W ubiegły piątek (17 czerwca) na poznańskim dworcu na peronach o numerach: jeden, dwa i trzy nie działały głośniki, które podają informację m.in. o przyjazdach i opóźnieniach pociągów. Jak jednak wyjaśnił Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, usterka została natychmiast usunięta przez serwis techniczny:
– W czasie prac dla podróżnych dostępne pozostawały m.in. tablice elektroniczne, informujące o przyjazdach i odjazdach pociągów. Wszystkie elementy infrastruktury pasażerskiej zarządzane przez spółkę, także megafony, są na bieżąco sprawdzane. W razie potrzeby podejmowane są dodatkowe działania. System informacji głosowej na peronach został przygotowany tak, by zapewnić dobry odbiór wygłaszanych komunikatów, ale by nie powodować dyskomfortu.
Zamknięte kasy i niedziałające schody
Nie był to jednak jedyny raz, gdy podróżni korzystający z dworca musieli się zmierzyć z niedogodnościami. Notorycznie problem stanowi m.in. zbyt mała liczba czynnych kas. Osoby, które chcą zakupić bilet, muszą często stać w długich kolejkach. PKP S.A. wskazuje jednak, że to nie oni odpowiadają za działanie kas.
– Kasy biletowe prowadzą przewoźnicy, m.in. PolRegio i Koleje Wielkopolskie, którzy sami podejmują decyzje, dotyczące harmonogramu prac kas biletowych na danym dworcu, ich otwarciu, zamknięciu oraz obsadzie
– mówi Bartłomiej Sarna, rzecznik prasowy PKP S.A.
Co więcej, awarie dotykają również ruchome schody. Wielokrotnie dochodzi do tego, że działają jedynie w jednym kierunku. Jest to szczególne utrudnienie dla osób starszych, mających problemy z poruszaniem się lub podróżnych z dużymi bagażami.
Sarna informuje jednak, że zarówno schody ruchome, jak i windy są sprawne i objęte umową serwisową, która pozwala na szybkie reagowanie w sytuacji ich ewentualnej awarii.
Remonty na dworcu Poznań Główny
Przypomnijmy też, że cały czas na terenie dworca trwają remonty.
Obecnie na stacji Poznań Główny, w sąsiedztwie peronu nr 3, budowany jest dodatkowy peron. Rozbudowywane jest ponadto przejście podziemne w stronę ul. Składowej. Zapewni to sprawniejszą i bardziej komfortową obsługę podróżnych. Nowy peron umożliwi uruchomienie dodatkowych połączeń przez przewoźników, natomiast nowy segment tunelu ułatwi komunikację w obrębie stacji i między dzielnicami Poznania
– zapewnia Śledziński.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?