Nowa toaleta miejska w Poznaniu. Robert Konieczny i Ewa Kuryłowicz inspirują architektów

Patronat
W ramach konkursu organizowanego przez markę KOŁO, uczestnicy zaprojektują budynek z funkcją toalety w Starym Korycie Warty w Poznaniu oraz dodatkowe funkcje dla tego obiektu. Do 8 maja młodzi architekci mogą zgłaszać swoje projekty poprzez stronę konkurskolo.pl. Na laureatów czekają nagrody o łącznej wartości 40 000 zł.

Członkowie Jury konkursu KOŁO 2017: Robert Konieczny - architekt, szef biura KWK Promes i niezależny ekspert Fundacji Miesa van der Rohe, Ewa Kuryłowicz – Wydział Architektury PW, APA Kuryłowicz & Associates oraz Przemysław Powalacz - Prezes Zarządu Geberit Sp. z o.o. wypowiedzieli się o korzyściach, jakie młodym architektom przynosi udział w konkursach architektonicznych.

Podpowiadają, skąd czerpać inspiracje, na co jury zwraca uwagę przy ocenie projektów oraz podkreślają, że projektowanie toalety publicznej ma dużo szerszy kontekst w odpowiedzi na potrzeby mieszkańców miast.

Robert Konieczny: "W konkursach architektonicznych zawsze wato brać udział, dlatego że w tym czasie niesamowicie rozwijamy się zawodowo."

Ewa Kuryłowicz: "Najciekawsze do projektowania są tzw. krajobrazy zero, czyli właśnie takie, które absolutnie nie są malownicze."

Przemysław Powalacz: "Konkurs KOŁO to budowanie kontekstu, który nie jest mocno zakorzeniony w polskim społeczeństwie - że mała architektura to elementy przestrzeni, rozwiązujące bieżące potrzeby mieszkańców."

Nowa toaleta miejska w Poznaniu. Robert Konieczny i Ewa Kuryłowicz inspirują architektów

Konkurs KOŁO 2017

Tegoroczna lokalizacja konkursowa znajduje się w północnej części Starego Koryta Warty obok boiska sportowego przy ul. Estkowskiego w Poznaniu. Uczestnicy konkursu KOŁO mają za zadanie stworzyć budynek z funkcją toalety na stałe nie posadowiony do gruntu, zaplanować przestrzeń wytyczającą zmiany w najbliższym otoczeniu oraz zaprojektować funkcje dodatkowe atrakcyjne dla mieszkańców - oświetlenie terenu boiska i punkt wypożyczenia sprzętu sportowego lub zaproponować własne.

Konkurs KOŁO od kilkunastu lat zwraca uwagę na problem deficytu toalet publicznych w polskich miastach. Jest to rozpoznawalna i ciesząca się dużym uznaniem społeczna inicjatywa firmy Geberit.

Termin nadsyłania projektów upływa 8.05.2017 r., a wyniki zostaną ogłoszone 22.06.2017 r. Konkurs ma charakter otwarty. Udział w nim mogą brać pełnoletnie osoby fizyczne.

W dniach 5-15 czerwca 2017 r. na wybrane prace głosować będą internauci. Praca, która zdobędzie najwięcej głosów otrzyma dodatkowe wyróżnienie i nagrodę pieniężną.

Szczegóły konkursu oraz regulamin znajdują się na stronie: www.konkurskolo.pl

Akcja społeczna Nie Olewamy Miasta

Deficyt toalet publicznych to duży problem dla mieszkańców polskich miast. W ramach akcji Nie olewamy miasta, której patronem jest marka Koło, organizatorzy zapytali mieszkańców 8 największych miast w Polsce, czego im w ich miastach brakuje. Na podstawie zebranych zgłoszeń powstała Mapa miejskich potrzeb. Wśród 5 głównych potrzeb, uczestnicy wskazali m.in. potrzebę wybudowania nowych toalet publicznych.

Szczegóły akcji dostępne są na stronie Nieolewamymiasta.pl oraz na Facebook.com/nieolewamymiasta

O marce KOŁO:

Od ponad 50 lat Koło jest wiodącą na rynku marką w dziedzinie wyrobów wyposażenia łazienek w Polsce. Od lutego 2015 r. jest również częścią Grupy Geberit – europejskiego lidera technologii sanitarnych. W ofercie znaleźć można najwyższej jakości wyroby marki Koło, Keramag i Keramag Design, takie jak: ceramika i meble łazienkowe, wanny i brodziki akrylowe, kabiny prysznicowe oraz systemy instalacyjne.

Wideo