Na wycieczkę po pokładzie tramwaju 115N można się wybrać na www.mpk.poznan.pl. Pojazd jest związany z Poznaniem także z innego powodu: to właśnie w stolicy Wielkopolski powstał. Wyprodukowano go w zakładach Cegielskiego z normalnych wagonów 105N, które połączyli niskopodłogowym członem.
CZYTAJ TEŻ:
Poznań: Chcą uratować niskopodłogową "105"
Poznań: Tramwaje na przestrzeni lat
Mimo że był pierwszym w Poznaniu tramwajem przystosowanym do przewozu osób niepełnosprawnych oraz dziecięcych wózków (po raz pierwszy wyjechał na linię w 1995 roku), to nie cieszył się zbyt wielką sympatią pasażerów. Zbyt często się psuł. Dlatego też nigdy nie powstał jego kolejny egzemplarz "glizdy".
Tramwaj w 2008 roku trafił na tory odstawcze przy ulicy Budziszyńskiej. Tam spędził trzy kolejne lata. W końcu poznańskie MPK zdecydowało się oddać go na złom. Przewoźnik ma dzisiaj problem z garażowaniem sprawnych tramwajów, wożących pasażerów na co dzień. Nie było więc sensu trzymać bezużyteczny pojazdy.
OBEJRZYJ TRAMWAJ: "Glizda"
Zanim jednak trafił na złom, MPK uwieczniło jego wnętrze. Dzięki fotografii panoramicznej, możemy dzisiaj oglądać je z każdej strony.