reklama

Nie blokuj reklamy w Internecie. Wspólna kampania wydawców internetowych

RedakcjaZaktualizowano 
mat. prasowy
Żyjemy w czasach, w których świat bez reklam wydaje się już mało realny. Nic więc dziwnego, że towarzyszą nam także w świecie wirtualnym. Także rosnąca liczba użytkowników wtyczek blokujących reklamy display to zjawisko globalne, które jednak ma swoje konsekwencje. Na dłuższą metę powoduje, że agresywnych form jest jeszcze więcej, a jakość treści spada, tak jak dostępność bezpłatnych informacji.
Zostań cyfrowym prenumeratorem i korzystaj z naszego serwisu bez agresywnych reklam. Zobacz ofertę i wyłącz reklamy ->

Korzystając z dobrodziejstw internetu irytujemy się, gdy reklamowe bannery utrudniają nam czytanie artykułów, przeglądanie zdjęć czy obejrzenie filmu. W Polsce 36% użytkowników Internetu korzysta z oprogramowania blokującego reklamy. Mało kto bierze jednak pod uwagę fakt, że to tylko dzięki reklamom wydawcy oferują możliwość bezpłatnego dotarcia do informacji, newsów, komentarzy.

Internauci korzystający z serwisów internetowych zazwyczaj nie zastanawiają się, jak funkcjonują wydawcy, wychodząc z błędnego założenia, że w sieci wszystko jest darmowe.

Jednak internet - tak samo jak telewizja, radio czy prasa – utrzymuje się głównie z reklam. Reklama jest internetowym środkiem płatniczym, dzięki któremu można korzystać z pracy dziennikarzy. Jeżeli użyjemy adblocka, reklamy znikną, ale jednocześnie uniemożliwimy portalowi pozyskanie ciekawych treści, za które wydawca musi zapłacić dziennikarzowi, fotografowi, reżyserowi czy opłacić domeny i serwery.

Wraz ze zwiększeniem liczby osób korzystających z adblocka, zmniejszy się więc jakość i liczba treści, z których na co dzień korzystamy.

Z prowadzonych przez IAB badań wynika, że ponad 60% użytkowników adblocków w Polsce nie wyklucza wyłączenia ich, jeśli ograniczona zostanie agresywność form reklamowych. Tymczasem ta zależność działa także w drugą stronę. Jeśli zdecydujemy się zrezygnować z narzędzi blokujących, wydawcy także będą mogli ograniczyć liczbę agresywnych reklam. Rozłoży się ona na większą liczbę internautów i pozwoli utrzymać odpowiednie przychody.

Dlatego Polska Press, właściciel tego serwisu, wraz z innymi wydawcami włącza się do akcji zachęcającej użytkowników internetu do tego, by nie blokowali reklam. Wyłączając adblocka sprawiamy, że wydawcy nadal będą mogli zatrudniać najwyższej jakości dziennikarzy i innych pracowników, którzy dbają, aby serwis był ciekawy i aktualny.

Nasi Czytelnicy, którzy kupią prenumeratę cyfrową naszego serwisu będą mogli korzystać z serwisu bez agresywnych reklam. Ofertę znajdziesz na stronie WYKUP DOSTĘP i wyłącz agresywne reklamy.

Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Materiał oryginalny: Nie blokuj reklamy w Internecie. Wspólna kampania wydawców internetowych - Polska Times

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 89

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

P
Przeszlakowska

Okradacie wszystkich, za co mamy płacić: płacimy za prąd, internet, telewizja, telefon, skończy się tym, że ludziska podziękują Wam za to wirtualne złodziejstwo. Telefon ( mój nr telefonu) Orange udostępnia innym, bez pytania, ale upomina się o zapłatę faktury telefonicznie u mnie. Kontakt z Biurem Obsługi Klienta zamknięty - nie istnieje. Co to się dzieje w tej Polsce wirtualnej? Każecie płacić za czytanie, czytanie reklam? Kup wszystko, kup, kup, nie pytacie za co? Jakość tych wszystkich usług - beznadziejna.

U
Użytkownik

Sami oglądajcie te debilne migające flashowe reklamy z dźwiękiem i zasłaniajace strony

a
a potem ja

mogę wyłączyć adblocka.

m
mychu

A nie przyszło wam do głowy, że my nie chcemy reklam? Mamy już ich dość w telewizji, radiu i internecie. Non stop to samo - suplementy diety i inne medykamenty oraz kilkunastominutowe "bloki" reklamowe. Ponadto, nie jestem za tym, aby specjalnie odblokowywać reklamy i wspierać niemiecką grupę medialną, bo Echo Dnia do tego należy...

v
viper

"...

