W listopadzie 2022 r. liczba transakcji w sklepach małoformatowych była nieco wyższa niż rok wcześniej, szczególnie w pierwszej, dość ciepłej, połowie miesiąca. Dniem, w którym w placówkach tego formatu pojawiło się najwięcej klientów, był czwartek 10 listopada, poprzedzający długi weekend.
Choć podczas mundialowych rozgrywek wielu kibiców lubi usiąść do telewizora z piwem w ręku, to sprzedaż tego alkoholu dominuje w weekendy.
Mecze polskiej reprezentacji przy kuflu
Z danych CMR wynika, że w czasie trawna mundialu wolumen sprzedaży piwa w sklepach małoformatowych najwyższy był 26 listopada, kiedy to reprezentacja Polski grała z Arabią Saudyjską (wygrywając 2:0). Warto wspomnieć, że mecz ten osiągnął również na tamtą chwilę rekordową oglądalność - w szczytowym momencie spotkania oglądało go na kanałach TVP łącznie 12,487 mln osób.
Sprzedaż piwa wzrosła zauważalnie także 22 listopada, kiedy to nasza reprezentacja rozegrała swój pierwszy mecz w Katarze i zremisowała z Meksykiem. W tym przypadku nie było znaczącej korelacji między sprzedażą piwa, a oglądalnością meczu, gdyż wyniosła ona w kanałach TVP jedynie 8,54 mln osób.
Więcej piwa niż zwykle kupiliśmy także 30 listopada, kiedy Polska grała na mistrzostwach świata z Argentyną (przegraliśmy 0:2). Wówczas oglądalność meczu na antenach TVP wyniosła 10,57 mln widzów.
Najwięcej piwa kupiliśmy w długi weekend
Autorzy raportu wskazują, że mundial i zmagania Polaków w fazie grupowej nie przełożyły znacząco się na wzrost sprzedaży piwa w sklepach małoformatowych. W całym listopadzie w sklepach tego typu najwięcej piwa w przeliczeniu na litry sprzedało się w kolejne dni przed i w trakcie długiego weekendu (od czwartku 10 listopada do soboty 12 listopada).
Pijemy więcej, gdy jest ciepło
Łącznie sprzedaż piwa w sklepach małoformatowych w listopadzie była nieco niższa niż przed rokiem, choć za sprawą wyższych cen wydatki na tę kategorię wzrosły o około 14 proc.
W porównaniu z ciepłym październikiem 2022 r., liczba transakcji w sklepach małoformatowych spadła w listopadzie o 12 proc., a łączna wartość sprzedaży obniżyła się o 9 proc.
Handel w listopadzie. Kupujemy mniej wódki, ale więcej whisky
Całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w listopadzie była o ponad 13 proc. wyższa niż rok wcześniej – za wzrostem tym stoją jednak wyłącznie rosnące ceny, bo w porównaniu z listopadem 2021 r. spadła liczba zakupionych produktów.
W listopadzie wzrosty zarówno w ujęciu wolumenowym, jak i wartościowym odnotowały napoje energetyzujące (liczba paragonów, na których pojawiła się ta kategoria była o 4 proc. wyższa niż przed rokiem, a wydatki na tę kategorię zwiększyły się o 14 proc.), batony i chipsy. Spadła sprzedaż wódek czystych, nieco więcej niż przed rokiem klienci analizowanych formatów wydali natomiast na whisky.
Na paragonie pojawiało się średnio 3,7 opakowań produktów (rok wcześniej było to 3,9) o wartości 21,57 zł (to o 12 proc. więcej niż rok temu).
W listopadzie wzrosła wartość sprzedaży niemal wszystkich ważniejszych kategorii, jednak w ujęciu wolumenowym, a także pod względem liczby transakcji większość kategorii, szczególnie tych mocno drożejących, odnotowała spadki.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Tak wygląda teraz Katherine Kelly Lang, czyli Brooke z serialu "Moda na sukces"
- Tak w młodości wyglądała Magda Gessler. Była prawdziwą pięknością [zdjęcia]
- Zełenski apeluje: Dajcie nam jak najszybciej czołgi, rakiety i samoloty
- Pierwszy taki przypadek w historii Kościoła. Chodzi o beatyfikację rodziny Ulmów
Polecane oferty
kup teraz

HUAWEI Watch Fit 2 Active Czarny
Ekran AMOLED o przekątnej 1.74 cala z ultrawąskimi…
kup teraz

Withings ScanWatch (HWA09-model 3-All-Int)
Withings ScanwatchPierwszy hybrydowy smartwatch z …
kup teraz

Samsung Galaxy Watch5 Pro SM-R920 45mm Czarny
Waga: 46,5 gWymiary: 45,4 x 45,4 x 10,5 mmTyp (dam…
kup teraz

Amazfit GTS 3 Czarny
Amazfit GTS 3 Graphite Black Amazfit GTS 3 to potę…
kup teraz

Amazfit GTR 3 Pro Brązowy
Duży ekran Ultra HD Amoled. Zaprojektowany w klasy…
kup teraz

GARMIN Fenix 7 Srebrno-szary (100254001)
Jest 7 dni w tygodniu, a zegarki z serii fēnix 7 s…
Strefa Biznesu - Kara dla Raiffeisen International