Jak zachować się w sytuacji, kiedy znajdziemy pozostawiony przez kogoś przedmiot?
Znajdując cudzy przedmiot w komunikacji miejskiej, nie zawsze wiemy, jak się zachować. Czy powinniśmy oddać go do biura rzeczy znalezionych albo motorniczemu, a może powinniśmy go po prostu zostawić? Dodatkowo zdarza się, że motorniczy nie chce przyjąć zguby. Ma do tego prawo czy nie powinien odmawiać?
Sprawdź też:
Problem poruszaliśmy na początku listopada, po tym jak na a fanpage'u Spotted: MPK Poznań pojawiła się informacja, że jeden z kierowców nie chciał "zaopiekować się" zgubą.
Czytaj także: MPK Poznań: Zguby w komunikacji miejskiej. Przekazać motorniczemu czy odnieść do biura rzeczy znalezionych?
Wówczas Iwona Gajdzińska, rzecznik prasowy MPK Poznań odpowiedziała, że kierowcy i motorniczy nie mają obowiązku przyjmować rzeczy znalezionych od pasażerów. Jeżeli to robią, to jest to ich dobra wola.
- Kierowca czy motorniczy oczywiście może przyjąć od pasażera zgubę, ale nie ma takiego obowiązku. Bywało sporo sytuacji, kiedy nasi uczciwi pracownicy odnosili znalezione przedmioty. Jesteśmy jednak w trakcie opracowywania procedury dotyczącej rzeczy znalezionych. Wspólnie z Zarządem Dróg Miejskich oraz policją chcemy ustalić, jak ma wyglądać zwrot zgub - wyjaśniała Iwona Gajdzińska, rzecznik MPK Poznań.
Sprawdź też:
Pasażer może także oddać czyjąś zgubę do biura rzeczy znalezionych MPK przy ulicy Głogowskiej.
Zobacz też: MPK Poznań: Będzie darmowa komunikacja miejska, ale tylko w dni smogowe
Po opublikowaniu artykułu zgłosił się do nas Czytelnik, twierdząc, że kilka dni wcześniej przedstawiciele MPK Poznań udzielili mu innej odpowiedzi na temat rzeczy znalezionych w tramwajach lub autobusach.
Jak sprawa rzeczy znalezionych wygląda zgodnie z przepisami?
MPK Poznań ponownie odpowiada. Kierowcy i motorniczy nie powinni odmawiać pasażerom przyjmowania zgub.
- Zgodnie z obowiązującymi obecnie procedurami motorniczy lub kierowca powinien przyjąć od pasażera rzecz znalezioną w pojeździe. Niemniej, w związku z licznymi wątpliwościami - również natury prawnej - zgłaszanymi w tym zakresie zarówno przez pasażerów, jak i prowadzących pojazdy, MPK Poznań przygotowuje nowe procedury, które będą jasno wskazywać sposób postępowania z rzeczami znalezionymi - tłumaczy Agnieszka Smogulecka, nowy rzecznik prasowy MPK Poznań.
Czytaj również: MPK Poznań: Wózek dziecięcy kontra rower, czyli kto ma pierwszeństwo w komunikacji miejskiej
Zobacz też:
Sprawdź też:
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?