– Kupiliśmy już 21 elektrycznych autobusów marki Solaris, które niebawem do nas dotrą, ale uważnie przyglądamy się temu, co dzieje się w branży, bo jesteśmy otwarci na nowe technologie – zaznacza Wojciech Tulibacki, prezes MPK.
– Dlatego postanowiliśmy sprawdzić, jak eCitaro sprawdza się w naszych warunkach eksploatacyjnych.
Testowany autobus ma 82 miejsca dla pasażerów. Wyposażony jest w wiele nowoczesnych rozwiązań. System sterowania klimatyzacją i ogrzewaniem jest w pełni zautomatyzowany. - Nasz autobus przeszedł wielomiesięczne testy związane z zarządzaniem termiką i zużyciem energii w najbardziej surowych warunkach klimatycznych – twierdzi Alexander Skrzypczak z firmy EvoBus Polska.
I dodaje, że pojazd był sprawdzany między innymi w Hiszpanii oraz Finlandii, gdzie temperatury osiągały skrajne wartości od plus 35 do minus 10 stopni Celsjusza.
Temperatura wewnątrz autobusu dobierana jest przez algorytm w zależności od temperatury na zewnątrz, a siła nadmuchu powietrza dostosowana jest do liczby pasażerów i stanu załadowania pojazdu.
POLECAMY:
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?