Na Naramowicach rozpoczęły się próby torów i już od soboty szykują się kolejne zmiany w ruchu

Grzegorz Okoński
Grzegorz Okoński
Na odcinku Wilczak - Włodarska rozpoczęły się próby torowiska
Na odcinku Wilczak - Włodarska rozpoczęły się próby torowiska Poznańskie Inwestycje Miejskie
Mamy kolejną zmianę organizacji ruchu, spowodowaną pracami przy budowie tramwaju na Naramowice. Zapowiedziana jest już od nocy z piątku na sobotę. Sytuacja rozwija się tu dynamicznie: postęp prac pozwolił na uruchomienie przejazdów testowych między pętlą Wilczak a ul. Włodarską, na razie jeszcze bez wykorzystania trakcji.

Weekend 2-3 lipca rozpocznie się zatem ponownym uruchomieniem południowej jezdni ul. Serbskiej na wysokości skrzyżowania z ul. Naramowicką, tam gdzie zbudowano już przejazdy tramwajowe. W sobotę rano zatem ruch od strony mostu Lecha nadal odbywać się będzie jezdnią północną, podczas gdy od ronda Solidarności – jednym pasem jezdni południowej.

Utrudnienia w jeździe na Naramowicach

- Przejezdne będą obie jezdnie ul. Serbskiej, obie mają po jednym pasie – informują Poznańskie Inwestycje Miejskie. - Ze względu na trwające prace, na skrzyżowaniu dostępne będą tylko manewry skrętu w prawo. Nie będą więc możliwe przejazdy na wprost ul. Naramowicką w relacji północ-południe ani lewoskręty.

Nie zmieni się możliwość przejazdu ul. Naramowicką między Wilczakiem a ul. Serbską – nadal możliwy jest jednokierunkowo w stronę ul. Serbskiej. Kierowcy chcący dostać się do posesji przy ul. Naramowickiej 31-47 (Ataner) muszą kierować się tu od skrzyżowania ul. Słowiańskiej i Wilczak lub od ronda Solidarności przez ul. Naramowicką.

Testy torowiska na razie bez trakcji

Poznańskie Inwestycje Miejskie rozpoczęły w poniedziałek testy techniczne trasy między pętlą Wilczak a ul. Włodarską. Ten odcinek będzie oddany do użytku jako pierwsza część trasy tramwajowej na Naramowice, i to jeszcze tego lata. Gotowe są jego najważniejsze elementy, takie jak torowisko, czy słupy trakcyjne. PIM pracują jeszcze nad zasilaniem odcinka – prowadzone są jeszcze testy, dlatego pojazdy sprawdzające odcinek, nie były zasilane z sieci trakcyjnej. Inwestor chce jednak w najbliższych dniach puścić na trasę używane w linii tramwaje.

- Następnym krokiem będzie zatem przejazd poznańskimi tramwajami, głównie dwukierunkowymi – od wagonów pochodzenia niemieckiego, tzw. „Challengerów”, po najnowsze Moderusy Gamma – mówi Grzegorz Bubula, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Tramwaj na Naramowice ma rozchodnik na torowisku

Poznańskie Inwestycje Miejskie przypominają też o innych pracach wykończeniowych na odcinku wzdłuż Naramowickiej między pętlą Wilczak a ul. Lechicką: obsadzeniu torowiska rozchodnikiem, czyli wytrzymałą, odporną na suszę rośliną, montażu ławek, koszy na śmieci, wiat przystankowych.

- Tramwaj zatrzymywał się będzie przy pętli Wilczak, następnie na nowym przystanku przy ul. Serbskiej, a dalej przy ul. Włodarskiej, która będzie tymczasowym końcem trasy do momentu uruchomienia całości do ul. Błażeja na Naramowicach – informuje inwestor.

Zobacz też: Ujęcia wody pitnej dla Aglomeracji Poznańskiej są zagrożone - alarmuje Aquanet. W ich sąsiedztwie mają być wywoływane wstrząsy!

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie