Naucz się i zrób biznes

    Naucz się i zrób biznes

    Tomasz Nowak

    Głos Wielkopolski

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    Naucz się i zrób biznes
    Masz lub chciałbyś mieć firmę? A czy znasz i wykorzystujesz w pełni możliwości, które dają dzisiejsze technologie i internet? Jeżeli nie, skorzystaj z bezpłatnego kursu dla małych i średnich firm na stronie internetowerewolucje.pl
    Naucz się i zrób biznes
    Znane powiedzenie głosi, że sukces w biznesie jest jak jazda na rowerze. Albo jedziesz naprzód, albo upadasz. Choć dzisiaj wydaje się to oczywiste, okazuje się, że polskie firmy mają poważny kłopot z wykorzystywaniem inter¬netu do rozwoju i zarabiania pieniędzy.

    Jakby nie do końca były przekonane do jazdy do przodu. Z prowadzonego przez UE indeksu The Digital Economy and Society Index wynika, że Polska ze swoim sektorem małych i średnich firm znajduje się wśród krajów najwolniej wdrażających technologie. Niecała jedna piąta rodzimych firm wykorzystuje internet do sprzedaży, tyle samo ma konto w mediach społecznościowych. Dla porównania, średnia dla krajów Unii Europejskiej wynosi 40 proc.

    Tymczasem aż 90proc. potencjalnych klientów w Polsce ma już dostęp do internetu, z czego połowa kupuje w sieci. Wartość rynku handlu elektronicznego w 2014 r. wyniosła 27 mld zł.
    Żeby zdobyć wiedzę przydatną do zaistnienia w internecie, nie trzeba na szczęście uczęszczać na drogie kursy czy kończyć specjalistycznych studiów. Wystarczy skorzystać – za darmo – z platformy internetowej: www.internetowerewolucje.pl, przygotowanej przez ekspertów z Google, polecanej wszystkim przedsiębiorcom przez Centrum Cyfrowe Projekt: Polska.

    Google jest globalnym liderem technologicznym i członkiem Grand Coalition for Digital Jobs powołanej przez Komisję Europejską. W jej ramach zobowiązał się zainwestować w tym roku 42 mln euro w stworzenie programów edukacyjnych i platformy do nauczania umiejętności cyfrowych, by do końca 2016 r. przeszkolić 2mln Europejczyków, w tym Polaków, pomagając im w zdobyciu kluczowych umiejętności cyfrowych. Właśnie w ramach tej inicjatywy w Polsce ruszyła platforma edukacyjna: www.internetowerewolucje.pl, która pomaga firmom nabyć umiejętności potrzebne do poruszania się w internecie w sposób, z którego wynikają wymierne korzyści.

    O wyzwaniach stojących przed polskimi przedsiębiorcami mówi przy tej okazji szefowa Google Polska Agnieszka Hryniewicz-Bieniek: Wciąż zmieniają się potrzebne umiejętności, które trzeba opanować, by znaleźć dobrą pracę lub prowadzić dochodową firmę. Każdy powinien mieć szansę na ich zdobycie, dlatego uruchomiliśmy naszą platformę online.

    Platforma edukacyjna www.internetowerewolucje.plruszyła w listopadzie ubiegłego roku. Na stronie zarejestrowało się już ponad 62 tys. użytkowników nie tylko z Polski, ale także z USA, Anglii, Rosji i Ukrainy, a z kursu online skorzystało już 12,5 tys. osób. W 2015 r. 2,5 tys. przedsiębiorców wzięło także udział w indywidualnych warsztatach z ekspertami, podczas których mogli się w praktyce nauczyć, jak wykorzystać potencjał internetu w swoim biznesie. Równolegle rozpoczęła się współpraca z uczelniami. W tym roku Google organizuje spotkania na 20 największych uczelniach i ma zamiar objąć programem 50 tys. studentów, a także uczestniczy w konferencjach, na których organizuje konsultacje z zakresu kompetencji cyfrowych.
    Dzięki platformie wiele osób już wystartowało z własnym biznesem, inne – dzięki wykorzystaniu możliwości, które stwarza internet – osiągnęły sukces, nawet na skalę międzynarodową.

    Jak korzystać z platformy? Wystarczy się zarejestrować na stronie WWW i zapoznać z zamieszczonymi na niej materiałami edukacyjnymi. Kurs online składa się z 89 lekcji podzielonych na 23 tematy. Każde z prezentowanych zagadnień omówione jest w kilku filmach wprowadzających i rozwijających dany temat. Łącznie to prawie osiem godzin materiałów wideo, w których wiedzę przekazują zarówno eksperci, jak i przedstawiciele polskich firm, którzy opowiadają, jak w praktyce rozwijają swój biznes dzięki zdobytym umiejętnościom internetowym.

    Co ważne, wirtualne warsztaty są zróżnicowane tematycznie i dotyczą m.in. narzędzi do analizy danych dla osób prowadzących strony internetowe, aplikacji mobilnych na powszechnie dostępne smartfony czy skutecznego sposobu wykorzystywania potencjału mediów społecznościowych takich jak Facebook czy Twitter.

    Platforma pozwala na indywidualne dopasowanie materiałów szkoleniowych zarówno dla stawiających pierwsze kroki w internecie, jak i dla posiadających już pewną wiedzę.

    Na zakończenie każdego działu przygotowane są krótkie testy i powtórki. Po przejściu i zaliczeniu wszystkich etapów nauki otrzymuje się certyfikat Google poświadczający uczestnictwo w szkoleniu. Na internetowerewolucje.pl można się też zapoznać z historią firm, które osiągnęły sukces dzięki wykorzystaniu narzędzi internetowych w pełni.

    Wyimki
    Korzyści z wykorzystywania umiejętności nabytych podczas szkoleń: oszczędność czasu, oszczędność pieniędzy i szansa na wypracowywanie wyższych zysków.
    Dostęp do platformy jest bezpłatny, a szkolenie możemy odbywać w dogodnym dla nas terminie. Żadna lekcja nas nie ominie, a program dopasuje plan szkoleń według naszych potrzeb. Wystarczy wejść i korzystać. Mogą to też robić osoby prywatne.

    Dzisiaj już nie wystarczy umieć klikać w internecie
    Justyna Jasiewicz z Centrum Cyfrowego, współpracującego z firmą Google, zachęca polskie małe i średnie firmy do korzystania z platformy edukacyjnej.
    – Korzyści jest wiele – mówi

    Jak doszło do współpracy z Google przy programie Internetowe Rewolucje?
    Opracowaliśmy kilka lat temu katalog kompetencji cyfrowych osób indywidualnych. W nim staraliśmy się pokazać, w jaki sposób technologia cyfrowa może przynosić korzyści w życiu Polaków. W zeszłym roku spotkaliśmy się z kolegami z Google i wspólnie postanowiliśmy sprawdzić, jak to jest w przypadku firm. Tak powstał Katalog Kompetencji Cyfrowych MŚP wspierający program Internetowe Rewolucje.

    Jak należy rozumieć termin „kompetencje cyfrowe”?
    W skrócie to: wiedza, umiejętności i postawy, które pozwalają skutecznie korzystać z technologii cyfrowych. Oczywiście dla każdego z nas obszary zainteresowań mogą być inne. W Katalogu Kompetencji Cyfrowych dla każdego jest miejsce. Nie ma znaczenia, w jakiej tematyce się poruszamy.

    Małe firmy są świadome tego, jak ważne jest korzystanie z technologii cyfrowych?
    Jednoznacznie trudno jest na to pytanie odpowiedzieć. W badaniach, które przeprowadzaliśmy, przygotowując Katalog Kompetencji Cyfrowych, wyszło, że mamy zarówno bardzo innowacyjnych przedsiębiorców, jak i pracujących w analogowy sposób. Zdiagnozowaliśmy przy okazji dwie postawy przedsiębiorców: jedna związana z negatywnymi doświadczeniami zebranymi np. w toku dotychczasowych szkoleń itp., a druga związana z brakiem świadomości wpływu technologii cyfrowych na korzyści biznesowe.

    Jakie zatem korzyści mają firmy doceniające znaczenie technologii cyfrowych?
    Jedną z podstawowych jest to, że praca idzie sprawniej. Przedsiębiorcy zauważają, jak ważny jest porządek w dokumentacji z wykorzystaniem narzędzi chmurowych, do których mają dostęp z każdego miejsca, do tego mają większą kontrolę nad swoimi pieniędzmi, mogą podpatrywać konkurencję itp.

    Co jest ważne w poruszaniu się w cyfrowym świecie?
    Nie wystarczy umieć klikać w internecie, ważniejsze jest, aby potrafić wykorzystywać wiedzę zdobytą podczas tego klikania. Dopiero umiejętność podparta wiedzą i odpowiednią postawą ma szansę za funkcjonować i przynieść pozytywne efekty.
    fot. materiały prasowe




    Partnerem cyklu jest Google, organizator programu edukacyjnego Internetowe Rewolucje www.internetowerewolucje.pl lub g.co/InternetoweRewolucje

    Czytaj treści premium w Głosie Wielkopolskim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo