Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Next Generation: Przejęcie firmy rozpoczyna się od budowy autorytetu

Marta Danielewicz
Marta Danielewicz
Next Generation: Przejęcie firmy rozpoczyna się od budowy autorytetu
Next Generation: Przejęcie firmy rozpoczyna się od budowy autorytetu Waldemar Wyleglaski
Jak płynnie przejąć biznes po swoich rodzicach opowiedzą specjaliści podczas kongresu Next Generation, który odbędzie się 19-20 października w Poznaniu.

Wielu rodziców, którzy prowadzą biznesy rodzinne, już w momencie narodzin swoich dzieci podjęło decyzję, że ich przyszłość związana będzie z kontynuacją tradycji rodzinnych i przekażą im kiedyś we władanie swoje firmy. Zbudowanie odpowiedniego biznesowego autorytetu młodego pokolenia jest jednym z kluczowych wyzwań stojących przed sukcesorami. O tym jak go zbudować opowiedzą prelegenci kongresu Next Generation, który odbędzie się w 19-20 października w Poznaniu.

- Firmy rodzinne charakteryzują się niską rotacją pracowników. Wiele osób pamięta jeszcze początkowe lata, kiedy wspólnie z założycielami ramię w ramię zaczynali tworzyć firmę. Uzyskanie zaufania, a następnie również autorytetu trwa latami. Najlepiej przejść wszystkie szczeble hierarchii. Tego procesu nie da się przyśpieszyć - Tomasz Kwiatkiewicz, wiceprezes, YES, jeden z prelegentów kongresie Next Generation.

Zobacz też: 25 lat sektora finansowego na Giełdzie Papierów Wartościowych

Podobnego zdania jest Igor Fiszer, sukcesor firmy rodzinnej Conbelts z Bytomia, który także pojawi się na kongresie. - Szacunek do wartości rodzinnych i firmowych, obserwacja zachowań rodziców oraz przygotowanie do pracy na stanowisku kierowniczym poprzez przejście przez wszystkie działy firmy dały mi możliwość poznania naszej firmy od podszewki. Wiem, że jeszcze wiele muszę się nauczyć, by w przyszłości przejąć pełną odpowiedzialność za rodzinną firmę.
Przed ostatecznym przejęciem sterów przedsiębiorstwa od mamy czy taty, sukcesorzy mogą budować markę swojego nazwiska w zupełnie innych obszarach i na zdecydowanie większą skalę. Warto w tym czasie poza poznaniem rodzinnej firmy od podszewki, przechodząc przez wszystkie działy i stanowiska w firmie „od pucybuta do milionera”, zdobyć również doświadczenie w innych firmach, niekoniecznie związanych z firmą rodziców.

- Budowanie autorytetu poza firmą rodzinną, pozwoli sukcesorom zyskać niezbędną wiedzę, nowe pomysły i doświadczenie, które zaowocują w momencie, gdy młode pokolenie, wspólnie z rodzicami zdecyduje, że chcą budować wielopokoleniową firmę rodzinną - komentuje dr Adrianna Lewandowska, prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego.

Na październikowym kongresie Next Generation w Poznaniu młode pokolenie spadkobierców rodzinnych biznesów opowie, jak wygląda budowanie autorytetu sukcesora w praktyce oraz jakie wyzwania stoją przed młodymi podczas pracy z rodzicami.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski