Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

MPK Poznań: Pętla Wilczak zamknięta. To początek jednej z najważniejszych miejskich inwestycji - stamtąd ruszy tramwaj na Naramowice

Grzegorz Okoński
Pierwszy dzień pętli na Wilczaku bez tramwajów
Pierwszy dzień pętli na Wilczaku bez tramwajów Zbyszek Snusz
Pętla tramwajowa na Wilczaku przechodzi do historii – w czwartek przekazano ją we władanie wykonawcy przebudowy, a od piątku wstrzymano na niej ruch tramwajów. Będzie najpierw rozebrana, a później zbudowana od nowa. Tak rozpoczyna się jedna z najważniejszych miejskich inwestycji tych lat: budowa tramwaju na Naramowice.

Według harmonogramu pierwsze prace powinny rozpocząć się od poniedziałku.

- Nie znaczy to, że na dzień dzisiejszy nic się tam nie dzieje – zastrzega Jaromir Weigel, prezes zarządu Poznańskich Inwestycji Miejskich. - Musimy zapewnić całkowite bezpieczeństwo pracownikom, którzy będą tam pracowali, dlatego współpracujemy teraz z MPK w zakresie odłączenia sieci trakcyjnej i jej zasilania.

Zgodnie z procedurą, teren będzie zabezpieczony, a następnie rozpocznie się wycinka drzew na terenie pętli. Usunięte rośliny będą później zastąpione nowymi w ramach nasadzeń kompensacyjnych na dalszym etapie inwestycji.

Ten etap zaplanowany jest na grudzień, bo od stycznia powinna rozpocząć się rozbiórka torów i sieci trakcyjnej.

Od piątku pasażerowie MPK korzystają ze zmienionej trasy linii 3. Tramwaj z ulicy Winogrady ma wyznaczony przebieg ulicą Murawa i Al. Solidarności do pętli Połabska. Na nową pętlę Wilczak tramwaj linii 3 wrócić ma we wrześniu przyszłego roku.

Pasażerowie, którzy dotąd dojeżdżali do Wilczaka „trójką” mogą skorzystać z autobusów: z okolic Garbar można pojechać ulicą Szelągowską autobusami linii nr: 47, 51, 67, 74, 90 i 911, a od skrzyżowania ulic Słowiańskiej i Murawa (rejon przystanku „Os. Pod Lipami” dla tramwajów 4, 10 i teraz też 3) do okolic pętli Wilczak można dojechać autobusami linii nr 74 i 90.

Budowa tramwaju na Naramowice to dodatkowe torowisko o długości 3,3 km i 7,5 km dróg (wraz z dojazdowymi i skrzyżowaniami).

Na trasie tramwaju zaplanowano osiem przystanków, od pętli Wilczak do ul. Lechickiej tramwaj pojedzie po zachodniej stronie ul. Naramowickiej, dalej przez dwupoziomowy węzeł drogowy z wiaduktami drogowym i tramwajowym, który powstanie na miejscu dzisiejszego skrzyżowania ulic Naramowickiej i Lechickiej, a następnie trasa tramwajowa pobiegnie w kierunku ul. Błażeja, wzdłuż zachodniej strony nowo projektowanej ul. Nowa Naramowicka.

SPRAWDŹ TEŻ:

Oto 10 poznańskich linii tramwajowych, które notują największe opóźnienia. Sprawdź ranking! Czy Twoja linia znalazła się w pierwszej dziesiątce?Przejdź dalej --->

10 najgorszych linii tramwajowych w Poznaniu [SPRAWDŹ]

Wiemy, które poznańskie autobusy spóźniają się najbardziej. Sprawdź ranking! Oto 13 linii autobusowych, których punktualność pozostawia wiele do życzenia...Przejdź dalej --->

13 najgorszych linii autobusowych w Poznaniu [SPRAWDŹ]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski