reklama

Nie przysłali montera, bo... dbają o dobro klienta

Marta Danielewicz
Marta Danielewicz
Henryk Sienkiewicz od lat opiekuje się swoją mamą
Henryk Sienkiewicz od lat opiekuje się swoją mamą Waldemar Wylegalski
Konsultant Enei nie chciał przyjąć zgłoszenia w sprawie awarii zegara sterującego ogrzewaniem od syna 98-letniej kobiety, bo ten nie był kontrahentem spółki. Monter przyjechał do mieszkania seniorki, dopiero po interwencji "Głosu".

Joanna Sienkiewicz dożyła pięknego wieku. Ma 98 lat. Niestety, kobieta nie jest już w stanie samodzielnie funkcjonować, jest po udarze mózgu, ma alzheimera i cierpi na inne dolegliwości. Wymaga stałej opieki. Dlatego od lat opiekuje się nią syn Henryk, który zamieszkał z matką w jej mieszkaniu na poznańskich Jeżycach. To ogrzewane jest na prąd. W wyniku ostatnich awarii energetycznych w tej części miasta nastąpiła przerwa w dostawie prądu. Przez awarię rozregulował się jednak zegar sterujący, który przełącza taryfy opłat.

- W związku z ochłodzeniem chciałem mamie włączyć ogrzewanie elektryczne. Okazało się, że zegar zawiesił się na pierwszej taryfie, czyli tej droższej - relacjonuje Henryk Sienkiewicz.

Mężczyzna sprawę zgłosił telefonicznie do Działu Technicznego Enea. Tam dowiedział się, że informacji o awarii i popsuciu zegara sterującego nie może zgłosić on, a jego matka, która przed laty podpisała umowę z Eneą.

Zobacz też: Absurd na dworcu

- Usłyszałem, że nie jestem kontrahentem Enei i by zgłosić awarię, muszę mieć pełnomocnictwo swojej mamy. Nie pomogły tłumaczenia, że mama jest niezdolna do poczynienia jakichkolwiek czynności prawnych, że jej stan nie pozwala nawet na przekazanie mi pełnomocnictwa. Moje zgłoszenie nie zostało przyjęte. A ja chciałem tylko, by Enea przysłała montera, który miałby naprawić zegar, tak by wysokie opłaty nie były nam już naliczane - mówi Henryk Sienkiewicz.
Tym sposobem zegar pracował przez kilka dni na I taryfie, naliczając spore opłaty. Dopiero, kiedy „Głos Wielkopolski” zwrócił się z prośbą do Enei o rozwiązanie tej sytuacji i o komentarz w tej sprawie, do pana Henryka trafił mail o treści: „Według informacji w systemie zlecenie na sprawdzenie działania urządzenia sterującego zostało przekazane do realizacji”.

Co na to Enea Operator? - W trosce o bezpieczeństwo danych naszych klientów konsultanci infolinii są zobowiązani do dochowania należytej staranności podczas autoryzacji. W opisanym przypadku realizacja zgłoszenia mogłaby wymagać wizyty montera w lokalu klientki. Dlatego tak istotna jest zgoda naszego klienta lub upoważnienie - tłumaczy Berenika Ratajczak z działu PR Enei. Dodaje, że pan Henryk może osobiście dostarczyć pełnomocnictwo podpisane przez swoją matkę do najbliższego biura obsługi klienta.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 8

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

e
energia

Prosilbym najpierw o zapoznanie się z Ustawa o Ochronie Danych Osobowych a potem prosilbym się wypowiadać, tylko właściciel umowy może dokonowyac jakiejkolwiek zmiany na umowie. Po za tym jest różnica miedzy Operatorem a Sprzedawca. Jeżeli osoba nie jest w stanie udzielić pełnomocnictwa może to być poświadczenie notarialne. Poziom "Głosu" i dziennikarzy widać jak spada łeb na szyje

e
energetyk

Szanowny Panie Henryku,
Proponuję najpierw lekturę ustawy Kodeks Cywilny, w świetle którego ani Pan, ani Głos Wielkopolski nie jest stroną w sprawie. Dodatkowo proszę zapoznać się z ustawą z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 202 ze zm.) która jednoznacznie określa odpowiedzialność i zobowiązania operatora systemu dystrybucyjnego (czyli ENEA Operator Sp. z o.o.) i sprzedawcy czyli ENEA S.A. Jak Pan po przeczytaniu KC i PE zrozumie różnicę to zapraszam do dalszej dyskusji. I nie wystarczy uważać, że ma się rację, ale także warto znać obowiązujące przepisy prawa.

G
Gość

Ale zrobili łaskę. Klient może osobiście dostarczyć upoważnienie. Może nawet je przyjmą.

B
Były

Potwierdzam wszystkie wymienione wyżej negatywne uwagi. Enea zachowuje się jak wrogi klientowi monopolista. A najgorsze że zmiana operatora jest problematyczna, bo powoduje jedynie wzrost opłat bo płaci się dwóm firmom - dostawcy energii i właścicielowi sieci. A może Głos pomógłby w tej nierównej walce Dawida z Goliatem, tropiąc wrogie ludziom praktyki Enei i upubliczniając je. Jesteście przecież w końcu czwartą władzą.

P
Poznaniak

No po prostu idioci!!!! I oni nam dostarczają energię???

s
smochy

Mam bardzo podobną sytuację . Nie przyjęto ode mnie nawet comiesięcznego odczytu licznika bo nie jestem kontrahentem ENEI. Na infolinii powiedziano mi , że od 15go zostały zmienione procedury. Tyle, że w moim przypadku pełnomocnictwo zostało złożone w ub. roku przy podpisywaniu umowy a wszelkie opłaty wnoszone są z mojego konta. Od jakiegoś roku ENEA zachowuje się jak firma zurzędniczała do cna. Obsługa klienta jest beznadziejna. Wszystko oczywiście za zasłoną tzw.konsultantów infolinii, których kompetencje nie wykraczają poza pisanie na klawiaturze. Zarządzający , których pensje( niemałe)płacone są z opłat przesyłowych stałych i zmiennych są niedostępni.Dodatkowo podział obsługi klienta pomiędzy ENEA Operator a ENEA S.A. nie powinien obchodzić klienta. Tymczasem byłem kilkanaście razy odsyłany od jednego do drugiego. Tą firmą powinien się zająć niezwłocznie UOKiK oraz URE. Zanim wybuchnie prawdziwy skandal.

z
zatroskany

sięgają dna. Procedury którymi wycierają sobie gębę, odczłowieczają nasze życie społeczne

J
Janek

No przecież to proste.. chodziło o to by zegar cały czas bil na pierwszej taryfie...

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3