MPK Poznań: Wielkie zmiany w autobusach nocnych od przyszłego roku? Zarząd Transportu Miejskiego proponuje nowe rozwiązania

Norbert Kowalski
Norbert Kowalski
W Poznaniu może dojść do wielkich zmian w kursowaniu autobusów nocnych
W Poznaniu może dojść do wielkich zmian w kursowaniu autobusów nocnych ZTM
Udostępnij:
Od początku przyszłego roku na pasażerów korzystających z autobusów nocnych w Poznaniu mogą czekać duże zmiany. Zarząd Transportu Miejskiego proponuje zmiany wielu tras. Oprócz tego rondo Kaponiera ma przestać być pierwszym lub ostatnim przystankiem dla większości autobusów.

- Zależy nam na podniesieniu standardu komunikacji nocnej. Chcemy, żeby była ona bardziej dostępna dla większej liczby pasażerów i obejmowała więcej niż obecnie rejonów miasta – mówi Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.

Sprawdź też:

Podstawą zaproponowanej zmiany jest połączenie większości nocnych linii autobusowych w tzw. przelotowe. Dziś głównym miejscem, w którym spotyka się większość linii nocnych jest rondo Kaponiera, gdzie znajduje się przystanek początkowy lub końcowy. Po zmianie, autobusy linii nocnych także będą zatrzymywały się na Kaponierze, która stanowiłaby najważniejsze miejsce na przesiadkę, ale byłby to przystanek przelotowy na trasie do innego rejonu Poznania, a nie końcowy.

Przesiadki odbywałyby się w znacznie wygodniejszy sposób, ponieważ autobusy większości linii nocnych w rejonie węzła rondo Kaponiera wjeżdżać będą na wspólne przystanki tramwajowo-autobusowe. Ponadto autobusy na liniach nr 211, 221 i 224 kursujące z Garbar zsynchronizowane zostaną pod kątem przesiadek m.in. z nocną linią tramwajową nr 201. Oprócz tego planowana jest zmiana numeracji linii nocnych.

W Poznaniu może dojść do wielkich zmian w kursowaniu autobusów nocnych
W Poznaniu może dojść do wielkich zmian w kursowaniu autobusów nocnych ZTM

Przykładowe propozycje zmian:

  • ułatwienie przesiadek z tramwajowej linii nr 201 na autobusy odjeżdżające z ronda Kaponiera.
    Kursy z Os. Sobieskiego na linii nr 201 zostają zintegrowane z przesiadkami na rondzie Kaponiera, a autobusowa linia nr 231 zostaje wydłużona w celu lepszej obsługi Rataj, Chartowa, Żegrza czy rejonu wzdłuż ulicy Zamenhofa – co już zostało wdrożone i to rozwiązanie sprawdza się.
  • Połączenie kilku odleglejszych rejonów miasta z centrum. Zmiana dotyczy rejonów w zasięgu oddziaływania obecnych linii nr 244, 245 i 247 – zostaną one skomunikowane z centrum (ul. Garbary), z możliwościami przesiadek na Małych Garbarach czy przy pl. Bernardyńskim.
  • Poprawa obsługi Naramowic poprzez częstsze, w stosunku do obecnej linii nr 248, kursy autobusów oznaczonych numerem 218
  • wprowadzenie obsługi nocnej rejonu Darzyboru, ul. Folwarcznej, ul. Brneńskiej czy szpitala przy ul. Juraszów.

Sprawdź też:

Media obecne terenie przygranicznym. Znamy zasady.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie