Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Najpierw firma rodzinna, dziś globalna marka

Marta Danielewicz
Ewald Raben zaczynał jako kierowca w rodzinnej firmie. W 1989 roku otworzył oddział w Polsce i rozpoczął ekspansję za granicę. Dziś jego firma logistyczna to już marka globalna
Ewald Raben zaczynał jako kierowca w rodzinnej firmie. W 1989 roku otworzył oddział w Polsce i rozpoczął ekspansję za granicę. Dziś jego firma logistyczna to już marka globalna materiał prasowy
W kilka lat stworzyli z rodzinnych firm marki globalne. Na Międzynarodowym Kongresie Firm Rodzinnych będą opowiadali jak tego dokonać Zaczynali od małego rodzinnego interesu, a teraz mają biura w całej Europie i na świecie. Zatrudniali kilka, kilkadziesiąt osób, a dziś pracowników liczą w setkach. Firmy z Wielkopolski, takie jak Plastwil czy Grupa Raben są przykładem na to jak z rodzinnego biznesu można stworzyć globalną markę.

- W latach 80-tych będąc na studiach pracowałem w rodzinnej firmie jako kierowca. Po przemianach w 1989 roku dostrzegłem szansę rozwoju w Polsce. Następne lata przyniosły nowe wyzwania. Otworzyliśmy oddziały na Ukrainie, Litwie, Estonii czy Węgrzech. Aktualnie mamy ponad 130 oddziałów w 10. krajach Europy i zatrudniamy niemal 10 tysięcy osób - opowiada Ewald Raben, prezes Raben w Polsce, jednej z największych firm logistycznych. 

Po 25 latach w Wielkopolsce, Ewald Raben wie, jak ważne są na krajowym rynku firmy rodzinne. - Każdy, kto zarządza przedsiębiorstwem rodzinnym ma obowiązek przekazania go w dobre ręce, obudzenia w dzieciach przedsiębiorczości. Jeśli tak się nie stanie, to później sprzedadzą firmę. A jeśli Polska straci świetne przedsiębiorstwa, które są w rękach rodzin, to może być niebezpieczne dla jej gospodarki - uważa.

Izabella Wałkowska przejęła stery rodzinnej firmy w 2011 roku. Postawiła na ekspansję zagraniczną i tak z rodzinnego przedsiębiorstwa stworzyła potentata w przetwórstwie tworzyw sztucznych i producenta mocowań kolejowych. Dziś firma Plastwil zajmuje się renowacją linii kolejowej w Pakistanie.

Jak mówi prezes firmy nie byłoby to możliwe gdyby nie lata ciężkiej pracy: - Lata doświadczeń, zdobyta wiedza oraz profesjonalny zespół specjalistów pozwolił nam stać się nowoczesnym przedsiębiorstwem zatrudniającym 350 pracowników i dostarczającym swoje wyroby na rynki krajowe i zagraniczne. 
 

III Międzynarodowy Kongres Firm Rodzinnych

  • 50 prelegentów i  panelistów z Polski i zagranicy, 6 paneli tematycznych, 300 uczestników, dwa dni w 100 procentach poświęcone przedsiębiorczości rodzinnej. Tak prezentuje się program III Międzynarodowego Kongresu Firm  Rodzinnych „Między tradycją  a innowacją”, który odbędzie się w Poznaniu w dniach 18-19 kwietnia w hotelu IBB Andersia. 
  • Zapisy pod adresem internetowym: www.kongresfirmrodzinnych.pl
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Najpierw firma rodzinna, dziś globalna marka - Głos Wielkopolski

Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski