reklama

Niebezpieczna sytuacja na przejściu w Poznaniu. "Udało się, pieszy przeżył". Czytelnik pisze list - 5 miesięcy po tragedii na Hetmańskiej

REDZaktualizowano 
Do niebezpiecznej sytuacji miało dojść na przejściu dla pieszych przez ul. Zamenhofa w środę, 6 listopada. W tej sprawie maila do naszej redakcji napisał Czytelnik. Google Street View
Od tragicznego wypadku na ul. Hetmańskiej w Poznaniu, w którym zginął 8-letni chłopiec, minęło już pięć miesięcy. W tym czasie w obrębie feralnego skrzyżowania ul. Hetmańskiej i Dmowskiego zadbano już o bezpieczeństwo. Tymczasem nasz czytelnik informuje o kolejnej groźnej sytuacji na innym przejściu dla pieszych w Poznaniu.

Przypomnijmy, że do wypadku na ul. Hetmańskiej doszło 5 czerwca 2019 r. Wieczorem, w obrębie skrzyżowania z ulicą Dmowskiego, przez przejście dla pieszych przechodził 8-letni chłopiec. Prawdopodobnie pomylił światła na sygnalizatorze i wbiegł wprost pod nadjeżdżający tramwaj. Wtedy światła w tym miejscu były zsynchronizowane inaczej dla jezdni i dla torowiska - kiedy po drugiej stronie jezdni paliło się zielone, na środku - za torowiskiem mogło być czerwone światło.

Chłopca nie udało się uratować. Wkrótce okazało się, że zarówno on, jak i motornicza, która wjechała na skrzyżowanie, mieli w momencie wypadku czerwone światła. Pod koniec lipca motornicza usłyszała zarzut spowodowania wypadku ze skutkiem śmiertelnym.

Czytaj więcej: Poznań: Wypadek na Hetmańskiej. Będą zmiany na kolejnych skrzyżowaniach

Wcześniej, w tym samym miesiącu, zgodnie z postulatami mieszkańców wprowadzono zmiany na skrzyżowaniu Hetmańskiej i Dmowskiego. Miały one poprawić bezpieczeństwo pieszych przechodzących w tym miejscu. Kolejne zmiany Rada Osiedla Św. Łazarz postulowała także w innych częściach dzielnicy.

Sprawdź też:

O bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych walczą także mieszkańcy Grunwaldu. W sierpniu na pasach przez ul. Grunwaldzką na wysokości Marszałkowskiej zginęła starsza kobieta, potrącona przez kierowcę, który zignorował auto na sąsiednim pasie i nie zatrzymał się przed przejściem. Mieszkańcy protestowali, a światła mają stanąć przed przejściem w przyszłym roku.

Niebezpieczne przejście na Zamenhofa? Czytelnik alarmuje

Tymczasem do naszej redakcji przyszedł w środę, 6 listopada mail, który opisuje groźną sytuację. Ta przydarzyła się tego samego dnia rano. Tym razem na przejściu dla pieszych przez ul. Zamenhofa na wysokości ul. Jastrzębiej.

Sprawdź: Poznań: Mieszkańcy Grunwaldu znów zablokowali przejście dla pieszych. Domagają się sygnalizacji świetlnej [ZDJĘCIA]

"Mija dokładnie 5 miesięcy od tragicznej śmierci chłopca na torach tramwajowych w Poznaniu na skrzyżowaniu Hetmańska-Dmowskiego. Wówczas oceniono, że 1,5 m wysepki nie wystarczy, aby pieszy bezpiecznie się zachował przy przejeżdżającym tramwaju.

Sytuacja z dziś 6.11.2019 g. 8.01 przejście dla pieszych w Poznaniu na ulicy Zamenhofa na wysokości ulicy Jastrzębiej. Przejście oznaczone sygnalizacją ostrzegawczą, pieszy czekający na przejście (sygnalizacja aktywna) - zatrzymuję moje auto na pasie w kierunku ronda Rataje, pieszy przechodzi i jest między pasami ruchu samochodowego i torowiskiem... Tramwaj nr 12 nawet nie zwalnia i na tej prędkości przecina drogę przed nosem pieszego... Ufff udało się, pieszy przeżył, media milczą, żółty pasek w TV również..." - pisze pan Paweł.

Dalej dodaje, że na najbliższym przystanku tramwajowym odbył rozmowę z motorniczym. Zapytał, czy widział migające światła ostrzegawcze, znak przejścia dla pieszych, jego samochód zatrzymujący się przed przejściem i samego pieszego. Na to miał usłyszeć, że w tym miejscu jest "wysepka" dla pieszych.

Czytaj też: Poznań: Zmiany na Fabianowie. Ma być bezpieczniej

"Chciałoby się powiedzieć temu Panu: Tam również było ŻYCIE LUDZKIE prócz tej "świętej" wysepki!!!" - pisze nasz Czytelnik.

I dodaje: "Czy ZTM i MPK kształci swoje kadry ze szczególnym uwzględnieniem, aby ponad wszystko w czasie pracy ludzie używali głowy do myślenia? 5 m-cy temu 1,5 metra nie uratowało życia chłopcu, teraz dzieje się to samo bo jest 1 metr więcej i można gnać z dobrym samopoczuciem. A może czasami trzeba się zastanowić co się stanie gdy znowu jakieś dziecko pomyśli skoro auta się zatrzymały to można przejść dalej i wejdzie ... do "własnej trumny". A może czasami trzeba się zastanowić, co się stanie gdy starsza osoba po prostu się potknie i wpadnie wprost do ... do "własnej trumny"

Pan Paweł podkreśla, że całe zajście i jego rozmowa z motorniczym na pewno jest nagrana w systemie monitoringu miejskiego. Maila przesyła także m. in. do ZTM i Miejskiego Inżyniera Ruchu.

"Czy stary poznański dowcip o motorniczym musi cały czas być aktualny... Widział Pan? Tak, ale trąbiłem." - podsumowuje nasz Czytelnik.

ZDM poprawia bezpieczeństwo?

W reakcji na list pana Pawła zapytaliśmy Zarząd Dróg Miejskich, jakie inwestycje są realizowane dla poprawy bezpieczeństwa pieszych. ZDM wskazał kilka z nich, np.:

  • montaż słupków przy przejściach dla pieszych i skrzyżowanych, aby ograniczyć nielegalne parkowanie i zapewnić kierowcom i pieszym właściwą widoczność na przejściach przez jezdnię;
  • wprowadzanie zmian przy szkołach i przedszkolach, tak by dzieci mogły bezpieczniej do nich dotrzeć: np.: przy ul. Bosej, ul. Winklera i ul. Jarochowskiego, ul. Fabianowo;
  • kontrole już istniejącej infrastruktury i wprowadzaniu ewentualnych uzupełnień między innymi przy szkołach;
  • montaż progów zwalniających – w tym roku montaż 60 progów i 19 luster ze środków będących w dyspozycji rad osiedli;
  • doświetlanie przejść dla pieszych;
  • montaż sygnalizacji świetlnych - na przejściu dla pieszych przez ul. Serbską przy ul. Pasterskiej, na skrzyżowaniu ulic Grunwaldzkiej i Śniadeckich.

ZOBACZ TEŻ:

10 najbardziej niebezpiecznych dróg w Polsce. Tu było najwię...

Sprawdź też:

Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 8

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

z
zły
6 listopada, 17:09, eX2theZ:

No i mamy znowu do czynienia z idiotami. Progi zwalniające to komunikacyjne średniowiecze ale między Odrą a Bugiem jeszcze nie wpadli na to że szykana jest równie skuteczna ale nie niszczy zawieszenia i podwozia. Tam gdzie robią progi ja jeżdżę do odcięcia, jak najgłośniej, skoro ja muszę niszczyć sobie zawieszenie to nie będziecie mieli ciszy w domu. Coś za coś. Czasem sobie nawet laka spale w ramach walki z glupimi pomyslami ZDM. Robie po europie 800km tygodniowo, równo, od 9 miesiecy i progi to polska specjalność, w niemczech ostatnio jeden spotkalem to sie nawet zatrzymalem i zrobilem foto. Szykany!!! Zwężenie jezdni, potem np. kwietnik na srodku i znowu zweżenie, pojedziesz za szybko wyrżniesz w kwietnik lub kraweznik ale jak pojedziesz z dopuszczalna predkoscią to nawet nie poczujesz, a u nas az plomby w zebach bolą bo każdy próg ma inna wysokoś, długość i kąt najazdu, istna wolna amerykanka, a ci idioci chca nam kolejne 60 progów zamontować. A co z moim obnizonym zawieszeniem, podkreslam, na homologowanych czesciach dedykowanych do tego modelu, ja na prostej np. Obornickiej szuram podwoziem nie mówiąc już o progach bo tam na 90% sie zawieszam podłogą. Polska kraj idiotów!!! ZDM jest doskonałym przykładem.

6 listopada, 17:14, eX2theZ:

Chciałbym jeszcze dodać że szykany montuje sie banalnie prosto i można je równie prosto zdemontować bez niszczenia jezdni. Wnioskowałem o szykany na jednej ulicy na Łazarzu i ZDM mi odpowiedział że autobus MPK nie przejedzie, więc ograniczenie do 30kmh mamy wirtualne bo i tak każdy tam jezdzi 50 albo nawet ponad 80kmh. I co? Interes społeczny przegrał z MPK. To my tu jestesmy po to by cholerne MPK miało kogo zabijać i niszczyć ludziom życie.

poduszki berlińskie Pana Nowaka nie zatrzymują Busów. Pisz do ZDM pokazując fotki z Promienistej. Czas na samochód któremu to nie będzie przeszkadzać. Ja mam chory kręgosłup i mnie szlag trafia jak co chwila muszę te gooowniane poduszki pokonywać. Jak to ZDM odpisuje: od tego żeby samochody nie parkowały są odpowiednie służby. Może czas żeby ZDM uświadomił Policję od czego jest u nich drogówka :)

s
stop agresji na drodze

Czas na kontrolę skrzyżowania Reymonta z Hetmańską. Kilkanaście razy widziałem jak tramwaje skręcają w Hetmańską przy poziomej kresce. To samo jak ja skręcam z Grochowskiej. Mam zielonę ruszam a tu zong. TRAMWAJ TEŻ RUSZA I ZMUSZA MNIE DO ZATRZYMANIA. Więc albo motorniczowie mają kłopoty ze wzrokiem albo wszystko w ... zupie. Albo jedno i drugie. Warto tam ustawić się z kamerą i chwilę poobserwować. W ciągu godziny kilku się na pewno trafi. O kierowcach jadących na czerwonym przez grzeczność nie wspomnę. Mobilny radiowóz w 2 dni by się zwrócił :(

G
Gość

Podobna sytuacja z 7 na skrzyżowaniu Zeromskiego/Dąbrowskiego..Również światło bywa "dzielone", a miejsca dla pieszych między 1 A 2 częścią przejścia praktycznie nie ma...

e
eX2theZ
6 listopada, 17:09, eX2theZ:

No i mamy znowu do czynienia z idiotami. Progi zwalniające to komunikacyjne średniowiecze ale między Odrą a Bugiem jeszcze nie wpadli na to że szykana jest równie skuteczna ale nie niszczy zawieszenia i podwozia. Tam gdzie robią progi ja jeżdżę do odcięcia, jak najgłośniej, skoro ja muszę niszczyć sobie zawieszenie to nie będziecie mieli ciszy w domu. Coś za coś. Czasem sobie nawet laka spale w ramach walki z glupimi pomyslami ZDM. Robie po europie 800km tygodniowo, równo, od 9 miesiecy i progi to polska specjalność, w niemczech ostatnio jeden spotkalem to sie nawet zatrzymalem i zrobilem foto. Szykany!!! Zwężenie jezdni, potem np. kwietnik na srodku i znowu zweżenie, pojedziesz za szybko wyrżniesz w kwietnik lub kraweznik ale jak pojedziesz z dopuszczalna predkoscią to nawet nie poczujesz, a u nas az plomby w zebach bolą bo każdy próg ma inna wysokoś, długość i kąt najazdu, istna wolna amerykanka, a ci idioci chca nam kolejne 60 progów zamontować. A co z moim obnizonym zawieszeniem, podkreslam, na homologowanych czesciach dedykowanych do tego modelu, ja na prostej np. Obornickiej szuram podwoziem nie mówiąc już o progach bo tam na 90% sie zawieszam podłogą. Polska kraj idiotów!!! ZDM jest doskonałym przykładem.

Chciałbym jeszcze dodać że szykany montuje sie banalnie prosto i można je równie prosto zdemontować bez niszczenia jezdni. Wnioskowałem o szykany na jednej ulicy na Łazarzu i ZDM mi odpowiedział że autobus MPK nie przejedzie, więc ograniczenie do 30kmh mamy wirtualne bo i tak każdy tam jezdzi 50 albo nawet ponad 80kmh. I co? Interes społeczny przegrał z MPK. To my tu jestesmy po to by cholerne MPK miało kogo zabijać i niszczyć ludziom życie.

e
eX2theZ

No i mamy znowu do czynienia z idiotami. Progi zwalniające to komunikacyjne średniowiecze ale między Odrą a Bugiem jeszcze nie wpadli na to że szykana jest równie skuteczna ale nie niszczy zawieszenia i podwozia. Tam gdzie robią progi ja jeżdżę do odcięcia, jak najgłośniej, skoro ja muszę niszczyć sobie zawieszenie to nie będziecie mieli ciszy w domu. Coś za coś. Czasem sobie nawet laka spale w ramach walki z glupimi pomyslami ZDM. Robie po europie 800km tygodniowo, równo, od 9 miesiecy i progi to polska specjalność, w niemczech ostatnio jeden spotkalem to sie nawet zatrzymalem i zrobilem foto. Szykany!!! Zwężenie jezdni, potem np. kwietnik na srodku i znowu zweżenie, pojedziesz za szybko wyrżniesz w kwietnik lub kraweznik ale jak pojedziesz z dopuszczalna predkoscią to nawet nie poczujesz, a u nas az plomby w zebach bolą bo każdy próg ma inna wysokoś, długość i kąt najazdu, istna wolna amerykanka, a ci idioci chca nam kolejne 60 progów zamontować. A co z moim obnizonym zawieszeniem, podkreslam, na homologowanych czesciach dedykowanych do tego modelu, ja na prostej np. Obornickiej szuram podwoziem nie mówiąc już o progach bo tam na 90% sie zawieszam podłogą. Polska kraj idiotów!!! ZDM jest doskonałym przykładem.

31wB

A pod oknami Głosu jest bezpiecznie? 31

G
Gość

W artykule było jak ZTM poprawia bezpieczeństwo: "montaż progów zwalniających – w tym roku montaż 60 progów". Moje pytanie brzmi: czy na torowisku również będą montować progi zwalniające?

G
Głos Poznaniaka

Inaczej! Przejście jest bezpieczne tylko trepy z MPK nie potrafią jeździć. Generalnie lekceważą ludzi.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3