MPK Poznań: ZTM zwraca pieniądze za niewykorzystane bilety komunikacji miejskiej - już 3,5 tys. pasażerów dostało zwrot

Grzegorz Okoński
Grzegorz Okoński
Pasażerowie ZTM, którzy z powodu obostrzeń dotyczących profilaktyki antywirusowej nie mogli skorzystać ze swoich biletów okresowych, mogą ubiegać się o zwrot należności za nie.
Pasażerowie ZTM, którzy z powodu obostrzeń dotyczących profilaktyki antywirusowej nie mogli skorzystać ze swoich biletów okresowych, mogą ubiegać się o zwrot należności za nie. Waldemar Wylegalski
3,5 tys. pasażerów Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu otrzymało już zwrot pieniędzy za niewykorzystane z powodu pandemii bilety okresowe. Wnioski w tej sprawie jednak wciąż wpływają do ZTM.

Zarząd Transportu Miejskiego zwraca pieniądze za bilety okresowe imienne: normalne, metropolitalne, ulgowe oraz bilet metropolitalny z ulgą, a wyjątkowo za bilety specjalne, np. bilet semestralny, przy czym wówczas każda sprawa jest rozpatrywana indywidualnie (w tych wyjątkowych przypadkach nie trzeba mieć paragonu potwierdzającego zakup biletu). Z

Sprawdź też:

ZTM ocenia, że od połowy marca 2020 r., kiedy wprowadzono prewencyjne obostrzenia w korzystaniu z komunikacji miejskiej pasażerowie skierowali blisko 21,5 tys. wniosków pasażerów, którzy mieli wykupione bilety okresowe, a nie mogli z nich skorzystać. Pracownicy ZTM rozpatrują wpływające wnioski i już 3,5 tys. zgłoszeń załatwiono pozytywnie i na konta wnioskodawców przelano pieniądze.

- Robimy wszystko, żeby każdy wniosek rozpatrzyć jak najszybciej, ale w dobie obostrzeń związanych z epidemią koronawirusa prosimy o cierpliwość i wyrozumiałość. Nie pozostawimy nikogo bez odpowiedzi – zapewnia ZTM.

Trzeba bowiem pamiętać, że Zarząd Transportu Miejskiego musi pracować w warunkach obostrzeń sanitarnych i ograniczeń kadrowych. Choć zapewnia, że wszystkie sprawy są rozpatrywane jak najszybciej, nie można określać nawet przybliżonego terminu rozpatrzenia spraw.

- Obecnie rozpatrujemy ponad 300 wniosków dziennie, a jest to tylko część wszystkich spraw, które klienci załatwiają w ZTM. Warto mieć także na uwadze, że każdy wniosek o zwrot w trosce o dobro klienta i żeby uniknąć groźby błędu, musi zostać dokładnie przeanalizowany i zweryfikowany – informuje ZTM.

Zwrot pieniędzy w całej kwocie brany jest pod uwagę wtedy, gdy nie rozpoczął się jeszcze termin obowiązywania biletu, a zwrot części pieniędzy za niewykorzystane dni, gdy termin obowiązywania biletu już się rozpoczął. Złożenie wniosku możliwe jest wyłącznie w okresie ważności biletu, a za datę złożenia wniosku uznaje się datę wpływu dokumentu do ZTM. Kwota ewentualnego zwrotu jest liczona od daty wpływu wniosku do ZTM, nie ma nią wpływu czas rozpatrywania sprawy.

Sprawdź też:

Wniosek o zwrot należności za bilet okresowy składamy wykorzystując indywidualne konto w systemie PEKA lub wysyłając go na adres e-mail: [email protected], podając imię, nazwisko, adres oraz numer UID karty PEKA. Obowiązkowo trzeba przy tym podać numer konta bankowego, na który ma być dokonany zwrot.

Wnioski – o ile nie były złożone drogą elektroniczną - można też składać w jednym z siedmiu czynnych Punktów Obsługi Klienta ZTM: Górczyn - dworzec autobusowy, Ogrody - pętla tramwajowa (punkt znajduje się w budynku przy pl. Waryńskiego 9), Rondo Kaponiera (poziom -1), Os. Sobieskiego - dworzec autobusowy, Dębiec - pętla tramwajowa, dworzec autobusowy Śródka, Centrum Handlowe przy pl. Wiosny Ludów (wejście od ul. Strzeleckiej).

Punkty te przyjmują gości od poniedziałku do piątku w godzinach od 10.00 do 17.00 (z przerwami: I. Stanowisko 14.00-14.15; II. Stanowisko 14.15-14.30).

Zobacz też:

Mandat za jazdę bez biletu autobusem lub tramwajem to spory cios dla portfela. W Poznaniu systematycznie przybywa osób, które piszą reklamację, licząc, że ZTM anuluje karę i w połowie to się udaje - kara zostaje anulowana w całości lub częściowo. Wyjaśniamy, w jakich sytuacjach jest to możliwe. Zobacz ----->

MPK Poznań: Mandat za jazdę bez biletu - co zrobić, żeby zos...

Sprawdź też:

Marlena Maląg o programach dla seniorów - iPolitycznie plus

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

u
u-96

To dlaczego ZTM każe sobie płacić 17 złotych opłaty manipulacyjnej za jazdę bez przetransferowanego biletu Peka? Teraz okazuje się, że pieniążki za nieużywany bilet będą oddawać, ale po potrąceniu kwoty za minione już dni. Ta opłata to zwykłe zdzierstwo i nabijanie w butelkę pasażerów. Dodatkowo jest to przerzucenie własnej indolencji na klientów. Nie znam żadnej innej usługi, która działa w tak dziadowski sposób: płacę przelewem, mam potwierdzenie płatności i jeszcze kurn@ muszę coś "doklikiwać" w tramwaju. ZTM tkwi w epoce tekturowych, odbijanych wajchą karnetów...

M
Marcin

Ja czekam na zwrot pieniędzy już 6 tydzień! Co tutaj badać? Wniosek i z automatu powinni oddawać kwotę za bilet!

Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski
Dodaj ogłoszenie