Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Na początku wakacji osłabła nasza chęć do robienia zakupów. Według GUS w lipcu sprzedaż detaliczna była wyższa o 3,9 proc. niż przed rokiem

OPRAC.:
Zbigniew Biskupski
Zbigniew Biskupski
W lipcu 2021 r. największy wzrost sprzedaży detalicznej (w cenach stałych) w porównaniu z analogicznym okresem 2020 r. podobnie jak przed miesiącem odnotowały podmioty handlujące tekstyliami, odzieżą, obuwiem (o 15,8% wobec wzrostu o 5,3% przed rokiem).
W lipcu 2021 r. największy wzrost sprzedaży detalicznej (w cenach stałych) w porównaniu z analogicznym okresem 2020 r. podobnie jak przed miesiącem odnotowały podmioty handlujące tekstyliami, odzieżą, obuwiem (o 15,8% wobec wzrostu o 5,3% przed rokiem). Łukasz Kowalski / Polska Press
Choć sprzedaż detaliczna w lipcu byłą wyższa o prawie 4 proc. niż przed rokiem, to jednak dynamika wyhamowała. Najbardziej w przypadku zakupu żywności, najmniej - odzieży i obuwia. Wyjechaliśmy na urlopy, ale trochę też ostrożniej wydajemy pieniądze ze względu na inflację. Poza tym coraz więcej osób poszukuje tańszych zamienników kupowanych produktów w sytuacji gdy te preferowane mocno zdrożały.

Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w lipcu 2021 r. była wyższa niż przed rokiem o 3,9 proc. (wobec wzrostu o 3,0 proc.w lipcu 2020 r.). W porównaniu z czerwcem 2021 r. miał miejsce wzrost sprzedaży detalicznej o 2,1 proc. W okresie styczeń-lipiec 2021 r. sprzedaż wzrosła r/r o 7,3 proc. (wobec spadku o 3,9% w 2020 r.), podał w piątek 20 sierpnia 2021 r. Główny Urząd Statystyczny (GUS).

Dynamika sprzedaży detalicznej w lipcu 2021 r.

W lipcu 2021 r. największy wzrost sprzedaży detalicznej (w cenach stałych) w porównaniu z analogicznym okresem 2020 r. podobnie jak przed miesiącem odnotowały podmioty handlujące tekstyliami, odzieżą, obuwiem (o 15,8% wobec wzrostu o 5,3% przed rokiem). Spośród prezentowanych grup wyższą sprzedaż niż sprzedaż „ogółem” zaobserwowano również w grupie „farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny” (o 6,8%).
Spadek sprzedaży raportowały natomiast jednostki sprzedające pojazdy samochodowe, motocykle, części (o 2,9%) oraz przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grupy „meble, rtv, agd” (o 1,9%).

Spadek w e-commerce

W lipcu 2021 r. w porównaniu z czerwcem br. odnotowano spadek wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 6,3%). Udział tej sprzedaży zmniejszył się z 8,1% w czerwcu br. do 7,4% w lipcu br.
Spadek udziału sprzedaży przez Internet zaobserwowano w większości grup przy czym największy wykazały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup „meble, rtv, agd” (z 16,2% przed miesiącem do 14,7%) oraz „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (odpowiednio z 18,8% do 18,0%).

WARTO WIEDZIEĆ. Kliknij i przeczytaj!

WARTO WIEDZIEĆ. Kliknij i przeczytaj!

Wzrost udziału sprzedaży przez Internet raportowały jedynie jednostki z grupy „tekstylia, odzież, obuwie” (z 18,6% przed miesiącem do 19,7%).
Szczegóły: w ilustracji (tabela).

WARTO WIEDZIEĆ. Kliknij i przeczytaj!

WARTO WIEDZIEĆ. Kliknij i przeczytaj!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Na początku wakacji osłabła nasza chęć do robienia zakupów. Według GUS w lipcu sprzedaż detaliczna była wyższa o 3,9 proc. niż przed rokiem - Strefa Biznesu

Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski