Zarząd Transportu Miejskiego zwraca pieniądze za bilety okresowe imienne: normalne, metropolitalne, ulgowe oraz bilet metropolitalny z ulgą, a wyjątkowo za bilety specjalne, np. bilet semestralny, przy czym wówczas każda sprawa jest rozpatrywana indywidualnie (w tych wyjątkowych przypadkach nie trzeba mieć paragonu potwierdzającego zakup biletu). Z
Sprawdź też:
ZTM ocenia, że od połowy marca 2020 r., kiedy wprowadzono prewencyjne obostrzenia w korzystaniu z komunikacji miejskiej pasażerowie skierowali blisko 21,5 tys. wniosków pasażerów, którzy mieli wykupione bilety okresowe, a nie mogli z nich skorzystać. Pracownicy ZTM rozpatrują wpływające wnioski i już 3,5 tys. zgłoszeń załatwiono pozytywnie i na konta wnioskodawców przelano pieniądze.
- Robimy wszystko, żeby każdy wniosek rozpatrzyć jak najszybciej, ale w dobie obostrzeń związanych z epidemią koronawirusa prosimy o cierpliwość i wyrozumiałość. Nie pozostawimy nikogo bez odpowiedzi – zapewnia ZTM.
Zobacz też: MPK Poznań: Hybrydowy autobus Mercedesa kursuje na linii 191. Testy potrwają do czerwca. Zobacz zdjęcia
Trzeba bowiem pamiętać, że Zarząd Transportu Miejskiego musi pracować w warunkach obostrzeń sanitarnych i ograniczeń kadrowych. Choć zapewnia, że wszystkie sprawy są rozpatrywane jak najszybciej, nie można określać nawet przybliżonego terminu rozpatrzenia spraw.
- Obecnie rozpatrujemy ponad 300 wniosków dziennie, a jest to tylko część wszystkich spraw, które klienci załatwiają w ZTM. Warto mieć także na uwadze, że każdy wniosek o zwrot w trosce o dobro klienta i żeby uniknąć groźby błędu, musi zostać dokładnie przeanalizowany i zweryfikowany – informuje ZTM.
Zwrot pieniędzy w całej kwocie brany jest pod uwagę wtedy, gdy nie rozpoczął się jeszcze termin obowiązywania biletu, a zwrot części pieniędzy za niewykorzystane dni, gdy termin obowiązywania biletu już się rozpoczął. Złożenie wniosku możliwe jest wyłącznie w okresie ważności biletu, a za datę złożenia wniosku uznaje się datę wpływu dokumentu do ZTM. Kwota ewentualnego zwrotu jest liczona od daty wpływu wniosku do ZTM, nie ma nią wpływu czas rozpatrywania sprawy.
Sprawdź też:
Wniosek o zwrot należności za bilet okresowy składamy wykorzystując indywidualne konto w systemie PEKA lub wysyłając go na adres e-mail: [email protected], podając imię, nazwisko, adres oraz numer UID karty PEKA. Obowiązkowo trzeba przy tym podać numer konta bankowego, na który ma być dokonany zwrot.
Wnioski – o ile nie były złożone drogą elektroniczną - można też składać w jednym z siedmiu czynnych Punktów Obsługi Klienta ZTM: Górczyn - dworzec autobusowy, Ogrody - pętla tramwajowa (punkt znajduje się w budynku przy pl. Waryńskiego 9), Rondo Kaponiera (poziom -1), Os. Sobieskiego - dworzec autobusowy, Dębiec - pętla tramwajowa, dworzec autobusowy Śródka, Centrum Handlowe przy pl. Wiosny Ludów (wejście od ul. Strzeleckiej).
Punkty te przyjmują gości od poniedziałku do piątku w godzinach od 10.00 do 17.00 (z przerwami: I. Stanowisko 14.00-14.15; II. Stanowisko 14.15-14.30).
Zobacz też:
MPK Poznań: Mandat za jazdę bez biletu - co zrobić, żeby zos...
Sprawdź też:
- Oszuści i naciągacze poszukiwani przez wielkopolską policję. Rozpoznajesz ich?
- To najbardziej przyjazne rasy psów. Te czworonogi to prawdziwi przyjaciele!
- 20 najbiedniejszych miejscowości w Wielkopolsce
- Ranking najgorszych żon według imion [TOP 10]
- Taaakie ryby pływają w Jeziorze Maltańskim! [ZDJĘCIA]
- Oni nie odpalili w Lechu. Antyjedenastka obcokrajowców
Marlena Maląg o programach dla seniorów - iPolitycznie plus
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?