i Łubieńską do ul. Kolorowej. Przewiduje się powstanie pętli ulicznej przez ulice Pastelową i Jasną oraz zintegrowany węzeł przesiadkowy tramwaj - autobus w ciągu ulicy Bułgarskiej (obecny przystanek autobusowy Ognik).

Wykonawca koncepcji, uwzględniając wytyczne przedstawicieli miasta, ma szczegółowo przeanalizować możliwości połączenia tramwajowego Marcelina z centrum Poznania, uwzględnić w opracowaniu korektę czy też budowę nowego układu drogowego (w tym budowę chodników i ścieżek rowerowych), a także parkingi typu „Bike & Ride”, miejsca „Kiss & Ride”. Ponadto propozycja ma zawierać takie rozwiązania, by w miarę możliwości przesiadki z tramwaju do autobusu i odwrotnie odbywały się „drzwi w drzwi”.

Zobacz też:

Trwa budowa tramwaju na Naramowice na odcinku od pętli Wilczak do ulicy Błażeja. Jednocześnie Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu przygotowuje już drugi etap tej trasy. Będzie ona biec od pętli Wilczak przez Szelągowską i Garbary do Estkowskiego/Małych Garbar i placu Wielkopolskiego. Przejdź do kolejnej wizualizacji --->

Tramwaj na Naramowice: Jak będzie przebiegać trasa z pętli W...

Sprawdź też:

od 7 lat
Wideo

Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski