Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Na Torze Poznań skończył się samochodowy sezon. Walka o zwycięstwo trwała do ostatniego wyścigu

LUMAR
Wyścigi maluchów wzbudzają wiele wspomnień...
Wyścigi maluchów wzbudzają wiele wspomnień... Archiwum Automobilklub Wielkopolski
Dobiegł końca tegoroczny samochodowy sezon wyścigowy. Ostatnia runda rywalizacji kierowców na Torze Poznań w Volkswagen Castrol Cup oraz Wyścigowego Pucharu Polski zakończyła tegoroczną walkę o zwycięstwo w poszczególnych klasach.

W Volkswagen Castrol Cup już po 13. kwalifikacji zwycięstwo zapewnił sobie Mateusz Lisowski, który zgromadził 510 punktów. Drugie miejsce po znakomitej jeździe w ostatnim, 14. wyścigu kwalifikacyjnym zapewnił sobie Jakub Litwin – 484 punkty, a trzecia lokata przypadła i Janowi Kisielowi – 459 punktów.

Władze Volkswagen Racing Polska podpisały już umowę z Polskim Związkiem Motorowym na organizację kolejnej edycji Volkswagen Castrol Cup 2014. Tak więc również w następnym sezonie będzie można oglądać interesującą rywalizację.

W klasie 1A wyścigowego Pucharu Polski najlepszy okazał się Karol Wyka – 46,5 punktu. Na drugim miejscu sezon zakończył Tomasz Zawada (40). Dopiero podczas ostatniego wyścigu rozstrzygnęła się walka o trzecią pozycję, która przypadła ostatecznie Bartoszowi Knastowi, który zaledwie o pół punktu wyprzedził Mariusza Szkudlarka.

W klasie 1N najlepszym kierowcą sezonu 2013 został Mikołaj Jóźwiak, a w klasie 2 Maciej Szkudlarek. W klasie 4 ton rywalizacji od początku rywalizacji nadawał Marek Wolf i on okazał się najlepszy. W klasie 5 zamieszanie do klasyfikacji wprowadziła runda, jaka odbyła się w niemieckim Lausitz. W regulaminie przed sezonem napisano, że punkty liczą się tylko z rund rozegranych w Polsce. Tę decyzję kierowcy podtrzymali. Tak więc mistrzem w tej klasie został Krzysztof Ratajczak.

W klasie 6 najlepszy był Łukasz Rawecki. Nieprawdopodobna walka trwała w klasie 7. Przed dwoma poznańskimi rundami lider Andrzej Moskalik miał 2,5 punktu przewagi nad Piotrem Firą. Ten drugi okazał się najlepszy w obu wyścigach, ale Moskalik dwa razy je kończył tuż za Firą. W klasyfikacji sezonu Moskalik zgromadził 38,5 punktu, a Fira 38.

W pucharze Maluch Trophy walka toczyła się w dwóch klasach: 8-1 oraz 8-2. Przez cały sezon w klasie 8-1 dominował Konrad Tadla, który wygrał 10 wyścigów. W klasie 8-2 najrówniej jeżdżącym kierowcą sezonu był Jarosław Hercog.

Na zakończenie sezonu odbył się po raz drugi wyścig memoriałowy im. Jana Leśniaka, do którego zgłosiło się 21 załóg. W godzinnej rywalizacji najszybszy był duet Dawid Bokiej i Jakub Gołębiowski. Na drugiej pozycji finiszował Adam Rzepecki, a na trzeciej Marek Rzepecki.

Zwycięzcom memoriałowych zmagań puchary wręczyła żona Jana Leśniaka – pani Krystyna, która też m.in. wspólnie z Robertem Werle, prezesem Automobilklubu Wielkopolski, wręczyła pamiątkowe medale wszystkim uczestnikom memoriałowego wyścigu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski