Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nocna rewolucja w Poznaniu przełożona. Wielkie zmiany w autobusach nocnych MPK mają obowiązywać dopiero od marca przyszłego roku

Norbert Kowalski
Norbert Kowalski
Rewolucja w nocnej komunikacji miejskiej w Poznaniu została przesunięta na marzec
Rewolucja w nocnej komunikacji miejskiej w Poznaniu została przesunięta na marzec MPK Poznań
Wielkie zmiany w kursowaniu autobusów nocnych w Poznaniu zaczną obowiązywać później niż zakładano. Chociaż miały one wejść w życie już od stycznia, to pojawią się dopiero w marcu. Zarząd Transportu Miejskiego proponuje nie tylko zmiany wielu tras. Oprócz tego rondo Kaponiera ma przestać być pierwszym lub ostatnim przystankiem dla większości autobusów.

O wielkich zmianach, które szykują się w komunikacji nocnej w Poznaniu, informowaliśmy już pod koniec października. Podstawą zaproponowanej zmiany jest połączenie większości nocnych linii autobusowych w tzw. przelotowe. Dziś głównym miejscem, w którym spotyka się większość linii nocnych, jest rondo Kaponiera, gdzie znajduje się przystanek początkowy lub końcowy. Po zmianie autobusy linii nocnych także będą zatrzymywały się na Kaponierze, która stanowiłaby najważniejsze miejsce na przesiadkę, ale byłby to przystanek przelotowy na trasie do innego rejonu Poznania, a nie końcowy.

Przesiadki odbywałyby się w znacznie wygodniejszy sposób, ponieważ autobusy większości linii nocnych w rejonie węzła rondo Kaponiera wjeżdżać będą na wspólne przystanki tramwajowo-autobusowe. Ponadto autobusy na liniach nr 211, 221 i 224 kursujące z Garbar zsynchronizowane zostaną pod kątem przesiadek m.in. z nocną linią tramwajową nr 201. Oprócz tego planowana jest zmiana numeracji linii nocnych.

Rewolucja w nocnej komunikacji miejskiej w Poznaniu została przesunięta na marzec
Rewolucja w nocnej komunikacji miejskiej w Poznaniu została przesunięta na marzec MPK Poznań

Chociaż początkowo zakładano, że zmiany wejdą w życie już od stycznia, to teraz ich wdrożenie przesunięto na początek marca.

- Swoje opinie, w zdecydowanej większości pozytywne, nadesłało już wiele zainteresowanych rad osiedli. Część z nich potrzebuje więcej czasu na dokładne przeanalizowanie i zapoznanie się z projektem, dlatego wydłużyliśmy termin przesłania opinii do 23 grudnia

– wyjaśnia Wojciech Miechowicz, zastępca dyrektora ZTM ds. Publicznego Transportu Zbiorowego.

- Zależy nam na podniesieniu standardu komunikacji nocnej. Chcemy, żeby była ona bardziej dostępna dla większej liczby pasażerów i obejmowała więcej niż obecnie rejonów miasta – mówi z kolei Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.

Przykładowe propozycje zmian:

  • Ułatwienie przesiadek z tramwajowej linii nr 201 na autobusy odjeżdżające z ronda Kaponiera.
    Kursy z Os. Sobieskiego na linii nr 201 zostają zintegrowane z przesiadkami na rondzie Kaponiera, a autobusowa linia nr 231 zostaje wydłużona w celu lepszej obsługi Rataj, Chartowa, Żegrza czy rejonu wzdłuż ulicy Zamenhofa – co już zostało wdrożone i to rozwiązanie sprawdza się.
  • Połączenie kilku odleglejszych rejonów miasta z centrum. Zmiana dotyczy rejonów w zasięgu oddziaływania obecnych linii nr 244, 245 i 247 – zostaną one skomunikowane z centrum (ul. Garbary), z możliwościami przesiadek na Małych Garbarach czy przy pl. Bernardyńskim.
  • Poprawa obsługi Naramowic poprzez częstsze, w stosunku do obecnej linii nr 248, kursy autobusów oznaczonych numerem 218.
  • Wprowadzenie obsługi nocnej rejonu Darzyboru, ul. Folwarcznej, ul. Brneńskiej czy szpitala przy ul. Juraszów.

Sprawdź też:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski