Na stacji PKP Kórnik w Szczodrzykowie powstał węzeł przesiadkowy. Auto lub rower zostawiasz na parkingu i dalej podróżujesz pociągiem

Bogna Kisiel
Bogna Kisiel
Na Bike&Ride można pod wiatą pozostawić 20 rowerów, na znajdującym się w pobliżu parkingu jest miejsce na 22 auta Starostwo Powiatowe w Poznaniu
Kolejny zintegrowany węzeł przesiadkowy powstał w miejscowości Szczodrzykowo, na terenie stacji PKP Kórnik. Mieszkańcom ułatwi on podróżowanie. Stanowi też zachętę do korzystania z transportu publicznego.

– Tego typu węzły, łącznie z drogami dojazdowymi, ścieżkami rowerowymi i parkingami są dużym ułatwieniem dla mieszkańców. I zdecydowanie podnoszą atrakcyjność miejsc, w których powstały – uważa Jan Grabkowski, starosta poznański.

Węzeł w Szczodrzykowie jest wspólnym projektem powiatu poznańskiego i gminy Kórnik. Jego budowa kosztowała 5,9 mln zł, w tym dofinansowanie unijne wyniosło 3,79 mln zł. Powiat poznański przeznaczył na ten cel 1,1 mln zł, a gmina Kórnik 900 tys. zł.
Kórnicki samorząd był odpowiedzialny za wybudowanie parkingu Park&Ride (parkuj i jedź), parkingu dla rowerów Bike&Ride oraz fragmentu ścieżki rowerowej. Kupiła też dwa nowoczesne autobusy.

– Węzeł Kórnik to część wielkiego projektu, jakim jest Poznańska Kolej Metropolitalna. To ona sprawiła, że o komunikacji zaczęliśmy mówić globalnie, a nie lokalnie – twierdzi Przemysław Pacholski, burmistrz Kórnika.

Na parkingu P&R znajdują się 22 miejsca postojowe dla samochodów, a pod wiatą na B&R można pozostawić 20 rowerów.
Staraniem powiatu poznańskiego wybudowano ścieżkę rowerową o długości 700 metrów. Połączyła ona Runowo z drogą wojewódzką 434 i dalej z dworcem kolejowym w Szczodrzykowie. Ponadto przebudowano fragment skrzyżowania ze wspomnianą drogą wojewódzką oraz zbudowano wyspę ze znakami aktywnymi na wlocie do Runowa (spowalnia ruch, pulsujące znaki świetlne).

– To doskonały przykład na to, jak powinny działać węzły przesiadkowe. Można do niego dojechać samochodem lub rowerem, zostawić tu pojazd i przesiąść się na pociąg – mówi Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa wielkopolskiego. – Takich punktów w województwie jest kilkadziesiąt. I to jest znak czasu. Sam dworzec już nie wystarcza, potrzebna jest cała infrastruktura towarzysząca.

Sprawdź też:

Obecnie realizowanych jest osiem zintegrowanych węzłów przesiadkowych. Ich wybudowanie kosztuje 40 mln zł. W ramach tych projektów gminy finansują powstanie węzłów przesiadkowych, natomiast powiat poznańskich współuczestniczy w budowie dróg, którymi dojeżdża się do nich.

– Jako partner zrealizowaliśmy już projekty w Murowanej Goślinie czy Pobiedziskach – dodaje starosta Grabkowski. – Trwa budowa węzłów przesiadkowych w Rokietnicy oraz Buku, a wkrótce rozpoczną się także inwestycje w Puszczykowie, Mosinie i Stęszewie.

Węzły przesiadkowe powstają w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (przedsięwzięcia realizowane wspólnie przez różne samorządy z dofinansowaniem unijnym). Starosta Grabkowski podkreśla, że na wszystkie zintegrowane inwestycje terytorialne Metropolia Poznań zdobyła 800 mln złotych z Unii Europejskiej.

Zobacz też:

Najbardziej wkurzający pasażerowie, jakich spotkasz w pociągu

Sprawdź też:

Kryzys wieku średniego. Skąd się bierze i czy dotyka wszystkich?

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

20 rowerów i 22 auta, niesamowita ilości, Kórniczanie już biegną

Dodaj ogłoszenie