– Zostało zdemontowane torowisko, sfrezowano obie jezdnie, usunięto siec trakcyjną – Mówi Maja Chłopocka-Nowak ze spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie, która nadzoruje inwestycję. I dodaje: – W tym tygodniu będą usuwane płyty, które znajdują się pod usuniętym torowiskiem. Rozpoczną się także prace związane z infrastrukturą podziemną, a konkretnie z ciepłociągiem.
W trakcie prac zaplanowanych w ramach pierwszego etapu prac zmieniła się organizacja ruchu na Wierzbięcicach. Na odcinku od dawnego dworca autobusowego PKS do skrzyżowania z ul. 28 Czerwca 1956 r. na ulicy obowiązuje obecnie jeden kierunek ruchu. Samochody mogą jeździć od Matyi w kierunku rynku Wildeckiego, głównie po wschodniej stronie ul. Wierzbięcice.
Wykonawca apeluje do kierowców o zachowanie ostrożności i zwracanie uwagi na oznakowanie, ponieważ w zależności od potrzeb ruch może być przekierowany z jednej jezdni na drugą.
Objazd w kierunku centrum Poznania został poprowadzony ulicami: Przemysłową, ks. Jakuba Wujka i Przemysła II. Na czas robót wschodnia strona ul. ks. Jakuba Wujka , po stronie budynku, w którym znajduje się Oddział Paszportów Urzędu Wojewódzkiego, została ulicą bez przejazdu, nie można w nią skręcić z Wierzbięcic.
Na ulicach prostopadłych, krzyżujących się z ul. Wierzbięcice czyli Niedziałkowskiego, Św. Czesława, Żupańskiego i Spychalskiego – ruch samochodowy odbywa się bez zmian, możliwy jest przejazd przez skrzyżowanie.
– Po kilku tygodniach przebudowy to się zmieni – zapowiada Chłopocka-Nowak. I zapewnia, że poznaniacy na bieżąco będą informowani o zmianach w organizacji ruchu.
Zobacz zdjęcia z miejsca remontu:
Przypominamy, że w związku z prowadzona inwestycją na Wildzie od 17 sierpnia tramwaje jeżdżą objazdem przez Górną Wildę i Królowej Jadwigi. Na Górnej Wildzie (za Niedziałkowskiego) znajdują się tymczasowe przystanki „Półwiejska”, na których zatrzymują się tramwaje linii nr 2, 9 i 10.
Przedsięwzięcie obejmuje przebudowę torowisk na Wierzbięcicach i ul. 28 Czerwca 1956 r., na odcinku od dawnego dworca PKS do skrzyżowania z ulicami Krzyżową i Kilińskiego. Wymienione zostaną tory, sieć trakcyjna, przebudowany będzie węzeł rozjazdowy u zbiegu Górnej Wildy, Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 r.
– Zmieni się również cały układ drogowy. Tramwaje dzięki wydzielonemu torowisku, nie będą blokowane przez samochody – mówi Marcin Gołek, wiceprezes spółki PIM.
Dodajmy, że torowisko tramwajowe nie będzie odseparowane jedynie na wysokości rynku Wildeckiego. Przy ul. Św. Czesława powstaną przystanki wiedeńskie, a przy rynku zintegrowany węzeł przesiadkowy oraz parkingi bike&ride (można na nich zostawić rower i kontynuować podróż tramwajem). Przystanki na przebudowywanym odcinku zostaną wyposażone w tablice informacji pasażerskiej.
Inwestycja zakończy się wiosną 2022 r.
Zobacz też:
Sprawdź też:
- To dziwi i śmieszy pasażerów MPK! Oto zaskakujące zdjęcia z poznańskiej komunikacji!
- Oto najładniejsze policjantki w Polsce. Ich uroda robi wrażenie
- 21 miejsc w Wielkopolsce idealnych na wycieczkę
- Takie paznokcie będą modne latem
- Sprawdź, gdzie można pójść na pływalnię w Poznaniu i okolicy
- Oto 12 najmniej seksownych imion żeńskich w Polsce. Sprawdź czy jesteś na liście
Chcesz wiedzieć więcej?
Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?