Prace prowadzone są między mostem Przemysła a miejscem na wysokości ulicy Na Skarpie. Do niego można dojechać z góry, od strony osiedla i jechać rowerem dalej w stronę mostu Królowej Jadwigi, choć – ostrożnie, po jezdni przeznaczonej pierwotnie dla pieszych. Nawierzchnia jest już bowiem sfrezowana (zachowały się słabo widoczne oznaczenia drogi rowerowej) i ma lewy brzeg, właśnie od strony pasa rowerowego, bliższy Warcie, nierówny, pozbawiony pobocza i krawężnika.
Prace rozbiórkowe na odcinku w stronę mostu Przemysła rozpoczęły się w ubiegły piątek, a obecnie ustawiane są krawężniki po obu stronach drogi. Gotowe są też przepusty drogowe, przeprowadzające pod Wartostradą rury wodne i zasilające. Po ustawieniu krawężników, i poprowadzeniu ich w miejscu, gdzie na ich linii rosną drzewa, na Wartostradzie będzie kładziona nowa nawierzchnia asfaltowa i malowane oznaczenia, oddzielające część rowerową od pieszej.
Wartostrada musi być zamykana
- Wraz z postępem prac wykonawca będzie sukcesywnie wprowadzał połówkowe zamknięcie Wartostrady – informują Poznańskie Inwestycje Miejskie. - Oznacza to, że trasą od Królowej Jadwigi do obecnie zamkniętego odcinka będzie można przejść lub przejechać rowerem połową ścieżki i należy spodziewać się zawężeń oraz wyłączeń fragmentów Wartostrady z ruchu.
PIM proponują pieszym i rowerzystom, którzy nie mogą skorzystać z przebudowywanego odcinka od ul. Na Skarpie do mostu Przemysła I trasę alternatywną – równoległą i biegnącą wyżej, przy osiedlach.
- Wartostrada przebudowywana jest na odcinku wzdłuż wschodniego brzegu Warty, między mostami Królowej Jadwigi a Przemysła I - mówi Paulina Nowicka z Poznańskich Inwestycji Miejskich w Poznaniu. - Ta trasa pieszo-rowerowa znajduje się na wale przeciwpowodziowym rzeki i w znacznej części biegnie przez park nad Wartą. W sumie zadanie dotyczy trasy o długości ponad 1,8 km. Dzięki inwestycji zwiększy się bezpieczeństwo i komfort poruszania się Wartostradą, bo była już nierówna i spękana. Trasa zyskuje nową nawierzchnię, jest również poszerzana. Zostanie także wyposażona w monitoring, którego tam brakuje, a także nowe oświetlenie i małą architekturę. Prace realizuje wykonawca, który w ubiegłym roku wygrał przetarg w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Prace budowlane rozpoczęły się w maju, a zakończenie planowane jest na jesień.
Łącznik Wartostrady z Chwaliszewem
Innego rodzaju prace związane z Wartostradą zapowiadane są w rejonie Chwaliszewa. Rada Osiedla Stare Miasto informuje, że wskutek inwestycji dewelopera i budowy drogi pieszo–rowerowej, wejście na Wartostradę od strony Chwaliszewa zostało utrudnione. Dlatego powstać ma nowe przejście, przyjazne dla rowerzystów, ale też i dla osób z niepełnosprawnością. Do tej pory – jak informuje radny Tomasz Dworek, żeby z Wartostrady dotrzeć na Chwaliszewo, trzeba pokonać schody przy ul. Siennej lub przy moście Rocha.
Koncepcja łącznika rozpatrywana jest przez Biuro Koordynacji Projektów od 2017 roku, gdy pojawiła się w ówczesnym Programie Funkcjonalno-Użytkowym dla Wartostrady, nie mogła być jednak rozpatrywana z powodu braku zgody Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Poznaniu. Teraz - mając nadzieję na zgodę rządowej spółki Wody Polskie administrującej tym terenem - urząd proponuje dwa warianty łącznika, użyteczne dla mieszkańców i uwzględniający istniejącą infrastrukturę podziemną i potencjalną kolizję ze słupem monitoringu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?