W Polsce 36% użytkowników Internetu korzysta z oprogramowania blokującego reklamy ...".
Czyli 64% je ogląda. Reklamodawca płaci wam za emitowanie reklam, ale nam nikt nie płaci za ich oglądanie. Zacznijcie nam płacić za oglądanie tego badziewia, wtedy wyłączymy wtyczki.
o
obywatel DW

przez to posrane bieganie nie zdążyłem odwieźć matkę na dworzec PKP.
jak można było odciąć główne węzły komunikacyjne?
nawet do AOW nie było dojazdu (przynajmniej nie ze wszystkich stron

a
antoni

Po co te bzdury o najwyższej jakości dziennikarzach skoro często jednego artykułu po polsku i bez błędów nie potraficie napisać. Nikt też nie uwierzy, że jak odblokujemy reklamy to będzie ich mniej. Będziecie chcieli się tylko więcej nachapać.

G
Gość
W dniu 06.09.2017 o 07:30, Gość napisał:

Gdyby reklamy nie były tak nachalne dużo osób by ich nie blokowało. Samo włączające się filmy to nie reklama a zwykłe k....stwo

Do tego jeszcze perfidność,

jak trwała ta akcja medialna to na Onecie wszystkie materiały video leciały bez reklamy,

a teraz to już normalnie, 10min reklamy i 30 sec tego co ciebie interesuje. I się jeszcze dziwią że ludzie   .... na tą ichnią reklamę.

G
Gość

Gdyby reklamy nie były tak nachalne dużo osób by ich nie blokowało. Samo włączające się filmy to nie reklama a zwykłe k....stwo

W
Wacław Blocker

"Żyjemy w czasach, w których świat bez reklam wydaje się już mało realny. (...) Na dłuższą metę (blokowanie) powoduje, że agresywnych form jest jeszcze więcej, a jakość treści spada, tak jak dostępność bezpłatnych informacji.

Zasady wolnego rynku mówią co innego. Jak zwykle padną słabi, a wygrają reklamodawcy promujący się poprzez nienarzucane treści, które użytkownicy będą wyszkukiwali sami. Kto nie wierzy niech poczyta o "banner blindness" - użytkownicy nie patrzą na części strony, na których typowo znajdują się reklamy.

z
zez

Dogadajcie się z dostawcami internetu. Ja reklam nie potrzebuję i nie będę ich oglądał - oraz tego co od ich oglądnięcia jest uzależnione. Są inne media jeszcze też, gdzie reklamę mogę wyłączyć.

Nawiasem mowiąc - jakby nie było wszechobecnych wszędobylskich wścibskich mediów - nie byłoby terroryzmu....bo bez nagłasniania tych spraw - byłyby bezcelowe...

u
uparty

"Żyjemy w czasach, w których świat bez reklam wydaje się już mało realny."

i właśnie dlatego będe się przed nimi bronił tak długo jak się da.

G
Gość

Może po prostu takie wydawnictwo powinno zatrudnić odpowiedniego menadżera, który to potrafił by zaradzić temu że wydawnictwo nie zarabia na siebie.

Wydanie internetowe powinno być darmowe, jako dodatek do wydawnictwa papierowego, to na wydaniu papierowym powinna redakcja zarabiać.

Kwestia jest tego rodzaju, że wydawnictwo jest po prostu denne i nikt nie chce tego kupować, więc jest bieda i próba nadrabiania zaległości reklamami. 

Czasopismo jeżeli było by ciekawe i poczytne rozchodziło by się jak świeże bułeczki. Ale na to trzeba sobie zapracować.

I jeszcze jedna sprawa odnośnie reklam. Wiele osób blokuje ten syf ze względów bezpieczeństwa. Takie np. filmy u.miane automatycznie po wejściu na stronę, otwierają drogę do wpuszczenia trojanów czy innych innego złośliwego oprogramowania.

G
Gość

Duża część tego artykułu też powinna zostać zablokowana, jak to tak, za darmo napisane.

 

t
tdk

a kto płaci za prąd który marnuję na cudze zyski? bo uczciwa reklama NIE istnieje

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3