- Dzwoniłem na numer pogotowia energetycznego i do energetyki w Wyrzysku, ale nikt nie odbierał - skarży się Marek Plewa, sołtys Jeziorek Kosztowskich. Z kolei inny mieszkaniec dzwonił na infolinię, ale za każdym razem odbierał inny konsultant, któremu od początku trzeba było tłumaczyć co się stało.
Mimo to Danuta Tabaka, rzecznik prasowy Enea Operator zapewnia, że firma podjęła działania natychmiast, by przywrócić zasilanie.
- Najpierw przywracamy napięcie na liniach 110 kV, potem naprawiamy sieci średniego napięcia i włączamy do ruchu, a dopiero na końcu sprawdzamy sieci bezpośrednio zasilające naszych klientów. Dla osób postronnych może to być niezrozumiałe i może wydawać im się, że nie działamy - tłumaczy Danuta Tabaka.
Mieszkańcy, którzy pozbawieni byli prądu, mogą starać się o bonifikatę. Przysługuje ona tym klientom Enei, którzy odcięci od energii byli co najmniej 24 godziny. Wystarczy w siedzibie Enei złożyć wniosek, w którym należy podać swoje dane, adres, datę zdarzenia oraz informację o tym, jak długo trwała przerwa w dostawie energii.
- Wysokość bonifikaty będzie ustalana indywidualnie. Będzie zależała ona od wielkości zużycia prądu przez klienta, tego jak długa była przerwa w dostawie energii elektrycznej oraz średniej ceny prądu pomnożonej razy 10 dla klienta indywidualnego - wylicza rzeczniczka Enei i zapowiada, że wszystkie wnioski będą szczegółowo analizowane.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?