Na UAM będzie można studiować groznawstwo. Nowy kierunek studiów to ukłon w stronę fanów gier cyfrowych

SR
Instytut Filmu, Mediów i Sztuk Audiowizualnych UAM uruchamia całkowicie nowy kierunek studiów licencjackich dla fanów gier cyfrowych Pixabay
UAM otwiera nowy kierunek studiów, groznastwo. Skierowany jest on do osób pasjonujących się grami wideo i rozszerzoną rzeczywistością. W tegorocznej rekrutacji kandydaci na studia będą mieć poszerzoną ofertę wyboru kierunków, to jedna z nowych propozycji.

Groznawstwo nowym kierunkiem na UAM-ie

Instytut Filmu, Mediów i Sztuk Audiowizualnych UAM przygotował całkowicie nowy kierunek studiów licencjackich dla fanów gier cyfrowych - groznawstwo. Skierowany jest on do osób pasjonujących się grami wideo, Second Life, wirtualną i rozszerzoną rzeczywistością, cyfrowymi technologiami, a także do osób zainteresowanych szeroko rozumianą kulturą medialną.

Groznawstwo - program studiów

Jak podkreślają organizatorzy innowacyjnego kierunku - "program studiów został zaplanowany z myślą o zawodach, w których będziecie mogli się realizować po ukończeniu studiów". Kształcenie ma obejmować doskonalenie umiejętności pisania i mówienia o grach wideo, zajęcia z zakresu grywalizacji, Virtual Reality, larpów, gier narracyjnych oraz miejskich.

Co można wnieść na egzamin?

Groznawstwo - co po tym?

Uczelni zależy, aby praktyczne i teoretyczne zajęcia dotyczące rynku gier wideo, organizacji produkcji, scenariopisarstwa oraz warsztatu testera i lokalizatora gier, przygotowały do podjęcia zatrudnienia w przestrzeni polskiego game devu w różnorodnym zakresie.

Absolwenci studiów groznawczych I stopnia zdobędą kwalifikacje przydatne w aplikowaniu o pracę m.in.:

  • w studiach deweloperskich zajmujących się produkcją gier, na stanowiskach takich, jak: social media specialist, organizator produkcji, tester gier;
  • w firmach zajmujących się produkcją wydarzeń transmedialnych;
  • w redakcjach mediów tradycyjnych (prasa, radio, telewizja) i nowych mediów (internet, social media);
  • w instytucjach publicznych i kulturalnych promujących polski digitalny biznes;
  • w nowoczesnych laboratoriach medialnych zajmujących się animacją kultury cyfrowej i interaktywnej; organizacją konwentów gier wideo oraz game jamów;
  • w firmach zajmujących się analizą trendów kulturowych, badaniem zasięgów gier wideo,
  • badaniem zasobów sieciowych itp.;
  • w firmach i instytucjach zajmujących się promocją mediów, w charakterze doradcy ds. mediów digitalnych, w tym z obszaru VR.

Dlaczego groznawstwo?

Groznawstwo - według opisu - ma łączyć wiedzę humanistyczną, a szczególnie literaturoznawczą i filmoznawczą, z techniczną.

- Humanistyka jest konieczna w opisie i wyjaśnianiu świata, którego granice wyznacza język, wyobraźnia i technologie cyfrowe. Proponowany przez nas kierunek studiów sprzyja i będzie sprzyjał przemianom społecznym, kulturowym, gospodarczym oraz rynkowym z jednego zasadniczego powodu: stworzony jest przez sprawdzoną markę akademicką oraz związanych z nią naukowców – odpowiedzialnych, doświadczonych i wysoko wykwalifikowanych

- czytamy na stronie nowego kierunku.

Więcej informacji o kierunku znajdziecie tutaj

TOP 10 najpopularniejszych kierunków studiów w Poznaniu! Te ...

Sprawdź też:

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie